Vraagje over RunOnceEx

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Ik ben bezig een unattended installatie van Windows te maken, samen met het autoinstalleren van programma´s.
hiervoor kon ik ook de originele cmd scripting gebruiken, maar ik wilde eens kijken of het me ook zou lukken met het script voor RunOnceEx.

Ik weet dat het in principe precies hetzelfde is, maar ik had een vraagje over een script die ik gezien had op internet:

Code:
REG ADD %KEY%\005 /VE /D "Adobe Reader 6" /f
REG ADD %KEY%\005 /V 1 /D "%systemdrive%\apps\AdobeReader6\AR6.msi /qn" /f
alles is me wel half duidelijk, maar wat ik niet snap is de %KEY%\005
Het lijkt me niet zo belangrijk, maar de volgorde van de lijst op internet gaat niet 1,2,3,4,5 noch 0.5.10.15 enz
Af en toe is het per 5, en af en toe komt gaat ie van 50 naar 53 (volgen jullie me nog?)
link naar de lijst (naar beneden scrollen tot RunOnceEx.cmd

kan iemand me ophelderen? :P
tnx alvast!

In het script staat dat KEY = HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx
oftewel de key die je wilt aanpassen.

Daaronder worden m.b.v. het Reg.exe commando subkeys gemaakt (in "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx" dus) met 'gaten' in de nummering, zodat je er nog dingen tussen kunt zetten (bijv. 006 en 011 etc.)
In die subsleutels zet je een 'naam' (zoals "Adobe Reader 6") en het uit te voeren (installatie-)commando (zoals "%systemdrive%\apps\AdobeReader6\AR6.msi /qn")

Hopelijk snap je nu wat er hier gebeurt.

Tijs.

dus ik kan net zo goed van 1 op 1 gaan? het is niet nodig om een exacte volgorde aan te houden?

"Deterministic - The RunOnceEx registry key sort the entries and sections alphabetically to force a deterministic order."

Oftewel: Het lijkt erop dat 005 eerder wordt uitgevoerd dan 010 etc.

Maakt het jou niet uit in welke volgorde je software wordt geïnstalleerd, dan mag je husselen met de subsleutel aanduiding. Ook maakt het niet uit in het script wat eerder komt, dus je mag de ingangen voor 010 bijv. in het script rustig voor die van 005 zetten (maakt voor de verwerking niets uit).

Kijk verder even hier voor wat omschrijvingen, verklaringen etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oke, het wordt al duidelijker :P

laatste vraagje nog: weet jij een manier om een uitvoerbaar bestand te installeren met vooraf gekeuze taal?

Ik probeer namelijk nero 8 lite in de lijst te gooien, maar die intalleerd zich standaard in de spaanse taal. Ik heb hem liever in nederlands of engels (voordat de installatie begint krijg ik een keuzemenu met welke taal ik wil installeren)

Waarom die tong? Tenzij je jezelf ermee uitlacht wil ik zo niet doorgaan met helpen.
Een smiley was beter geweest of een duim.

Tijs.

nee nee, zo bedoelde ik het niet :O
Ik gebruik die smilie gewoon redelijk vaak, ik meende het echt wat ik zei ;)
met een tong bedoel ik een duim.

edit: ik waardeer het echt dat je me helpt ;)

Laatst bewerkt:
Wat je zou kunnen proberen is de instellingen direct in het .MSI (=Windows Installer bestand) bestand te doen om installatie in een andere taal af te dwingen.
Ik weet niet waar die instelling staat, maar misschien als je zoekt op Spanish of iets dergelijks dat je het dan vinden kunt.
EDIT: Kijk even hier voor de tool die je daarbij kunt gebruiken (Orca)

Tijs.

Laatst bewerkt:
ken je ook zo´n soort programma wat met .exe werkt?
ik heb al gezocht naar een exe naar msi converter, maar het lijken me niet de goeie programma´s ervoor.

Kijk even dit even door (ook alle Discussion Threads onderaan, die o.a. gaan over het niet hoeven te gebruiken van Setupx.exe (dus gebruikmakend van het .MSI bestand) én het starten/installeren van BurnRights en een alternatieve methode die juist Setupx.exe aanroept met parameters die de installatie beïnvloeden).

Leuke kost, en ook hier heb je Orca nodig waar ik al naar gelinkt had.

Succes,

Tijs.

Ikkeh, denk dat ik ´t zo laat.
ik heb nero geinstalleerd en in het register de sleutel opgezocht van het serienummer en de taal, ik ga eens kijken of dat werkt. Zo niet dan laat ik m maar installeren zoals ie gaat.

nog een vraagje: is er een bepaalde toets nodig om Windows Unattend te laten installeren?
ik heb nu al ongeveer 5 pogingen gedaan om windows te installeren, maar telkens krijg ik de invoer dialoog waarin ik het productnummer e.d in moet voeren (terwijl ik wel de Unattend file heb)

met nLite heb ik precies hetzelfde probleem.
hoewel ik met nlite toen niet FullUnattended had... ik ga het ff proberen, keep you posted ;)

Hij blijft nu steken vlak voor het dialoog. Ik denk dat dit komt door de OEMINSTALL... die staat op YES en volgens mij is dat de boosdoener...

Kijk even hier voor een unattended installatie die automatisch aan een Windows-domein wordt toegevoegd.

Zie aldaar dat OemPreInstall op "No" staat en dat de ingestelde ProductKey tussen dubbele aanhalingstekens staat. Dit laatste geldt trouwens voor veel meer waarden ook, dus ook daarmee kun je experimenteren.

Ik denk dat je eerst eens moet proberen met die productkey tussen dubbele aanhalingstekens, evt. daarna nog een keer testen met OemPreInstall="No".

Succes,

Tijs.

eindelijk! tis me gelukt om een unattended installatie te verichten! :thumb:
Het was de product key die niet goed gekopieerd was. De unattend die ik daarna deed had geen regional settings in de unattend.txt/winnt.sif file dus daar bleef ie op steken.

ik ben nu nog bezig met de RunOnceEx.cmd file, want daar zaten nog een paar fouten in ( een %-teken vergeten of een spatie niet tussen twee \" gezet...)

het belangrijkste is in ieder geval gedaan ;)
en die OEMPreinstall was wel nodig, anders had de RunOnceEx helemaal geen nut (het kopieerd de setup bestanden van de cd naar de harde schijf)

tnx Tijs ;)

[...]Overigens kan het ook zijn dat je een verkeerde cd-key gebruikt in je unattend.txt / winnt.sif bij het type XP cd dat je als basis gebruikt voor je unattended installatie... (denk aan taal, XP Prof of XP Home, Volume License installatie-cd / OEM installatie-cd / Retail installatie-cd etc.)[...]

Jammer dat je dat niet nog een keer goed had nagekeken, ik had er (indirect) nog om gevraagd ;)

Maar goed, het is gelukt. Bedankt voor je terugmelding. :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan