Vraagje over SaTa schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Berichten
442
Hoe kan ik zien of ik ook SATA harddisks kan plaatsen
Ik heb nu een IDE harddisk erin waarvan 1 kapot is. ALs ik toch een nieuwe moet kopen dan maar tegelijk een Sata schijf dacht ik omdat die sneller zijn.
Kan ik een sata schijf plaatsen als 2e harddisk terwijl de 1e gewoon ide is?
Wil op de sata schijf nl sequencen gaan van muziek en dus een sneller doorgang wel prettig is
Hoe kan ik zien of het mogelijk is?
 
Je kast open schroeven en opzoek gaan naar sata poorten, in je moederbord boekje kijken of even het merk & type nummer van je moederbord plaatsen
 
Weet niet hoe die poorten uitzien.
Hoe kom ik achter het merk en type moederbord aangezien ik het boekje niet meer heb
Kan ik dat ergens online uitlezen (heb ik wel eens van gehoord)
 
Heb ik geinstalleerd bedankt !
Kan je veel opzien zoveel dat ik niet weet haha
Ik denk niet dat het erop zit anders had ik wel iets gezien
Mijn moeder bord is

Micro-Star
Type MSI K8MM-V (MS-7142)
 
Zoek toch is gestopt
Heb gevonden er zitten helaas geen SATA aansluitingen op
Dom moederbord :)
 
er ziten op dit bord 2 oranje sata poortjes deze gaan niet sneller dan 1,5gb
versie is dus sata 1
 
U heeft gelijk. Ik zie er inderdaad 2 van die dingen. Ik was naar grotere aan het zoeken.
Het zijn maar hele kleine blokjes zie ik nu op mijn moederbord en er staat bij Sata 1 en Sata 2

Is die snelheid dan laag wat u aangeeft?
Kan ik zondermeer een sata schijf eraan hangen en dan formateren in windows of moet ik met een speciale disks de schijf laten herkennen in windows (zoiets hangt me bij .mijn ouders hebben ook sata schijven en die worden niet herkend tijdens installatie van windows)
Als ik mijn windows gewoon op mijn huidige IDE drive laat staan kan ik dan gewoon een sata erbij zetten of heeft dat helemaal geen nut dan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan