Vraag/probleempje over dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

timbrado

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Beste Allemaal.

Ik ben sind 2 dagen met dreamweaver aan het klungelen en heb wat in elkaar weten te zetten:p

Maar nu als ik bijvoorbeeld op een linkje naar foto's klik dan opend hij een nieuw browser
waardoor ik ik op een gegeven moment wel 10 browsers los heb staan waarvan de meeste het zelfde.

Hier een linkje naar mijn webpage.
http://members.upc.nl/r.otte7/

Hoe kan ik dit oplossen zodat alles in 1 browserveldje blijf??

Sorry ik ben totaal een leek met dreamweaver .ik hoop dat jullie kunnen helpen??

Groeten Ray.

Vraag/probleemje over dreamweaver

Ik zie dat je voor de opbouw van je site met layers bent tewerk gegaan. Ik denk dat je beter met frames zou werken (een frameset met een bovenframe, een linkerframe en een rechterframe. Het rechterframe sla je dan op als bv. inhoud.htm, je linkerframe als bv. menu.htm en het bovenframe bv als banner.htm. Je moet dan je links van je menu doen openen in de inhoud (target=inhoud)
Mvg

Ik zie dat je voor de opbouw van je site met layers bent tewerk gegaan. Ik denk dat je beter met frames zou werken (een frameset met een bovenframe, een linkerframe en een rechterframe. Het rechterframe sla je dan op als bv. inhoud.htm, je linkerframe als bv. menu.htm en het bovenframe bv als banner.htm. Je moet dan je links van je menu doen openen in de inhoud (target=inhoud)
Mvg

Bedankt voor je vlugge reactie:thumb: Hoe zou ik het nu het beste aan kunnen pakken om dit te veranderen??

Groetjes Ray

Vraag/probleemje over dreamwever

Bedankt voor je vlugge reactie:thumb: Hoe zou ik het nu het beste aan kunnen pakken om dit te veranderen??

Groetjes Ray

Misschien door eens een cursus te volgen:)
Je zal dus zoals ik zei een nieuwe html pagina moeten aanmaken en daarin je frames maken en opslaan zoals eerder uitgelegd. Je frameset sla je op als index.htm enz..
Moest er iets niet duidelijk zijn mag je nog altijd wel beroep op mij doen hoor.
Mvg

Misschien door eens een cursus te volgen:)
Je zal dus zoals ik zei een nieuwe html pagina moeten aanmaken en daarin je frames maken en opslaan zoals eerder uitgelegd. Je frameset sla je op als index.htm enz..
Moest er iets niet duidelijk zijn mag je nog altijd wel beroep op mij doen hoor.
Mvg

Het is inmiddels al voor elkaar:thumb: bedankt voor je hulp;)

Groetjes Ray

Je hebt ook flash-buttons gebruikt zie ik. Nadeel daarvan is wel dat je 2 keer op de buttons moet klikken. 1 keer om de buttons te activeren, en een 2e keer om ook echt te linken. Dat probleem heb je niet als je bv zelf buttons maakt...

Je hebt ook flash-buttons gebruikt zie ik. Nadeel daarvan is wel dat je 2 keer op de buttons moet klikken. 1 keer om de buttons te activeren, en een 2e keer om ook echt te linken. Dat probleem heb je niet als je bv zelf buttons maakt...

Hoi.

Dat klopt idd met de flash buttons dat je dubble moet klikken.De reden dat ik flash gebruik is dat als ik alleen texst gebruik deze elke keer paars word na het linken.:mad:
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat als ik de texst een andere kleur geef dat deze na het linken de zelfde kleur blijft??
dgh.png

Bijvoorbaat bedankt voor jullie hulp;)

Hoi.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat als ik de texst een andere kleur geef dat deze na het linken de zelfde kleur blijft??
[
Dit heeft alles te maken met je link attributen, indien je dezelfde kleur wil behouden, dan moet je zowel je link, vlink en alink dezelfde kleur toekennen.
Mvg

Hoi.

[
Dit heeft alles te maken met je link attributen, indien je dezelfde kleur wil behouden, dan moet je zowel je link, vlink en alink dezelfde kleur toekennen.
Mvg

Hoi.

Waar kan ik dat veranderen?? Ik werk met dreamweaver en ik zit me stuk te bijten hoe ik dit kan veranderen.Ik ben nog een leek met dit progamma.Maar vind er veel plezier in om het te doen.

Groeten Raymond.

Ok, hier gaan we dan vermits je met DW werkt, klik page properties aan in het menu dat verschijnt kies je voor links.
Daar kun je bij link color, visited links, rollover links en active links de gewenste tekstkleur instellen in het underline style heb je een keuze menu.
Ik raad je toch aan om eens te proberen zelf er achter te komen, want als je alles voorgeschoteld krijg zal je er ook niet teveel van leren. Kijk bv eens op http://www.websitemaken.be
Nu als je er toch niet uitgeraakt laat het maar weten.
Mvg

Ok, hier gaan we dan vermits je met DW werkt, klik page properties aan in het menu dat verschijnt kies je voor links.
Daar kun je bij link color, visited links, rollover links en active links de gewenste tekstkleur instellen in het underline style heb je een keuze menu.
Ik raad je toch aan om eens te proberen zelf er achter te komen, want als je alles voorgeschoteld krijg zal je er ook niet teveel van leren. Kijk bv eens op http://www.websitemaken.be
Nu als je er toch niet uitgeraakt laat het maar weten.
Mvg

Hartstikke bedankt voor de moeite;) Ik ben eigenlijk in een week tijd al best iets verder gekomen vind ik zelf.Ik heb hiervoor nooit een webpage gemaakt laat staan met dreamweaver gewerkt.Er zij een aantal punten waar ik uren achter heb gezeten en waar ik maar niet uit kom.1 er van is zoals hierboven beschreven;)

Bedankt ook voor de link van website maken.:thumb:

Groeten Raymond

Hoi Jeanmi.

Het is gelukt (Toppie:thumb:)Ik weet nu ook meteen wat ik fout had gedaan.
Top dat je me op deze manier helpt:thumb:

Groetjes Raymond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan