Vragen applicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kerkrade

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2011
Link: https://rapidshare.com/files/3022472364/Menu_v1.1.rar
Vragen:
- Hoe maak je een pop-up zoals je een nieuwe categorie/product toevoegt?
- Er staat nu 1:Voorgerechten 2:Hoofdgerechten 3:Nagerechten, maar als je een categorie aanmaakt veranderd dat niet. Misschien kan je eronder schrijven "enz."?? Ik wil het best zelf aanpassen maar waar?
- Ik heb een kortings-knop (Bonus) ingevoegd en daarvoor heb ik de code (succesvol) moeten veranderen. Ik heb een nieuwe label ingevoegd en de Label1 naar Label3 gewijzigd. Maar als ik nu het totaal bereken dan klopt het. Maar dan verwijder ik een gerecht en dan wordt het totaal niet aangepast.
- In welke trance moeten die code's komen voor de Verwijder/Wijzig/Toevoeg-knoppen van de ober/Tutorial?
- Moet er wat aan het design worden veranderd? Zo ja, wat?
- Is het mogelijk dat je op een button klikt, waar een plaatje op staat en geen tekst, dat het dan als een bepaalde waarde wordt gezien? Bijv. Een knop met 1ct en je klikt erop en 1ct wordt op de rekenmachine bijgeschreven. Zo ja, hoe/tutorial?
- Als er bij jullie andere problemen voordoen, graag aangeven.

Ik denk dat dit er weer op uitloopt dat mensen hele programma's voor je gaan schrijven.
Aangezien de snelheid waarmee je reageert, besteed je er zelf niet zoveel tijd aan.

Probeer eens te zoeken op internet of tutorials door te lezen etc.
Alle werkende code die je nu hebt, is al door anderen (waaronder mijzelf) geschreven.
Volgens mij zijn de fouten die je krijgt niet zo moeilijk om op te lossen.

Heb je dan een goede (liefst nederlandse) tutorial site voor VB? Ik vind namelijk alleen ingewikkelde engelse.

Da's gewoon een kwestie van zoeken ;)

Als je VB goed wil leren, dan vind ik dat je goed Engels moet kunnen én goed moet kunnen zoeken.
Anders zul je nooit echt ver komen; De complexere dingen zijn meestal alleen in het Engels te vinden.

Je zou als je écht geen Engels kan ook een (Nederlands) boek bij de bibliotheek kunnen lenen.

Ik heb een telkens terugkomend probleem (en ik weet niet wat ik moet googlen). Het probleem is dat als ik voorwerpen in een GroupBox/Panel heb en dan de GroupBox kleiner maak de voorwerpen meebewegen, maar dat wil ik niet. Is er een mogelijkheid om dit uit te zetten/verhelpen?

Dat had ik in mijn voorbeeldproject gedaan inderdaad.
Zet voor alle objecten de Anchor op: Top, Left

Ik denk dat het toch het makkelijkst is om even naar de boekhandel of de bieb te gaan en daar dan een boek te halen. Persoonlijk vind ik het boek "Visual Basic 2008" heel prettig. Maar daarvan is er ook geloof ik een 2010 versie, die dan handiger zou zijn voor jou aangezien jij 2010 gebruikt... Ik heb het allemaal nog geleerd in de 2008 versie ;)

Hier de link naar het boek op bol.com: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/visual-basic-2010/1001004007515051/index.html?Referrer=ADVNLPP7bfa43013b99cbe0721da4cfcd430002955#product_overview

Hier kan je eventueel (een groot deel van) Visual Basic de basis 2005 bekijken: http://books.google.nl/books?id=gnBtT-MrT-cC&pg=PA34&dq=Visual+Basic+2010+de+basis+andr%C3%A9+obelink&hl=nl&source=gbs_toc_r&cad=3#v=onepage&q&f=false

Succes! MartinJM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan