vraag over een programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenenbas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2009
Berichten
1
/**
* Write a description of class GUI here.
*
* gebruik de meegeleverde klassen */
import seabattle .*;

class GuiTest {
/* maak een nieuwe GUI met een speelveld van 10 x10 vakjes */
Gui gui = new Gui (10 , 10);



public void spelBegint()
{
/* start de gui en wis alles */
gui . start ();
gui . clear ();
}




public void tekenGUI ()
{
/* zet de beurt op speler 1 */
gui . drawTurn ( PlayerID . HUMAN_PLAYER_1 );

/* teken een schip */

gui . drawShip ( PlayerID . HUMAN_PLAYER_1 , new Position (1 ,6) ,
Orientation . VERTICAL );

gui . drawShip ( PlayerID . HUMAN_PLAYER_2 , new Position (5 ,4) ,
Orientation . HORIZONTAL );


/* zet de text in de status bar */
gui . setStatusText (" Bar ");


/* teken enkele schoten */
gui . drawShot ( PlayerID . HUMAN_PLAYER_1 ,
new Position (5 ,4) , true );
gui . drawShot ( PlayerID . HUMAN_PLAYER_2 ,
new Position (1 ,6) , false );
}




/* stop de GUI */
public void spelGedaan()
{
gui . stop ();
}
}

















import seabattle .*;
/**
* Write a description of class Zeeslag here.
*
* @author (your name)
* @version (a version number or a date)
*/

public class Zeeslag
{
private String player1;
private String player2;
private GuiTest spelBord1;
private GuiTest spelBord2;
private String playera;
private GuiTest gui;


/**
* constructor
*/


public Zeeslag(String speler1, String speler2)
{
player1 = speler1;
player2 = speler2;
spelBord1 = new GuiTest();
spelBord2 = new GuiTest();
Gui gui = new Gui(10 , 10);

}

/**
* methodes
*/


public void botenInvoeren(int x, int y)
{
int index = 0;
while(index < 10)
{
gui . drawShip ( PlayerID . HUMAN_PLAYER_1 , new Position (x ,y) ,
Orientation . VERTICAL );
index++
}

}

}







Ik zou willen dat het programma de speler ( HUMAN_PLAYER_1) 10 coördinaten laat invoeren.
De methode drawShip tekent een schip voor één coördinaat.
Ik weet zeker dat het voorbeeld GuiTest volledig correct werkt.

Het programma BlueJ geeft de volgende foutmelding:
cannot find symbol – method drawShip(seabattle.PlayerID,seabattle.Position,seabattle.Orientation)


Alvast bedankt voor uw help.
 
cannot find symbol – method drawShip(seabattle.PlayerID,seabattle.Position,seabattle.Orientation)

betekent dat er geen methode kon gevonden worden die drawShip heet en de bovenstaande argumenten meekrijgt. Verifiëer dat ze bestaat in Gui, dat je de naam juist hebt en de juiste types van argumenten meegeeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan