vraagje over access

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikke361

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
hey
ik heb een vraagje

ik heb een formulier gemaakt in access met wat vba in en ik wet de inhoud van een tekstvak in een tekstvak op een ander formulier laten verschijnen.
en ik zou ook de dingen die in het tekstvak komen willen opslaan in een databank.

hoe kan ik dat doen

alvast bedankt

groetjes

Kun je je mdb even zippen (niet rarren!) en posten op het fourm?
Dan is het een stuk eenvoudiger om aan te geven hoe je dat in jou geval het beste kunt doen.

OK, de bijlage is leesbaar.
Kun je nu ook nog aangeven om welke formulieren en velden of het gaat?
Ook even iets uitgebreider vertellen wat je nu precies wilt doen.

vraagje

op het formulier frmFrit staan 2 tekstvakken genaamd txttotaal en txttotaal2 en ik wil de inhoud ervan in frmTicket krijgen in de tekstvakken frmtotaal en frmtotaal2.

en ik wil ook de inhoud van tekstvak txtcworst opslaan zodat als ik de database afsluit en terug open dat het zelfde getal er in staat.

alvast bedankt

Je hebt in je database drie tabellen staan die dezelfde velden bevatten: tblNormaal, tblCWorst en tblKlein. Dat is niet handig, daar moet je een tabel van maken met een extra veld, bijvoorbeeld soort, waarin je aangeeft wat voor soort of het betreft.
Berekende waarden sla je nooit op, die kun je altijd weer berekenen. Er van uit gaande dat bij jou prijs = aantalverkocht * PrijsPerEenheid kun je het veld prijs verwijderen uit je database. Dat geldt dan natuurlijk ook ver het veld totaal.
Bovenstaande heeft te maken met database ontwerp, met name normalisatie.
Zie voor meer informatie hierover bijvoorbeeld http://www.helpmij.nl/forum/archive/index.php/t-251673.html
Daarin staan veel links naar sites die het normaliseren goed beschrijven.

Inhoud van een cel op een formulier in een ander formulier ophalen:
Zet in eigenschap besturingselementbron een verwijzing naar het veld waarvan je de inhoud wilt zien: =forms![frmFrit]![txttotaal] etc.

Als je de inhoud van een veld wilt opslaan in de database dan is het gebruikelijk dat je het formulier bound maakt en het juiste veld in de eigenschap besturingselementbron selecteert.
Een andere mogelijkheid is bij het sluiten van het formulier een stukje VBA schrijven dat de waarde voor je opslaat, dan moet je wel VBA kunnen programmeren.

Meer informatie over het maken access toepassingen kun je bijvoorbeeld hier vinden: http://www.gratiscursus.be/access_2003/
Ook bevat de noordenwind database (die bij elke access installatie zit) veel goede voorbeelden.

vraagje access

heel erg bedankt maar ik zou de tekst die in het tekstvakje txtcworst (het kleine groene vakje) willen opslaan en terug kunnen oproepen( bv als ik het formulier sluit en terug open wil ik dat het getal terug in het tekstvak verschijnd).

kan dat

al heel erg bedankt

access

o ja hoe kan ik met VBA de tekst die in een tekstvak staat in een tekstvak in een ander formulier zetten??

groetjes

Als je een formulier sluit zijn in principe alle gegevens die op het formulier staan weg.
Dat kun je alleen voorkomen door die gegevens op te slaan.
In access sla je gegevens meestal op in tabellen. Het makkelijkste sla je de gegevens op in tabellen als je een formulier bind aan een tabel (bound form) en vervolgens de velden op het formulier koppelt aan velden in die tabel.
Hoe je dat moet doen staat hier duidelijk beschreven: http://www.gratiscursus.be/access_2003/

Je laatste vraag had ik al beantwoord:
Zet in eigenschap besturingselementbron een verwijzing naar het veld waarvan je de inhoud wilt zien: =forms![frmFrit]![txttotaal]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan