Ik ben begonnen met klassen te werken en ik ondervind er nog wat problemen mee.Ik heb een .h en een .cpp klasse waarin ik al mijn objecten aanmaak (in dit geval bitmaps) en dan nog een andere .h .cpp klasse waarin ik ze zou moeten tekenen en laten bewegen door het drukken op toetsen.maar ik vraag me af hoe ik ze van de klasse waar ik ze aanmaak en declareer naar de 'tekenklassen' kan schrijven. Ik zal ook een stukje code kopiëren om het duidelijker te laten worden
Ik vraag me ook af hoe een knop actie wordt aangemaakt. Is dit ook met een:
if (('a') IsLeft&&IsDown)
Ik vraag me ook af hoe een knop actie wordt aangemaakt. Is dit ook met een:
if (('a') IsLeft&&IsDown)
Code:
void VanLinksNaarRechts ::GamePaint(RECT rect)
{
m_BitmapPtr = bmpFight1Ptr;
m_SimpleSprite -> Paint( );
}
class VanLinksNaarRechts : public AbstractGame
{
public:
VanLinksNaarRechts();
virtual ~VanLinksNaarRechts();
void GameInitialize(HINSTANCE hInstance);
void GameStart();
void GameEnd();
void GamePaint(RECT rect);
void GameCycle(RECT rect);
Bitmap* bmpBlMager1Ptr;
Bitmap* bmpBlMager2Ptr;
Bitmap* bmpReMager1Ptr;
Bitmap* bmpReMager2Ptr;
Bitmap* bmpWhMager1Ptr;
Bitmap* bmpWhMager2Ptr;
Bitmap* bmpFight1Ptr;
Bitmap* bmpFight2Ptr;
private:
SimpleSprite* m_SimpleSprite;
Bitmap* m_BitmapPtr;
int m_X;
int m_Y;
class SimpleSprite
{
public:
/*code SimpleSprite(Bitmap* int BitmapPtr, int x, int y); // Constructor/*
virtual ~SimpleSprite(); // Destructor
void Move(int x, int y);
void Paint(void);
//code SimpleSprite::SimpleSprite(Bitmap* bmpPtr, int x, int y) */
{
// nothing to create
}
SimpleSprite::~SimpleSprite()
{
// nothing to destroy
}
void SimpleSprite:: Paint(void)
{
GAME_ENGINE->DrawBitmap(m_BitmapPtr, 10, 10);
}
Laatst bewerkt door een moderator: