/**
* Write a description of class GUI here.
*
* gebruik de meegeleverde klassen */
import seabattle .*;
class GuiTest {
/* maak een nieuwe GUI met een speelveld van 10 x10 vakjes */
Gui gui = new Gui (10 , 10);
public void spelBegint()
{
/* start de gui en wis alles */
gui . start ();
gui . clear ();
}
public void tekenGUI ()
{
/* zet de beurt op speler 1 */
gui . drawTurn ( PlayerID . HUMAN_PLAYER_1 );
/* teken een schip */
gui . drawShip ( PlayerID . HUMAN_PLAYER_1 , new Position (1 ,6) ,
Orientation . VERTICAL );
gui . drawShip ( PlayerID . HUMAN_PLAYER_2 , new Position (5 ,4) ,
Orientation . HORIZONTAL );
/* zet de text in de status bar */
gui . setStatusText (" Bar ");
/* teken enkele schoten */
gui . drawShot ( PlayerID . HUMAN_PLAYER_1 ,
new Position (5 ,4) , true );
gui . drawShot ( PlayerID . HUMAN_PLAYER_2 ,
new Position (1 ,6) , false );
}
/* stop de GUI */
public void spelGedaan()
{
gui . stop ();
}
}
import seabattle .*;
/**
* Write a description of class Zeeslag here.
*
* @author (your name)
* @version (a version number or a date)
*/
public class Zeeslag
{
private String player1;
private String player2;
private GuiTest spelBord1;
private GuiTest spelBord2;
private String playera;
private GuiTest gui;
/**
* constructor
*/
public Zeeslag(String speler1, String speler2)
{
player1 = speler1;
player2 = speler2;
spelBord1 = new GuiTest();
spelBord2 = new GuiTest();
Gui gui = new Gui(10 , 10);
}
/**
* methodes
*/
public void botenInvoeren(int x, int y)
{
int index = 0;
while(index < 10)
{
gui . drawShip ( PlayerID . HUMAN_PLAYER_1 , new Position (x ,y) ,
Orientation . VERTICAL );
index++
}
}
}
Ik zou willen dat het programma de speler ( HUMAN_PLAYER_1) 10 coördinaten laat invoeren.
De methode drawShip tekent een schip voor één coördinaat.
Ik weet zeker dat het voorbeeld GuiTest volledig correct werkt.
Het programma BlueJ geeft de volgende foutmelding:
cannot find symbol – method drawShip(seabattle.PlayerID,seabattle.Position,seabattle.Orientation)
Alvast bedankt voor uw help.
* Write a description of class GUI here.
*
* gebruik de meegeleverde klassen */
import seabattle .*;
class GuiTest {
/* maak een nieuwe GUI met een speelveld van 10 x10 vakjes */
Gui gui = new Gui (10 , 10);
public void spelBegint()
{
/* start de gui en wis alles */
gui . start ();
gui . clear ();
}
public void tekenGUI ()
{
/* zet de beurt op speler 1 */
gui . drawTurn ( PlayerID . HUMAN_PLAYER_1 );
/* teken een schip */
gui . drawShip ( PlayerID . HUMAN_PLAYER_1 , new Position (1 ,6) ,
Orientation . VERTICAL );
gui . drawShip ( PlayerID . HUMAN_PLAYER_2 , new Position (5 ,4) ,
Orientation . HORIZONTAL );
/* zet de text in de status bar */
gui . setStatusText (" Bar ");
/* teken enkele schoten */
gui . drawShot ( PlayerID . HUMAN_PLAYER_1 ,
new Position (5 ,4) , true );
gui . drawShot ( PlayerID . HUMAN_PLAYER_2 ,
new Position (1 ,6) , false );
}
/* stop de GUI */
public void spelGedaan()
{
gui . stop ();
}
}
import seabattle .*;
/**
* Write a description of class Zeeslag here.
*
* @author (your name)
* @version (a version number or a date)
*/
public class Zeeslag
{
private String player1;
private String player2;
private GuiTest spelBord1;
private GuiTest spelBord2;
private String playera;
private GuiTest gui;
/**
* constructor
*/
public Zeeslag(String speler1, String speler2)
{
player1 = speler1;
player2 = speler2;
spelBord1 = new GuiTest();
spelBord2 = new GuiTest();
Gui gui = new Gui(10 , 10);
}
/**
* methodes
*/
public void botenInvoeren(int x, int y)
{
int index = 0;
while(index < 10)
{
gui . drawShip ( PlayerID . HUMAN_PLAYER_1 , new Position (x ,y) ,
Orientation . VERTICAL );
index++
}
}
}
Ik zou willen dat het programma de speler ( HUMAN_PLAYER_1) 10 coördinaten laat invoeren.
De methode drawShip tekent een schip voor één coördinaat.
Ik weet zeker dat het voorbeeld GuiTest volledig correct werkt.
Het programma BlueJ geeft de volgende foutmelding:
cannot find symbol – method drawShip(seabattle.PlayerID,seabattle.Position,seabattle.Orientation)
Alvast bedankt voor uw help.