Vreemd wifi verlies Samsung A5

Status
Niet open voor verdere reacties.

gatlinggun

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Na enkele maanden probleemloos gebruik te hebben gemaakt van mijn WLAN-thuis signaal, heb ik sinds enkele weken vaker zomaar problemen met de wifi-verbinding op mijn Samsung A5 smartphone. Als ik browse door enkele nieuws apps (bijv Nu.nl/buienrader/NOSteletekst) en opeens "laadt" een webpagina niet meer en kan ik ca een minuut wachten totdat er een melding komt van "kan de pagina niet laden/ time out ".

Na verbindingscontrole blijkt dat ik "offline" zou zijn. Meestal doe ik dan mijn wifi-modus uit en ga dan op 4G , wat probleemloos gaat. Daarna terug mijn "wifi" aanzetten en dan krijg ik de melding na enkele seconden dat ik met mijn (wifi) netwerk verbonden ben en meestal kan ik dan weer normaal browsen, maar soms al na 3 dingen bekeken te hebben al weer dat "vastlopen(niet laden)".
Toen ik gisteren dit weer had, zag ik in mijn lijst van Wifi-verbindingen dat mijn thuis-netwerk "niet in bereik" was (en ergens onderin de lijst stond) terwijl ik dus enkele minuten daarvoor nog via dit netwerk bezig was...
Mijn vrouw heeft ook een A5 en die had volle verbinding met ons thuis-netwerk.

Ik heb inmiddels een app met wifi-analyser gebruikt en zag dat er meerdere netwerken in de buurt op mijn kanaal (11) zitten. Dit zou de eventuele storing kunnen verklaren, maar niet waarom mijn vrouw dan wel verbinding blijft houden.. (toch?). Mijn Wifi wordt verzorgd door een UBee modem van Ziggo, met Ziggospot.

Wie weet wat er loos is ? ik heb deze klacht ook al aan de telefoonzaak voorgelegd en die gaven me aan dat mijn telefoon "naar fabrieksinstelling gereset" moest worden, maar is dat de juiste oplossing ?

NB:
Ik zag op de analyse dat beide signalen van mijn WLAN en Ziggo op kanaal 11 zitten. Kan iemand mij bevestigen dat je die 2 signalen niet op verschillende kanalen kunt zetten, omdat het uit 1 apparaat komt ?

Heb je de telefoon al eens een hardware reset gegeven doormiddel van de accu te verwijderen ?
Je kan idd, 2 netwerken vanuit het Ubee modem op het zelfde kanaal hebben dit moet niet een probleem geven.
Meerdere modem's op het zelfde kanaal daar integen wel. Als je checkt met de Wifi analyser hoe druk is het op kanaal 1 ?
Hebben beide telefoons dezelfde Android versie ?

Laatst bewerkt:
Thanks Smakie77,

Ik heb nog geen harde reset gedaan, alhoewel ik steeds meer het idee heb dat er inderdaad iets met mijn phone loos is (omdat de A5 van mijn vrouw niks geen problemen heeft en 1 meter verderop zit...)

Ik heb in de bijlage wat screenshots van de wifi-analyse. 'Speedway" is mijn wlan dat op 11 zit met "ziggo" wat hier in huis het hardste Ziggo signaal geeft en ik dus aanneem dat het mijn eigen ziggo-spot (ook op 11) is. Mijn vraag ten aanzien van deze twee netwerken is, of je ze onderling op verschillende kanalen kunt, danwel móet zetten ?

Graag verder advies.

Bijlagen

• Screenshot_2016-05-23-16-31-26.jpg
    Screenshot_2016-05-23-16-31-26.jpg
    89 KB · Weergaven: 41
  • Screenshot_2016-05-23-16-32-37.JPG
    Screenshot_2016-05-23-16-32-37.JPG
    86,3 KB · Weergaven: 31
  • Screenshot_2016-05-23-16-40-55.JPG
    Screenshot_2016-05-23-16-40-55.JPG
    98,4 KB · Weergaven: 32
Je kan het WifiSpot uitzetten. Dit doen je doormiddel in te loggen op mijnziggo.
Kijk bij mijn instellingen daar kan je Wifispot aan en uitzetten. Verder kan je geen aanpassingen doen aan het Wifi spot netwerk. Dus daarin kan je geen kanalen verwisselen.
Zet tijdelijk de Wifispot op uit.
Voer een hardware reset uit op de telefoon.
Kijk het een paar dagen aan.

Thanks Smakie77

Ik was vanmiddag bij mijn ouders en ook daar na enige keren wat sites bekeken te hebben via hun WLAN, ook weer dat "offline"-gedoe. Mijn ouders hebben ook een Ziggo-spot met eigen WLAN..(volgens de wifi-analyse beide op kanaal 11).

Mijn vrouw gebruikt geen wifi-spots van Ziggo. Zouden de twee netwerken elkaar storen ? Vreemd dat het pas enkele weken optreedt terwijl beide netwerken al maanden draaien en ik er geen last mee had.

Hoe koppel je de batterij los van en A5? Dit is een gesloten apparaat met laadjes voor de SD en Sim-kaartjes.

Hoi, verbind je je telefoon rechtstreeks met het Wifi modem of maak je gebruik van de Wifi hotspots.
Ik wist niet dat de A5 een gesloten telefoon was omdat ik alleen even snel had gegoogeld.
En alleen de voorzijde van het toestel had gezien. En verdacht veel leek op een S5 variant.
Nou is er ook een vraag mij ontgaan, hebben beide toestelen dezelfde androïde versie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan