Vraagje over netwerk aanleggen. (Vreselijke icter)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor je reactie. Zou je evt nog antwoord kunnen geven op reactie 17 van mij in dit topic. Die had je ff overgeslagen:D

Ik heb verder nog een enkele vraag. Ik neem aan dat je een netwerk op je antenne en zo aansluit waar ook de tv naar toe gaat. Kan ik dan wel gewoon met een lange kabel mijn modem op mijn eigen kamer laten staan (1ste verdieping) en dan een snoer naar de antenne te trekken van een geschatte lengte van 15m.

Of kan dit niet.

Volgens mij heb ik hierna nog erg weinig te vragen en ga ik wat abbos vergelijken en kijken wat het beste voor mij is.

Bedankt voor je reactie. Zou je evt nog antwoord kunnen geven op reactie 17 van mij in dit topic. Die had je ff overgeslagen:D
[...]

Had ik wel op geantwoord, zie hier

Ik heb verder nog een enkele vraag. Ik neem aan dat je een netwerk op je antenne en zo aansluit waar ook de tv naar toe gaat. Kan ik dan wel gewoon met een lange kabel mijn modem op mijn eigen kamer laten staan (1ste verdieping) en dan een snoer naar de antenne te trekken van een geschatte lengte van 15m.

Ik begrijp je niet helemaal. Als ik je goed begrepen heb, komt je huidige netwerkkabel terecht in de meterkast, aangesloten op de router die die ict-er geplaatst heeft. De meterkast is (als je alleen de bedrade aansluiting gebruikt) ook een goede plek voor je adsl-modemrouter.
Kortom: Je installeert je adsl-modemrouter ook in de meterkast, en je prikt je netwerkkabel om vanuit de kabel-internetrouter naar de adsl-internetrouter.

Tijs.

Ok bedankt voor je uitleg.

Hoe kom ik er verder achter wat mijn abbonoment informatie van orange is. Moet ik dan ergens inloggen op orange. Zo ja dan moet ik nog ff navragen bij paps.

of heb ik aan deze informatie al genoeg. http://www.ripe.net/whois?form_type...=&searchtext=+82.157.193.213&do_search=Search

En zo jah welke informatie moet ik aan xs4all geven ivm met de vraag of mijn adsl lijn actief of niet actief is.

Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor je uitleg.

Hoe kom ik er verder achter wat mijn abbonoment informatie van orange is. Moet ik dan ergens inloggen op orange. Zo ja dan moet ik nog ff navragen bij paps.

of heb ik aan deze informatie al genoeg. http://www.ripe.net/whois?form_type...=&searchtext=+82.157.193.213&do_search=Search

En zo jah welke informatie moet ik aan xs4all geven ivm met de vraag of mijn adsl lijn actief of niet actief is.

Wat je zojuist gegeven hebt, is dat de informatie van je kabelabonnement?
Is dat waar je met Orange de hele tijd naar verwezen hebt? Indien ja, dan is dat niet de relevante informatie. De Adsl-provider moet een telefoonnummer hebben, zij hebben verder niets te maken met kabel-internet of bij wie je dat kabel-internetabonnement hebt afgesloten.

Dus, om het helder te houden: Het gaat om het telefoonnummer van de vaste telefoonlijn bij jullie in huis. En als er nog nooit adsl over die telefoonlijn heeft gelopen, dan moet je in het aanvraagformulier dus aangeven dat er nu (nog) geen adsl-signaal op die lijn beschikbaar is.

Succes,

Tijs.

Weet jij trouwens hoe lang het duurt voordat je het pakketje binnen krijgt wanneer ik bestel. 1week. of 2 weken. Ben wel benieuwd namelijk want als het aan mij ligt hoeft het niet lang meer te duren.

Hangt onder anderen ervan af hoe lang het duurt voordat de vaste telefoonlijn 'wordt overgedragen' aan je provider, zodat het adsl-signaal erop gezet kan worden. Daar kan gemakkelijk enkele weken overheen gaan.

Vraag het na bij de verkoopafdeling van xs4all:
Telefoonnummer: 020-3987654
Maandag t/m vrijdag 9.00 - 20.00

Ook vragen over hoe je het aanvraagformulier moet invullen etc. kun je daar stellen.

Tijs.

nog ff ter bevestiging. Want ik wil namelijk niet dat zometeen me netwerk weg is terwijl ik moet blijven afbetalen.

Als er een adsl signaal op de telefoon lijn komt, ik krijg me paketje binnen, ik sluit alles aan en doe alles volgens het boekje met al me inlog gegevens en ik ga uiteindelijk op internet. Dan is er dus geen mogelijkheid dat die icter van buitenaf kan zien dat er een ADSL netwerk in ons huis ligt + het feit dat ie kan zien wat ik download.

Ik zeg niet dat het gagarandeerd is dat mijn netwerk dan weg gaat. Me vader zal ook wel een hartig woordje hebben. Maar ik loop niet graag het risico.

Tenzij hij langskomt en hij ziet mijn netwerk liggen. (Maar daar houd ik ook wel rekening mee)

Laatst bewerkt:
Goed gezien. Het gaat volledig buiten je huidige netwerk om.

Tijs.

Ok ik heb dus aangevraagd. En ik kreeg een e-mail terug met deze info

Geachte abonnee,

U ontvangt deze e-mail van XS4ALL omdat u hebt aangegeven dat u op de hoogte
wilt blijven van de status van uw ADSL aanvraag.

Uw aanvraag heeft per vandaag de status: Aanvraag gestopt

U hebt via onze website ADSL Basic aangevraagd. XS4ALL heeft uw opdracht
inbehandeling genomen en doorgestuurd naar KPN. Tot onze spijt is deze opdracht
niet door KPN geaccepteerd.

Reden van afwijzing is Onjuist telefoonnummer (Voornamelijk ivm MSN nummer)
(313)

Hebt u nog vragen over uw opdracht, stuur deze dan per e-mail aan
adslinfo@xs4all.nl onder vermelding van uw loginnaam.

Met vriendelijke groet,

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat nu. Je moet toch gewoon je telefoon nummer opgeven. Dus net nummer en de 7 cijfertjes erachter. Of vergis ik me. En doe ik dat niet wat kan dan de reden van dit probleem zijn.

MSN staat voor Multi-Subscriber Number.

Dat hoort eigenlijk op een ISDN vaste lijn te slaan. Is dat wat je hebt? Of heb je een analoge vaste lijn? Indien je ISDN hebt, heb je dat dan ook aangegeven op het formulier?

Ook kan het evt. zijn dat bedoeld is dat je wellicht pre-select gebruikt op een vaste lijn. Als je dat inderdaad hebt, dan zou dat misschien dat "meervoudige-, groeps- of doorkiesaansluiting" zijn waar eerder over gesproken is. Het zou me overigens wel verbazen dat pre-select lijnen niet geschikt zouden zijn voor ADSL, maar dat moet je dan maar aan de sales afdeling van xs4all gaan vragen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
op blz 4/9 staat bovenaan dit.

Aanvraag BASIC ADSL, postcode 3571VX, lijntype PSTN, nieuw XS4ALL account

Is me lijntype nu PSTN?

Verder hoef ik alleen aan te geven of er ADSL op actief is en dat de telefoon lijn voldoet aan het volgende

"alarmlijn, tenzij u toestemming hebt van de alarmcentrale
pinautomaat-lijn
meervoudige-, groeps- of doorkiesaansluiting "

En ik moet het met de voorwaarden eens zijn.

PSTN is gewone analoge telefonie over koperdraad.
ISDN is digitale telefonie over koperdraad, waar ook gewone analoge telefonie over plaats kan vinden als je een gewone telefoon/fax gebruikt ipv. een ISDN telefoon/fax.

Vandaar mijn vraag of het een analoge vaste lijn betreft of een ISDN vaste lijn.

MSN is een term uit de ISDN-wereld, waarbij bedoeld wordt dat er meerdere telefoonnummers op 1 ISDN aansluiting te bereiken zijn (normaal: 4 MSN-nummers op 1 ISDN aansluiting).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok, ik ben weer een stuk wijzer geworden na een telefoontje. Het bleek zo te zijn dat mijn telefoonlijn (Telefonie) door een andere provider geregeld wordt. (Dat is casema mijn huidige netwerk) Ik kan alleen internet zonder vaste telefoon aansluiting krijgen. Wat duurder is maar uiteindelijk net zo goedkoop ivm met telefoonkosten die je niet meer hoeft te maken.

Alleen waar kan ik internet krijgen zonder vaste telefoon aansluiting. Ik had KPN gebeld en volgens KPN had XS4ALL geen internet zonder vaste telefoon.

Is er bij een andere provider wel mogelijk om internet te krijgen. (Dat is helaas geen ADSL Volgens mij ivm met het feit dat je een vaste telefoon lijn beschikbaar moet hebben)

Maar kabel kan wel toch? of een andere internetverbinding. Maar bij welke provider kan ik het beste zijn voor internet zonder vaste telefoonlijn? Ik heb zelf al gezocht maar ik zie het nergens staan en nergens word het aangeboden.

Verder moet de snelheid ook een beetje redelijk zijn. Ik hoef geen 20mb daar heb ik volgens mij toch niet genoeg geld voor. Maar als zoiets mogelijk is of iets dat in de buurt komt dan zou ik het liefst daarvoor gaan.

XS4ALL ADSL gaan in ieder geval niet lukken.

Laatst bewerkt:
Ik snap het niet meer, dus:

Heb je nu wel of niet internet over de tv/radio-kabelaansluiting thuis of niet?
Indien nee: Vraag dan kabel-internet als uitbreiding van je gewone kabelabonnement.

Je hebt dus wel een vaste telefoonverbinding, maar die wordt nu al gebruikt voor adsl?

Wat Orange in dit verhaal verder betekend heeft is mij niet duidelijk.
Wat Casema in dit verhaal verder betekend heeft is mij ook niet duidelijk.

Een schemaatje waarin al je huidige telefonie- en internetproviders staan met wat voor type telefoon/internetaansluiting zij nu voor je verzorgen zou het voor mij een stuk duidelijker maken.

Tijs.

Ik heb tv en telefonie van casema. en internet is Orange cable broadband basic. (Mijn huidige internet) de provider van me telefonie en tv is dus casema. Dit weet ik zeker, ik heb net een factuur van casema gevonden en daar staat het allemaal in.

Ook na het telefoontje volgens de KPN medewerker was me telefonie geregeld door casema. En omdat me vaste telefonie "Analoge PSTN lijn" door casema word geregeld kan ik geen XS4ALL (Kpn dienst) adsl krijgen.

Tenminste dat is zover ik het begrepen heb van die KPN medewerker. Hij zei dat ik ook internet zonder vaste telefonie kan krijgen (Ik weet niet of dat met ADSL ook kan) alleen XS4all kan zulk internet niet leveren. Dit werd mij ook verteld door de KPN medewerker. Mijn vraag is of er een andere internet leverancier is tele2,orange of wat dan ook die dat wel kan zonder vaste telefonie.

En als dat niet kan kan ik dan een casema kabel internet nemen naast mijn huidige internet? En als er nog een andere mogelijkheid is zeg het ook ff.

Dit is voor zover ik het begrepen heb na een telefoontje met KPN. Maar alles staat hier ook op de factuur van casema dus er valt hier nog weinig over te discussieren. Hopelijk vat je alles een beetje en kun je me iets geschikts aanbieden.

Laatst bewerkt:
Goed, ik denk het nu te begrijpen, corrigeer me als ik het verkeerd heb:

We praten hier uitsluitend over gebruik van kabel-internet, kabel-telefonie en kabel-tv: Alles gaat over de radio-tv kabelaansluiting die bij jullie binnenkomt in de meterkast (dikke, vaak groene kabel).

Klaarblijkelijk hebben jullie nu geen vaste telefoonaansluiting. Adsl zou dus kunnen, vermits de vaste telefoonaansluiting die in jullie meterkast binnenkomt (over koperdraad) op de een of andere manier wordt geactiveerd. Daarna moet nog het adsl-signaal eroverheen.

Nu zijn er een paar mogelijkheden:
1. Je neemt een Belbudget telefoonabonnement bij KPN (met een telefoonnummer), zodat de analoge lijn geactiveerd is. Daarna kun je bij elke adsl-provider een abonnement afsluiten, óók bij xs4all
2. Je neemt een adsl-abonnement waar je geen Belbudget abonnement voor nodig hebt. Die zijn normaal gesproken flink duurder dan als je je Belbudget abonnement ernaast hebt. Natuurlijk betaal je dan niet voor een Belbudget abonnement van de KPN.
3. Je begint wel met een KPN abonnement, maar je zegt de spraakdiensten daarvan op. Je krijgt dan een extra toeslag op je adsl-abonnement voor het gebruik van de koperdraad van kpn.

Van categorie 2. ken ik nu:
www.abeltelecom.nl (die biedt ook in de categorie 1. aan, maar natuurlijk goedkoper dan categorie 2., vanwege het gebruik van KPN koperdraad)
www.tiscali.nl (biedt ook in de categorie 1. aan, toeslag 9,95 euro / maand voor het gebruik van KPN-koperdraad)

Van categorie 3. ken ik nu:
www.edpnet.nl (biedt ook in de categorie 1. aan, toeslag 11,78 euro / maand voor het gebruik van de KPN-koperdraad).
www.demon.nl (biedt ook in de categorie 1. aan, toeslag 9,40 euro / maand voor het gebruik van de KPN-koperdraad).

Zoek maar op google naar: "geen kpn abonnement"

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oke,

Houd er wel rekening mee dat ik Orange cable broadband basic heb. Ik weet niet of het erg is als me analoge telefoonlijn activeer door een belbudget dinges aan te vragen bij Kpn of dat verder geen problemen geeft met mijn huidige internet. Ik neem aan dat je hier niet overheen hebt gelezen maar ik zeg het toch maar ff voor het geval dat.

Ik neem gewoon Categorie 1

Dus als ik je goed begrijp vraag ik dit dus aan.

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1742691
Zodat mijn analoge telefoonlijn geactiveerd word.

En als ik dit aanvraag kan ik gewoon nog bellen op mijn huidige telefoon nummer en erop gebeld worden? Zonder allemaal telefoontjes te plegen en zonder dat de ICTER erachter komt.

Als ik dat gedaan heb neem ik dus ADSL van XS4ALL bijvoorbeeld. ADSL Basic dus in mijn geval. Zonder dat XS4ALL weer gaat zeggen dat de telefoonlijn niet goed is.
En om nog eens in herhaling te vallen voor absolute zekerheid. De icter kan er dan nog steeds niet achterkomen.

Ik hoop dat ik je een beetje begrepen heb. Zo niet corigeer me dan als het nodig is.

EDIT:

Klaarblijkelijk hebben jullie nu geen vaste telefoonaansluiting.

Hoe weet je dat eigenlijk zo zeker. Ik geloof je wel. Maar ik heb toch vaste te;efonie via de kabel van casema. Of is dat weer wat anders?

Laatst bewerkt:
Wat je schrijft lijkt in orde: Belbudget aanvragen. Dat telefoonnummer (zodra geactiveerd) doorgeven aan xs4all.
Vergeet niet om bij je aanvraag bij xs4all aan te geven dat je nu nog geen adsl-signaal over die analoge lijn hebt.

De orange basis gaat via kabel-internet (zie hier en zie op die pagina ook staan: Powered by Casema ;) )

Hieruit leidt ik af dat voor alle huidige diensten de radio-tv kabel wordt gebruikt.

En wat ik bedoelde met "Klaarblijkelijk hebben jullie nu geen vaste telefoonaansluiting" is dat je nu via de kabel belt (Casema) ipv. via koperdraad (KPN).

Bekijk wat je bedacht hebt anders even met je ouders, en vraag bij de sales afdeling van xs4all of je na je kpn-aanvraag precies voldoet aan wat zij eisen voor een adsl-abonnement. Vraag ook bij zowel de KPN als bij xs4all na of je je op jouw leeftijd en slechts inwonend bij je ouders die abonnementen mag afsluiten zonder dat zij ook akkoord geven.
Uitleg:
1. Soms er een leeftijdsondergrens voor het afsluiten van contracten met financiele verplichtingen
2. Je ouders zijn eigenaars/hoofdbewoners van het pand, en het gaat om signalen die over 'hun' koperdraad gaan lopen (nl. spraak + adsl).

Tijs.

Ok ik heb KPN & XS4all ge e-mailed met de vraag of ik bij het verichten van deze handelingen aan de eisen voor ADSL voldoe.

Nou nog wachten op antwoord. Is het verder ook noodzakelijk om dit ana je ouders te vragen. Me vader heeft gezegd dat ik een netwerk mag aanleggen op mijn eigen kosten. Of moet je op een of andere manier toestemming vragen aan je ouders. Zitten er bijvoorbeeld gevolgen aan vast waarbij het noodzakelijk is de eigenaar van mijn woning om toestemming te vragen. Zolang het voor mij betaalbaar is zal dat antwoord jah zijn. Alleen ik dacht ik vraag het ff.

Ik ben 15 jaar en ben bijna 16.

Ik w8 verder gewoon op het antwoord in de mail en ik hoop dat er niet al te nadelige antwoorden uitkomen en het me niet al te moeilijk word gemaakt.

Bedankt voor je hulp tot nu toe.

Misschien moeten je ouders tekenen ipv. jij. Dat jij dan de rekening betaalt dat maakt KPN en/of xs4all dan niets uit.

Maar goed, misschien mag je wél gewoon tekenen. Dat staat als het goed is allemaal in de algemene voorwaarden die staan genoteerd bij KPN/xs4all.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan