Vreemd probleem

Cleric

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2025
Als ik de externe schijf (Samsung T7) aansluit op een van de USB-A poorten, ziet verkenner dit als "lokale schijf". Ik zie dan geen data. Start ik de computer opnieuw met de externe ssd op de USB-poort, dan herkent verkenner de ssd, de naam en laat dan ook alle data zien. Bij Schijfbeheer zie ik dat de externe ssd een letter krijgt toegewezen.
Ik heb geen flauw idee waar ik moet zoeken om dit probleem op te lossen!

Op de pc is Windows 11 Pro 64bit geïnstalleerd, het moederbord is ASUS PRIME Z490 A.
Het bios ge-updated.

Heb je dit al geprobeerd?
  • Energiebesparing uitschakelen:
    • In Apparaatbeheer, klik met de rechtermuisknop op een USB-roothub en ga naar het tabblad \"Energiebeheer\".
    • Verwijder het vinkje bij \"Sta de computer toe dit apparaat uit te schakelen om energie te besparen\" en herhaal dit voor alle roothubs.
  • Snel opstarten uitschakelen:
    Schakel in de energie-instellingen de \"Snel opstarten\" optie uit, omdat dit soms problemen kan veroorzaken met het herkennen van externe apparaten.

Waarom zijn mijn bestanden niet zichtbaar op mijn externe harde schijf?

Als je in Windows 10, ga gewoon naar Verkenner -> Beeld -> Opties -> Map-en zoekopties wijzigen -> Weergave. Aldaar vink je "Verborgen bestanden, mappen of stations weergeven" aan.

en lees: https://www.stellar.nl/blog/harde-schijf-wordt-niet-weergegeven-in-schijfbeheer.htm

Terug
Bovenaan Onderaan