vraagje over het werken met klassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinmrn

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Berichten
49
Ik ben begonnen met klassen te werken en ik ondervind er nog wat problemen mee.Ik heb een .h en een .cpp klasse waarin ik al mijn objecten aanmaak (in dit geval bitmaps) en dan nog een andere .h .cpp klasse waarin ik ze zou moeten tekenen en laten bewegen door het drukken op toetsen.maar ik vraag me af hoe ik ze van de klasse waar ik ze aanmaak en declareer naar de 'tekenklassen' kan schrijven. Ik zal ook een stukje code kopiëren om het duidelijker te laten worden
Ik vraag me ook af hoe een knop actie wordt aangemaakt. Is dit ook met een:
if (('a') IsLeft&&IsDown)

Code:
void VanLinksNaarRechts ::GamePaint(RECT rect)
 {
	m_BitmapPtr = bmpFight1Ptr;
	m_SimpleSprite -> Paint( );
 }

             class VanLinksNaarRechts : public AbstractGame
             {
             public:				

	       VanLinksNaarRechts();

	       virtual ~VanLinksNaarRechts();


	void GameInitialize(HINSTANCE hInstance);
	void GameStart();				
	void GameEnd();
	void GamePaint(RECT rect);
	void GameCycle(RECT rect);



	Bitmap* bmpBlMager1Ptr;
	Bitmap* bmpBlMager2Ptr;
	Bitmap* bmpReMager1Ptr;
	Bitmap* bmpReMager2Ptr;
	Bitmap* bmpWhMager1Ptr;
	Bitmap* bmpWhMager2Ptr;
	Bitmap* bmpFight1Ptr;
	Bitmap* bmpFight2Ptr;


                          private:

SimpleSprite* m_SimpleSprite;
Bitmap* m_BitmapPtr;

     int m_X;
     int m_Y;


                         class SimpleSprite
                         {
                           public:
/*code            SimpleSprite(Bitmap* int BitmapPtr, int x, int y);	// Constructor/*
                           virtual ~SimpleSprite();		// Destructor



     void Move(int x, int y);
     void Paint(void);

	

//code                 SimpleSprite::SimpleSprite(Bitmap* bmpPtr, int x, int y) */
                                         {
		          // nothing to create
                                         }


                            SimpleSprite::~SimpleSprite()
                                        {
	                          // nothing to destroy
                                        }



void SimpleSprite:: Paint(void)
{
 GAME_ENGINE->DrawBitmap(m_BitmapPtr, 10, 10);
}
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan