Vraagje over nieuw videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
500W kan zeker genoeg zijn voor een HD4890. Maar het ligt echt aan het merk.
Een sweex/trust 500W zal waarschijnlijk te weinig zijn.

Een a-merk 500W zal genoeg zijn.
Dus wat staat er bij de +12V?

Klik!
Ik zou dus 325 watt nodig hebben??? oja met dat rode dat weet ik niet wat dat zijn :o
Kan je me dat even vertellen?? :)

En echt heel erg bedankt dat je me zo helpt!
Waardeer het echt.:thumb:

en fans heb ik er 3 van 1 bij videokaart en 2 achterop aleen weet niet hoeveel mm, zal nu even mete :P

Als vage inschatting klopt dit wel.
Let op dat je voeding dit op de +12V moet leveren.

Dus je zal echt ff je computer open moeten maken om te kijken of je huidige voeding sterk genoeg is.

Heb net me vader eindelijk te pakken gekregen.
Hij zei dat doen we wel even als ik er weer ben.
Dus zal nog even moeten wachten..

is niet goed als je het vergelijkt met een hd4890. Vergelijk em met de HD5750. (en die strijd kan hij prima aan:
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-5770,2446-5.html )

Maar ga nu eens die kast openmaken om te kijken hoe goed die voeding is. Want volgens mij weet je dat nog steeds niet. En je vader ziet echt niet dat de kast open geweest is... Je hoeft alleen de zijplaat eraf te halen en een foto van het stickertje op de voeding te nemen. Die hier plaatsen en ik kan je meer vertellen.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk durf ik hem niet zo goed open te maken :eek:
Want dan is me garantie weg.
Oja die meneer bij paradigit zei dat je garantie er nog wel is ook al verbreek je de stikker, het is alleen als er een kabel is doorgeknipt of je haalt de harde schijf eruit en je zegt hij zit er niet in. is dit waar?? of ge***.
Als het waar is zal ik hem straks even openmaken.
Als het niet waar is ga ik er nog even over nadenken.

Edit:Ik zag op benchmarks dat de gts250 +/- 5 fps minder heeft dan de HD5750.
En hoe kan ik zien of een videokaart wat kan?
Dan hoef ik het niet de hele tijd te vragen.

Edit2: Ik heb net even je videokaartern info gelezen en ik vindt het nu wel allemaal wat duidelijker en je zegt ook GPU is het belangrijkst die ligt bij de gts250 Hoger dan bij de hd5750???

Laatst bewerkt:
Hier zie je een hoop benchsmarks van videokaarten. Hier kan je zien welke beter of slechter is (kliK)

Oja die meneer bij paradigit zei dat je garantie er nog wel is ook al verbreek je de stikker, het is alleen als er een kabel is doorgeknipt of je haalt de harde schijf eruit en je zegt hij zit er niet in. is dit waar?? of ge***.
Als het waar is zal ik hem straks even openmaken.
Als het niet waar is ga ik er nog even over nadenken.

Edit2: Ik heb net even je videokaartern info gelezen en ik vindt het nu wel allemaal wat duidelijker en je zegt ook GPU is het belangrijkst die ligt bij de gts250 Hoger dan bij de hd5750???
Ik heb die kast gewoon brutaal open gemaakt toen mijn ouders weg waren.
En ik kreeg nog een hulde van hen dat ik dat zo goed gedaan had zonder ook maar iets kapot te maken.

Ik heb die kast gewoon brutaal open gemaakt toen mijn ouders weg waren.
En ik kreeg nog een hulde van hen dat ik dat zo goed gedaan had zonder ook maar iets kapot te maken.

En hoe zit het met de garantie?:confused:
En met dat je zelf zegt dat je naar GPU moet kijken, en dan is die van de gts250 hoger is dan van de HD5750, en dan zeg je dat de HD5750 beter is :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Precies.
Dat is de enige reden waarom het stickertje er zit.
En om te voorkomen dat mensen rare dingen gaan doen met hun computer (beetje bang maken is soms handig).
Maar Paradigit heeft goed advies gegeven: Je behoudt gewoon je garantie.
Je zal wellicht schrikken van de stof....

Het is zeker niet zo. In het ene spel wint de een, in het andere de ander. Grofweg zijn ze gelijkwaardig. Alleen is de HD5750 een echte DX11-videokaart. Handig is als je Vista of Windows 7 hebt, maar voorlopig nog niet zo belangrijk (er is nu nog geen meerwaarde)

Nee, zo mag je niet naar videokaarten kijken. Dat mag alleen bij gelijke videokaarten. Bijv als je 10 HD4870's met elkaar vergelijkt dan kan je ze oa vergelijken met de snelheid van de videochip.

Okee ik zal hem vanmiddag even openmaken want moet om 9 uur al weer weg, en dan post ik de foto van de voeding wel even.

Edit: -Klik- dit is de kaart die ik nu heb de 1gb versie die heeft een voeding van 400 watt nodig??

Laatst bewerkt:
Oke en wat heb ik eraan als het een A-merk is?? :P
Kan je ook zeggen waar die kabels voor zijn??
Moet je dan weten welke kleuren kabels erachter ingaan??

Laatst bewerkt:
Je kan er met een A-merk van uitgaan dat je een hoge efficiëntie hebt. Als je een slechte voeding hebt, en het levert 400W, dan verbruikt 'ie meer stroom dan een A-merk van 400W. Hoezo vraag je je af waar de kabels voor zijn? Het is toch allemaal al aangesloten, of niet? Zo niet, het wijst op zichzelf waar alles moet worden aangesloten. Ook kan je in het boekje kijken dat bijgeleverd is, waar je alles moet aansluiten. Die 6 pin kabels (dit zijn die twee zwarte kabels bovenin je foto) zijn voor de videokaart. De HD 4890 heeft er twee nodig, dus je hebt genoeg aansluitingen. Er staat op je voeding "+12V1 & +12V2=360W", wat betekent dat die twee kabels van 12V samen 360W kunnen leveren. Dat is dus genoeg.

Kun je dit even bevestigen marsmannetje? Want van voltages van voedingen weet ik niet zo veel. Ik ga echt een keer een uitgebreide tutorial lezen :p

Nee die 4 kabels lagen los erin ( ik denk als je nog wat wil uitbreiden ofzo)
Bedankt dus ik kan een videokaart van 360 watt erin doen? of heb ik het fout.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan