• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over BTW berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

daktary

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Ik wil BTW berekenen en ik gebruikt de volgende gegevens. Als je 100 maal 19% btw vermenigvuldigd is dat 100 + 19 = 119, logies. Ongedraaid moet je een deling gebruiken.

Nu heb ik een kolom waar ik "19%" inzet, dus eerste voorbeeld 100 x "kolom 19%" = 119. Maar nu wil ik dit omdraaien.

Ik wil "kolom100" x "kolom19%" dan "kolom19" krijgen met uitkomt "kolom119" krijgen?

Maar ik wil alleen het laatste bedrag gebruiken "119" en zo terug rekenen!

Ik werkt met verschillende BTW tarieven daarom wil ik een kolom hebben waar ik 19,6,15, enz in kan invullen.
Het zou wel weer makkelijk zijn maar toch ik ben aan het tobben, wie kan mij helpen?

Mvrgr Dick :o

Laatst bewerkt:
Stuur even een 'gezipt' bestandje mee waarin staat wat je tot nu toe hebt gedaan.
Wel zo makkelijk

Dick,

Een voorbeeld zal je vraag verhelderen.

Hoi daktari,

Mijn voorbeeld is niet wat je bedoeld?

Modag

Misschien zoiets ?

Loonytune,

Dit is het, alleen het btw bedrag nog als kolom!
Bedankt!

En is dit ook omgedraait te gebruiken zonder dat de formules uit de cellen verdwijnen?
Dus of bedrag invullen excl. of het bedrag invullen incl. , btw blijft ongemoeid.

Dick :)

Laatst bewerkt:
Welke kolom bedoel je ? Die waar 19% staat ?? Hier kan je waar nodig toch gewoon 6% of 15% van maken. De formule berekend dit dan gewoon.

Ik weet even niet wat je nu met omgekeerd bedoeld

Dus je wilt vanuit het bedrag INCLUSIEF terugrekenen naar exclusief?

Kan toch:
/119*100

Dit soort codes zet ik altijd boven mijn kolommen.

Dus
cel b2 /119*100
cel b3 /115*100
cel b4 /106*100

Je krijgt dan:
celwaarde met origineel bedrag | bedrag excl btw
hier het bedrag plaatsen | bedrag*waarde b2

Wel de afronding op 2 decimalen zetten.

:cool:

//// edit
kijk hier eens
http://www.microsoft.com/netherland..._administratie/registreren/spreadsheets3.aspx

http://www.microsoft.com/netherland...tratie/factureren/factureren_met_excel_3.aspx

Laatst bewerkt:
Welke kolom bedoel je ? Die waar 19% staat ?? Hier kan je waar nodig toch gewoon 6% of 15% van maken. De formule berekend dit dan gewoon.

Ik weet even niet wat je nu met omgekeerd bedoeld

Ik heb weer een voorbeeld er bij gedaan. Het eerste wat U heeft gestuurd staat daar in en mijn vraag wordt daar ook in vermeld.

gr Dick

Bijlagen

Dus je wilt vanuit het bedrag INCLUSIEF terugrekenen naar exclusief?

Kan toch:
/119*100

Dit soort codes zet ik altijd boven mijn kolommen.

Dus
cel b2 /119*100
cel b3 /115*100
cel b4 /106*100

Je krijgt dan:
celwaarde met origineel bedrag | bedrag excl btw
hier het bedrag plaatsen | bedrag*waarde b2

Wel de afronding op 2 decimalen zetten.

:cool:

//// edit
kijk hier eens
http://www.microsoft.com/netherland..._administratie/registreren/spreadsheets3.aspx

http://www.microsoft.com/netherland...tratie/factureren/factureren_met_excel_3.aspx

Ik heb de linken bekeken en opgeslagen, maar mijn vraag is hiermee niet beantwoord. Ik wil twee situaties combineren en dat schijnt toch moeilijk te zijn.

mvrgr Dick

vraag over BTW

Hallo daktary,

Bedoel je nu dat je in cel A3 zowel een formule wilt hebben en dat je er een getal kunt muteren? Ik heb dit nog niet eerder gezien en volgens mij zal dat niet gaan.

Groet

Dirk

Hallo daktary,

Bedoel je nu dat je in cel A3 zowel een formule wilt hebben en dat je er een getal kunt muteren? Ik heb dit nog niet eerder gezien en volgens mij zal dat niet gaan.

Groet

Dirk

Bedankt voor de hulp, ik wil in een/het bedrag kunnen invullen als:
excl. (links A11) invullen en dan rekenen naar btw en incl. bedrag of:
incl. (rechts D3) invullen en dan rekenen naar btw en excl. bedrag.

Maar dan wel dat de formule kan blijven staan in de cellen!
gr Dick

Vraag over BTW

Hallo daktary,

In D3 en A11 kun je bedragen invullen, de formules blijven staan, er wordt gerekend in A3/C3 en C11/D11. Je schrijft "Dus deze twee mogelijkheden in een file"
Wat is nu nog het probleem?

Groet

Dirk

Ik hoop dat je dit dan bedoeld.
Ik heb wat cellen geblokkeerd, zodat je de formules niet weg kan klikken.
Het w.w. staat er bij.

Laatst bewerkt:
Ik probeer het nogmaals, ik heb een uitgebreid voorbeeld gemaakt en ik hoop dat er iemand is die mij begrijpt.
Paul het was een mooi progje maar net niet wat ik wil, misschien kan jij mij helpen.

Dick

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan