• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraagje over opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.
dankjewel.

maar In F4 moet het zo zijn dat als het minder dan 30 is dat het rood wordt tussen 30 en 60 orange en boven 60 groen. het word altijd rood..Kan je daar nog even naar kijken aub.

Mvg,
ROosvice

dankjewel.

maar In F4 moet het zo zijn dat als het minder dan 30 is dat het rood wordt tussen 30 en 60 orange en boven 60 groen. het word altijd rood..Kan je daar nog even naar kijken aub.

Mvg,
ROosvice

Het is "altijd" rood omdat er in cel G4 het woord "nee" staat.
Dus als
F4 < 30 OF G4 = nee --> Rood
F4 >=30 EN F4 < 60 ---> Oranje
F4> 60 OF G4 = ja --> Groen

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt Roncancio, maar kan je het in bijlage invullen. Ik kan het niet invullen.
ik ben gewoon niet zo handig met dit soort dingen.

roosvice

Bedankt Roncancio, maar kan je het in bijlage invullen. Ik kan het niet invullen.
ik ben gewoon niet zo handig met dit soort dingen.

roosvice

Het staat al ingevuld.:cool:

In cel G4 staat een datavalidatie met de keuze uit ja en nee.
Je kunt cel G4 ook leegmaken.

In cel F4 kun je een getal invoeren.
De kleur van cel F4 is afhankelijk van de celwaarde van F4 en wat je in G4 heb ingevuld.

Als er nog vragen/problemen zijn, dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

dankje.. maar kan je even kijken naar bestandje.. het lukt me nog steeds niet.. ik denk dat het jou wel zal lukken..

mvg,
roosvice

Bijlagen

dankje.. maar kan je even kijken naar bestandje.. het lukt me nog steeds niet.. ik denk dat het jou wel zal lukken..

mvg,
roosvice

Ik heb de voorwaardelijke opmaak aan het bestand in de H-kolom toegevoegd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

dankjewel nog... ik zit weer vast :D ik weet niet wat ik fout doe maar kan je ervoor zorgen dat verschil niet onder nul komt.
kan je ook opmaak veranderen dat als er met ja beantwoord word dat het dan groen word en dat er boven 60 blauw.. ik hoor het van je

bedankt nog..
roosvice

dankjewel nog... ik zit weer vast :D ik weet niet wat ik fout doe maar kan je ervoor zorgen dat verschil niet onder nul komt.
kan je ook opmaak veranderen dat als er met ja beantwoord word dat het dan groen word en dat er boven 60 blauw.. ik hoor het van je

bedankt nog..
roosvice

Met voorwaardelijke opmaak kan je in Excel 2003 slechts 3 voorwaarden gebruiken.
Aangezien je meerdere voorwaardes wilt gebruiken is, VBA een prima alternatief.

Het is niet moeilijk om te schrijven, maar het zou helpen als je aangeeft welke kleur onder welke voorwaarde zichtbaar moet zijn.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ow ok... maar kan je dan een voorbeeld sturen of vertellen hoe dat moet:D

bedankt

om geen getal onder de nul te krijgen kun je gebruik maken van de formule:
Code:
=MAX(0;F16-G16)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan