Vreemde computer crashes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

in my life

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Berichten
297
Hoi,

zoals de titel zegt heb ik last van vreemde computer crashes. Het begon allemaal ongeveer 2 weken geleden toen mijn computer steeds uit viel tijdens het spelen van MWII, hij viel na ongeveer 15 minuten spelen steeds uit. Toen heb ik hier een topic gestart en heb mijn videokaart eruit gehaald stof overal weggehaald het leek of hij het weer deed.

Na ongeveer 2 dagen kwam het probleem weer terug alleen een stuk erger. Onder elke game die ik speel crashde de computer na 15 minuten ongeveer. Ook crashed hij als ik windows media player gebruik.

Als ik kijk naar de temperaturen is alles in orde, me CPU wordt niet overdreven warm en dat zou ook heel vreemd zijn aangezien hij crashed als ik windows media player gebruik wat je computer niet heet maakt. Dus warmte is in ieder geval niet de reden.

Ik heb mijn videokaart al een keer uitgezet en op de onboard chip van mijn moederbord "gespeeld" (niet gegamed toen) maar door windows media player crashed hij dan alsnog. Ik heb alle drivers enzo opnieuw geinstalleerd van mijn videokaart en de kast is bijna helemaal stof vrij nu.

Wat voor crash is het? Als hij crashed wordt mijn beeldscherm eerst zwart, tegelijkertijd begint het geluid wat zich op dat moment zich afspeeld zich te herhalen. Dus je blijft een irritant geluid horen en mijn beeld is zwart, op dit moment kan ik niets meer. Zodra dit gebeurt ben ik ook van msn enzo al af, het is niet dat ik onder het zwarte scherm nog gewoon dingen aan kan klikken die ik nu niet meer zie.

Ik kan geen systeemherstel doen want die gaat bij mij maar 2 dagen terug en toen had ik het probleem al.

Dus... wie weet er een oplossing?
 
Reactie op vraag

Oké... Het ligt dus niet aan je videokaart? Dan ligt het waarschijnlijk aan de CPU, al hoort het natuurlijk niet.
Wat voor Windows heb je? Je kan natuurlijk altijd proberen de computer opnieuw te installeren, maar dat duurt wel een beetje lang...
 
Oké... Het ligt dus niet aan je videokaart? Dan ligt het waarschijnlijk aan de CPU, al hoort het natuurlijk niet.
Wat voor Windows heb je? Je kan natuurlijk altijd proberen de computer opnieuw te installeren, maar dat duurt wel een beetje lang...

Ik heb windows 7 op dit moment, ja ik dacht ookal aan opnieuw installeren maar dat komt deze week niet uit. Moet volgende week gebeuren dus tot die tijd zoek ik naar een andere oplossing in ieder geval...

Edit: even mijn core temps op dit moment:
core 0: 32C
core 1: 33C

Dus aan de temps kan het niet liggen denk ik...

Ooknog wat over de virusscanner, ik heb al 3x voor virussen gescanned en er zitten dus geen virussen meer op waarschijnlijk. Heb net ff met CCleaner alles leeggehaald misschien dat het daar wel aan lag.. Maar daar kom ik vanzelf achter :(
 
Laatst bewerkt:
Bij die test kan je niet zeggen:ik zeg je zo....
(kan paar uur duren:D)
Bij meerdere reepjes geheugen ook al eens geprobeerdt om met 1 reepje te werken?(en vise versa)Kijken of je dan ook crasches krijgt.
 
Bij die test kan je niet zeggen:ik zeg je zo....
(kan paar uur duren:D)
Bij meerdere reepjes geheugen ook al eens geprobeerdt om met 1 reepje te werken?(en vise versa)Kijken of je dan ook crasches krijgt.

ow een paar uur XD, ik heb 4 reepjes. Ik haal er wel eerst 2 uit als hij dan nog crashed de andere twee (dat kan gewoon he?) zolang er niet meerdere kapot zijn lijkt mij...
 
Bij 2 om 2 weet je nog niet welke van de 2 dan eventueel "fout"zou zijn.....;)
 
Makkelijkste en snelste is om eerst de procedure met de reepjes te proberen.

Ik zeg niet dat dat het probleem is maar we moeten zoveel mogelijk uitsluiten lijkt me...;)
 
Antwoord

Ik heb windows 7 op dit moment, ja ik dacht ookal aan opnieuw installeren maar dat komt deze week niet uit. Moet volgende week gebeuren dus tot die tijd zoek ik naar een andere oplossing in ieder geval...

Edit: even mijn core temps op dit moment:
core 0: 32C
core 1: 33C

Dus aan de temps kan het niet liggen denk ik...

Ooknog wat over de virusscanner, ik heb al 3x voor virussen gescanned en er zitten dus geen virussen meer op waarschijnlijk. Heb net ff met CCleaner alles leeggehaald misschien dat het daar wel aan lag.. Maar daar kom ik vanzelf achter :(

Ik weet nog weinig van Windows 7, ik heb altijd op XP gedraaid...
Speel je die games via je CD-ROM drive?
 
Op dit moment heb ik er een reepje zin zitten, mijn computer is nu lekker snel XD haha. Maar goed, zodra ik hem net opstarte en windows media player opstartte crashde hij meteen, ik weet niet wat het was.. Maar ik test hem nu nog een keer met windows media player en dan zie ik het vanzelf wel of het de crash was of dat ik mijn videokaart er niet goed had inzitten (dat me beeld gewoon even uit viel)
 
Vooruitlopend op alle resultaten die je krijgen gaat:Je geheugen is wel compatible met je bord??
 
Reactie

Op dit moment heb ik er een reepje zin zitten, mijn computer is nu lekker snel XD haha. Maar goed, zodra ik hem net opstarte en windows media player opstartte crashde hij meteen, ik weet niet wat het was.. Maar ik test hem nu nog een keer met windows media player en dan zie ik het vanzelf wel of het de crash was of dat ik mijn videokaart er niet goed had inzitten (dat me beeld gewoon even uit viel)

Maar als je je beeldscherm kabel (D-SUB) in het moederbord had zitten, dan kan hij toch niet uitvallen?
 
Maar als je je beeldscherm kabel (D-SUB) in het moederbord had zitten, dan kan hij toch niet uitvallen?

ik weet niet wat je daarmee bedoeld, ik had het er ook niet helemaal goed neergezet: Wat ik bedoelde was de DVI kabel achterin mijn videokaart, die had ik er net ff uit moeten halen en had hem niet vastgeschroeft misschien dat hij er te los in zat dat daarom toenet mijn beeld ff zwart werd.

Echter is hij net weer gecrashed dus het ligt dan misschien aan dat ene reepje van mijn werkgeheugen.
 
Na nu een ander reepje...

Crached die weer dan zal toch ergens anders liggen lijkt me...;)
 
Na nu een ander reepje...

Crached die weer dan zal toch ergens anders liggen lijkt me...;)

weer gecrashed... Ik probeer nu nog weer een ander reepje, weten we zeker dat het hardwermatig is of kan het ook gewoon een heel vaag virus ofzo zijn? (dus zal windows opnieuw installeren uitmaken?)
 
laatste reepje ook weer, ik ga er niet vanuit dat ze allemaal kapot zijn dus het is mijn werkgeheugen ook niet...
 
Een nieuwe instal kan mogelijk je probleem oplossen.
Wil graag toch nog even merk en type mobo en geheugen weten.
Ook zou je een test kunnen doen of je schijf nog in orde is.Dit soort tooltjes zijn te halen op de site van de fabrikant van je schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan