Vraagje over nieuw videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Also recommended is a total of 32 AMPs on the +12 volt rails for stable power distribution (in a single card configuration).
- guru3d.com

Dat heb jij :). Ik weet niet zo veel van voedingen, dus iemand anders moet even alles bevestigen haha :p

Ik snap er niet zo veel van :confused:
Edit:
-Klik- Dus ik heb 190 Watt nodig? dan kan het makkelijk :)

Laatst bewerkt:
Ik snap er niet zo veel van :confused:
Edit:
-Klik- Dus ik heb 190 Watt nodig? dan kan het makkelijk :)
Nee, die 190 watt is voor de rekening van de graka.
Je hebt meer dan 190 nodig want de rest van het systeem moet ook nog energie krijgen.
Voor jou videokaart is minstens 450 watt nodig, het liefst 500.
Die moet je dus als je die rechtse van het rijtje wil kopen aftrekken van je 360 watt (toch marsmannetje?).
Dan heb je 170 watt over.
Of dat genoeg voor de rest van het systeem is, betwijfel ik.

Laatst bewerkt:
Een videokaart kan geen 360 watt nodig hebben, dat is veel te veel. De HD 4890 gebruikt maximaal 190 watt.

De kaart heeft 190 watt nodig.

Oja, denk er aan dat je, als je veel NFS speelt, beter een NVidia kaart kan kopen.

Ik speel nooit racespelletjes.
Alleen trackmania en met autos scheuren in gta. maar voor de rest niet.
Maar hoezo kan je dan beter een nivada kopen??

Omdat het bekend is dat Ati slecht overweg kan met Need for Speed.
Bij mij ook, vooral met mijn NFS shift demo.
Bijna iedereen die Ati heeft heeft daar last van.

Dit ligt trouwens niet aan Ati maar aan de gameschrijvers van NFS.

Okee ,weet ik dat ook weer maakt ook niet uit speel toch nooit nfs.
Ik ga nog eens goed over de kaart nadenken op het moment denk ik aan:

Ati HD4890
of
Ati HD5750

Welke zouden jullie kiezen??
Ik wil er graag nog wel minstens een jaar mee vooruit kunnen.

Videokaarten overklokken heeft niet zo veel nut als bijvoorbeeld processors overklokken. Het verschil zal niet veel zijn, dus of dat 40 euro waard is?

Absoluut onzin. Je videokaart 10% overklokken betekend in de regel ook 10% meer FPS. Bij je CPU moet je dat altijd maar weer afwachten. Dus overklokken van je videokaart is zeker zinvol. Aan de andere kant, je moet wel even kijken groot het verschil is en kijken of je er voor wilt betalen.

Oke ik denk dat ik de HD4890 ga halen.
Online bestellen ben ik niet zo'n fan van bij sites die ik niet ken.
Dus halen bij:

Paradigit
Of
Alternate
Of
Alternate 2

En is een GPU van 80 mhz verschill een groot verschill? Merk je dat?

Alternate vetrouw ik ,want iemand die ik ken die koopt daar ook al zijn spul dus dat zit wel lekker.

En niet gaan zeggen je kan het wel vertrouwen ,ik koop NIKS op site's waarvan mensen die ik niet persoonlijk ken zeggen dat is te vertrouwen;) Dat zit me gewoon niet lekker.:shocked:

Laatst bewerkt:
Als je daarvoor de hoofdprijs wilt betalen... Op het moment dat een winkel het thuiswinkel waarborg keurmerk heeft, kan je, als je dan problemen hebt, altijd terecht bij de winkel. Daarvoor is dat waarborg. Doet de winkel dat niet, dan kan je via het waarborg je geld terug krijgen en wordt keurmerk weggehaald. Dit willen webshops niet want veel mensen vertrouwen hierop. Daarnaast kan je altijd even voordat je iets koopt de recensies op hardware.info of tweakers over de winkel lezen. Bepaalde webshops hebben zelfs een plaats op het forum gekregen voor eventuele klachten. Daar kan je terecht. Winkels die goed aangeschreven staan zijn.
Salland
Azerty
Alternate
Komplett
4Launch
Dat wilde ik even vermelden. En oja, die 80 mhz. Dat scheelt ongeveer 8%.

Okee. Bedankt
Ik ga er eens goed over nadenken en ik laat het wel weten welke het is geworden.

En bij 8%, moet ik dan denken aan 8% meer fps of wat anders??

Ja 8% fps. Daar mag je dan wel ongeveer vanuit gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan