• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vragen om koppelingen bij te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuin047

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Excel 2007. Ik wil de vraag weer inschakelen om koppelingen naar andere bestanden bij te werken.
Wat ik ook instel via opties en vertrouwenscentrum ...het lukt me niet. Wat doe ik fout??
Ook geprobeerd met beveiliging uitschakelen, maar lukt nog niet.

Misschien staat je bestand op een zgn vertrouwde locatie welke je ook in het vertrouwenscentrum ingesteld kan hebben.
GlI2HEy.png

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Nou het lukt niet. Als ik de locatie verwijder of alles uitschakel komt er geen melding.
Ook bij geavanceerd >bij het berekenen van deze werkmap > vinkje weghalen bij koppelingen naar andere documenten bijwerken, > dan staat hij er bij de volgende opstart weer in.
Wat doe ik fout??

Ik denk dat je een vinkje aan moet zetten in het onderdeel Externe inhoud.
OZpfNxM.png

Groeten Marcel

Ook

Staat aangevinkt...geen verandering...ik word gek

Weet je zeker dat er koppelingen naar externe bestanden in zitten ?
Kun je het bestand posten ?

Groeten Marcel

Ik heb bestanden van de maanden. De maand van februari heeft koppelingen naar januari.
Dus extern bestand? Het is een andere maand dus een ander excel bestand in dezelfde map.

Tsja, zou toch eens zo,n bestand posten.
Dan kan ik eens kijken voor je.

Groeten Marcel

Kan ik ze privé opsturen?
Ook als ik een nieuw leeg bestand maak dan krijg ik er ook geen verandering in.

Klik op de Windowsknop klik op opties voor excel -->Geavanceerd een beetje naar beneden scrollen tot je Weergaveopties voor dit werkblad ziet. En dan formules weergeven blabla aanvinken en op Ok klikken. Je kan nu vrij eenvoudig zien of er verwijzingen staan naar andere bestanden of dat het alleen verwijzingen zijn binnen het huidige bestand.

Ik heb drie kleine bestanden gemaakt. De derde verwijst naar de tweede en die naar de eerste.
Als ik twee of drie open dan wil ik de vraag Koppelingen bijwerken.

Bijlagen

Bij mij geeft ie ook geen waarschuwing.
Volgens mij komt het omdat de bestanden zich in dezelfde map bevinden ?
Als je ze in verschillende mappen zet geeft ie wel een waarschuwing.

Groeten Marcel

Dan is dat verschillend met office 2003 en 2007.
Bedankt voor je tijd moeite en geduld....
Prettige wedstrijd.

Wat is het verschil dan? De vraag ging over XL-2007. de reacties waren ook daarop? Zelf krijg ik wel een wel een waarschuwing als ik één van de bestanden open. Dus hoe heb je het opgelost? Zodat anderen er ook wat aan hebben.

Ik heb 2007 maar in het begin kreeg ik die melding wel dacht ik.
Ik heb van de xls bestanden nu xlsx en xlsm bestanden gemaakt.
Maar nu controleer ik het met oudere jaren in de xls extentie en daar krijg ik de melding ook niet meer. Ik begrijp er geen hout van.
Ook al zet ik ze in een andere map. Dan krijg ik eerst de foutmelding, dan werk ik de koppeling bij naar de andere map en dan blijft de melding weer weg.

Klik op de Windowsknop klik op opties voor excel -->Geavanceerd een beetje naar beneden scrollen tot je Weergaveopties voor dit werkblad ziet. En dan formules weergeven blabla aanvinken en op Ok klikken. Je kan nu vrij eenvoudig zien of er verwijzingen staan naar andere bestanden of dat het alleen verwijzingen zijn binnen het huidige bestand.

Of ctrl-t

@snijworst, bedankt voor de sneltoets. Zelf gebruik ik het wisselen tussen de formule-resultaat weergave bijna nooit. En dan zakt zo'n handigheidje al snel in het direct aanspreekbare geheugen en in dit geval er dus totaal uitgevallen.:d

Het gekke is als ik ga naar > opties > geavanceerd > Bij het berekenen van werkmap > koppelingen naar andere documenten bijwerken < het vinkje weghaal, dan staat het er na opnieuw openen weer in.
Iets houdt hem vast.

Ik heb de instellingen vergeleken met een andere computer en alles gelijk ingesteld.
vervolgens de computer opnieuw opgestart.
En nu is de melding weer terug.
Of het opnieuw opstarten na veranderen er iets mee te maken heeft weet ik niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan