Vraagje over nieuw videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchiee

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2009
Hallo :)

Ik zit er aan te denken om een nieuwe videokaart te kopen.
Dit zijn me pc specs:
Inter 920 i-7 (4x2,66Ghz)
6 GB ram
Ati Radeon HD4650 1GB
750 Watt Voeding

Als er nog wat bij moet moet je het even zeggen:P.

Alleen nu is mijn vraag hoe kan ik erachter komen hoeveel watt kan die videokaart dan maximaal vragen van de voeding???

Bedankt als je mij de oplosing kan brengen :love:

750 watt voeding kan hij makkelijk halen.

Een videokaart heeft niet zoveel nodig

Een videokaart heeft niet veel nodig, wat is dat nou voor poep advies. De videokaart gebruikt vaak het meest van alle onderdelen in je PC. Grappenmaker.

De meeste kaarten kun je wel in je systeem doen. HD58xx kaart moet bijvoorbeeld geen probleem zijn.

Hoebedoel je "slecht advies". Ik vind het opzich wel nuttig. Hij heeft gelijk dat een videokaart niet 500 watt verstook (ja ik das heeelgrofweg). Het mag dan wel (in de meeste gevallen) niet het meest zuinig onderdeel zijn, het verstookt lang niet zo veel. Zelfs al heb je 2 HD5870in CFX staan, kan je voeding het nog makkelijk aan.

Okee bedankt alleen is met watt anders :(
Hij is 500 watt.
Wat voor videokaarten kan ik nou erin doen dan??
Als het echt moet kan er ook nog een andere voeding in.
En hoe kan ik zelf weten of die videokaart erin kan.
Dan hoef ik het neit steeds te vragen.

Voor bovenstaand systeem is 400W zat.
Belangrijker is om voor een goed merk te kiezen.
Videokaart is trouwens niet echt een game-kaart.

Je had toch een 750 watt voeding? Daar moet je natuurlijk wel de andere componenten van af halen. Stel, die verstoken 250 watt, dan blijft er nog 500 watt over voor de je videokaart. Een high-end videokaart verstookt meestal 200-250 watt bij full load. Dus als je een 500 watt voeding hebt, kan je zonder problemen alle single gpu kaarten nemen. Oja, je kan zonder problemen je voeding vervangen. Kost wel wat tijd en moeite, maar het kan prima.

Voor bovenstaand systeem is 400W zat.
Belangrijker is om voor een goed merk te kiezen.
Videokaart is trouwens niet echt een game-kaart.

Daarom wil hij nu een andere video kaart halen ;) Dat is z'n huidige config.

Ik zou persoonlijk voor de 5000 serie gaan van ati.
goed, zuinig en stil. Maarja ik weet niet wat je te besteden hebt.

Dus wat is je budget? en het doel van de kaart? (ik neem aan gamen, maar ..)

Me budget is ongeveer 100-130 euro.
Hij is inderdaad bedoeld om te gamen ja ^^
Heb gister ook bij een kennis de geforce 9600 gt gezien, die kon gta 4 op high aan dus dat is ook nog wel een leuk kaartje :)

nee blijf van de 9600 af :) die is al achterhaald en ook niet bepaald een gamer kaart.

Voor dat geld heb je bv de ATI 4870 en vanuit nvidia de GTX260
Deze kaarten zijn een stuk beter als de 9600.

Alleen snoepen deze wel meer stroom. Heb je toevallig een merk en type nummer van je voeding?

Anders kun je ook voor de zuinigere GTS250 gaan => opvolger van de 9800GTX+

Laatst bewerkt:
Ik kan me pc niet echt open maken, want dan vervalt me garantie.
Ik maak hem open als er een nieuwe videokaart in komt.

Ik heb een acer m7720

Ik zal even op google kijken of daar misschien wat staat.

Hallo luitjes,
Ik heb een asus EAH4870 ( 1 gig, ddr 5), met een voeding van 550 watt (koste samen 200 eurie) Ik moet zeggen een perfecte kaart om te gamen. Ik speel regelmatig Americas Army) En inderdaad moet deze kaart minimaal 420 watt voeding hebben, dus de voeding is wel degelijk van groot belang. Veel succes ermee.

GTX260 en HD4870 zijn ook al aardig oud inmiddels. Ik zou voor een HD5770 gaan. Die is praktisch even snel als een HD4870 maar kan wel directX 11, is zuiniger in idle en kan nog meer leuke dingetjes. Daarnaast is ie ongeveer even duur als een HD4870. Oja en in tegenstelling tot de HD58XX reeks, is deze kaart wel goed verkrijgbaar.

Op me grote vriend google niks te vinden :(

Alleen dat die 230V wisselstroom is en 500 watt heeft

ja die zijn inmiddels ook al oud. Maar de ontwikkeling van de graka's gaat op het moment super hard.

Ik ken zelf nog geen 1 game die je bv met de GTS250 niet kan spelen. De meeste mensen hebben een beeldscherm met 1680* 1050 of lager. Dan voldoet een GTS250 al goed. En die zijn er al ruim onder de 100,-

De 5770 is sneller, maar zit gelijk op z'n max budget

Je moet even op tweakers.net kijken , daar staan de prijzen bij. Ook de winkels waar je het allemaal kunt halen. Deze site is up to date met de prijzen.Veel succes!

Okee, allemaal bedankt!

Ik ga nog even kijken of ik zelf wat kan vinden.
En ik laat het wel weten welke het wordt.
( Ik ben wel iemand die het ook ECHT laat weten )

Je hebt een i7 processor, moet helemaal geen probleem zijn om een kaart aan te plakken

750 watt voeding kan hij makkelijk halen.

Een videokaart heeft niet zoveel nodig
Wat is dit nu weer?
De videokaart die hij wil kopen (HD 5000 series) heeft juist minstens 500 watt nodig

Zijn voeding redt het nog net maar als je zo'n advies geeft bij iemand met een 250 watt voeding als ik, (ik ga ook een nieuwe voeding kopen), dan was die mooi de boot in gegaan.

Maar wat is eigenlijk het rendement van die voeding?
Als dat 70 % is dan heb je slechts 350 werkelijke watts!
Let daar wel op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan