Vreemde computer crashes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat geheugen staat in ieder geval in de memory support list van het bord.Dus das het probleem niet.(edit:alhoewel.ff verder onderzoek later.moet zo weg)
Hou je over; voeding,schijf, nieuwe instal.

lastig verhaal in deze.....
 
Laatst bewerkt:
Dat geheugen staat in ieder geval in de memory support list van het bord.Dus das het probleem niet.
Hou je over; voeding,schijf, nieuwe instal.

lastig verhaal in deze.....

Ik denk dat we dan het beste gewoon even kunnen wachten totdat ik hem opnieuw heb geinstalleerd, als het dan weer problemen geeft dan kom ik wel terug. (Kan pas volgende week opnieuw instaleren helaas)
 
toch nog weer even wat, ik kwam erachter dat mijn videokaart toch iets vreemds doet... Als ik nu mijn beeldscherm uit zet dan werkt mijn videokaart gewoon door (dus de fan blijft draaien etc.). Zodra hij crashed gaat hij ook gewoon door tenzij ik mij beeldscherm uit zet, dan gaat mijn videokaart ook uit... Weet niet of dit wat kan betekenen ofzoiets.. maar misschien is mijn videokaart toch niet helemaal goed?
 
toch nog weer even wat, ik kwam erachter dat mijn videokaart toch iets vreemds doet... Als ik nu mijn beeldscherm uit zet dan werkt mijn videokaart gewoon door (dus de fan blijft draaien etc.). Zodra hij crashed gaat hij ook gewoon door tenzij ik mij beeldscherm uit zet, dan gaat mijn videokaart ook uit... Weet niet of dit wat kan betekenen ofzoiets.. maar misschien is mijn videokaart toch niet helemaal goed?

Ik snap niet goed wat je hiermee bedoeld. Het is normaal als je je beeldscherm uitzet dat de videokaart gewoon blijft werken.

Maar wat bedoel je eigenlijk met crashen? BSoD, of gewoon plots uitvallen?
 
Ik snap niet goed wat je hiermee bedoeld. Het is normaal als je je beeldscherm uitzet dat de videokaart gewoon blijft werken.

Maar wat bedoel je eigenlijk met crashen? BSoD, of gewoon plots uitvallen?

het punt was dat als hij crahsed alles door blijft werken, maar als ik mijn beeldscherm uit zet mijn videokaart opeens ook uit gaat. De crash is als volgt: Ik ben gewoon bezig en opeens wordt mijn beeldscherm zwart, ik kan op dat moment helemaal niets meer en als ik geluid afspeelde gaat dat geluid zich herhalen dus hoor je steeds dezelfde ene seconde uit je boxen komen.

Maar goed even een update, ik heb windows vista 32-bit er nu opgezet. En precies hetzelfde probleem weer... Er is dus hardwarematig iets verkeerd, zelf ga ik voor de videokaart aangezien de rest in orde lijkt.. Voor garantie moet ik het opsturen naar azerty, dus wat denken jullie wat er kapot is? Dat ik zeker weet dat ik het juiste onderdeel opstuur.
 
Nou nog weer even wat, ik denk dat het mijn vdiekaart gewono is. Bij windows vista 32-bit "crashed" hij anders. Wat er nu gebeurt is dat mijn beeldscherm gewoon zwart wordt en dat alles het verder nog doet, dus ik kan alles nog aanklikken en me muziek blijft gewoon spelen bijvoorbeeld. Alleen heb ik geen beeld meer en krijg ik het niet voor elkaar om weer beeld te krijgen tenzij ik hem uit druk. Aangezien ik de rest dus wel kan klikken etc. en nog wel geluid heb is het mijn videokaar. (of heb ik dit fout?) Bij windows 7 crashde de hele PC dus stopte het geluid ook, dat is het enigste verschil met een ander OS.
 
Gooi je games er eens af(alles wat je kunt vinden) en probeer het nog eens.
 
Heb je na de formattering je PC ff gecheckt op funtioneren(zonder Games)
Persoonlijk kwak ik niet meteen van alles op m'n PC,ik begin met antivirus en\of Up-Dates daarna heropstarten en kijken of de boel stabiel is,zo weet je welk programma er problemen veroorzaakt.De moraal van het verhaal is:Installeer een programma,update het en check of het werkt,daarna pas het volgende programma.(desnoods heropstart na iedere installatie)

Kijk ook ff in ApparaatBeheer of je gele uitroeptekens of rode kruisjes ziet staan,zoja stuurprogramma installeren.
 
Heb je na de formattering je PC ff gecheckt op funtioneren(zonder Games)
Persoonlijk kwak ik niet meteen van alles op m'n PC,ik begin met antivirus en\of Up-Dates daarna heropstarten en kijken of de boel stabiel is,zo weet je welk programma er problemen veroorzaakt.De moraal van het verhaal is:Installeer een programma,update het en check of het werkt,daarna pas het volgende programma.(desnoods heropstart na iedere installatie)

Kijk ook ff in ApparaatBeheer of je gele uitroeptekens of rode kruisjes ziet staan,zoja stuurprogramma installeren.

Hij crashde zelfs onder het installeren van windows vista 32-bit, verder heb ik tot nu toe alleen drivers geinstalleerd geen virussen zitten er nu daar ben ik zeker van. En helemaal niets vreemds te zin in apparaatbeheer.
 
Heb je een "kast" ?Haal de stroom eraf en kijk of je de kabel van je Hardisk is over te zetten naar een(2e) identieke aansluiting op je Motherbord,ik denk\hoop dat je probleem "schrijfouten" dan is opgelost.:thumb:
 
Heb je een "kast" ?Haal de stroom eraf en kijk of je de kabel van je Hardisk is over te zetten naar een(2e) identieke aansluiting op je Motherbord,ik denk\hoop dat je probleem "schrijfouten" dan is opgelost.:thumb:

denk je dat het de hardeschijf is dan? ik doe het zo ff, de E-sata dingen in een andere stoppen.
 
Dat kan,maar je sluit je schijf uit als die het wel doet op een andere aansluiting van je Motherbord.

Zo niet......

Dan kan het in je Hardware (HDD\Motherbord) zitten.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan,maar je sluit je schijf uit als die het wel doet op een andere aansluiting van je Motherbord.

Zo niet......

Dan kan het in je Hardware (HDD\Motherbord) zitten.

nog steeds crashes ookal heb ik de aansluiting veranderd.
 
Het is vervelend maar ik zou proberen nog een x te formatteren met de nieuwe aansluiting(misschien zijn er "schrijffouten" ontstaan tijdens de installatie.)

(Quote)Gisteren 11:11
frankwannet Dat geheugen staat in ieder geval in de memory support list van het bord.Dus das het probleem niet.(edit:alhoewel.ff verder onderzoek later.moet zo weg)
Hou je over; voeding,schijf, nieuwe instal.

lastig verhaal in deze.....

Anders voeding (laten)controleren.:confused:
 
Het is vervelend maar ik zou proberen nog een x te formatteren met de nieuwe aansluiting(misschien zijn er "schrijffouten" ontstaan tijdens de installatie.)

(Quote)Gisteren 11:11
frankwannet Dat geheugen staat in ieder geval in de memory support list van het bord.Dus das het probleem niet.(edit:alhoewel.ff verder onderzoek later.moet zo weg)
Hou je over; voeding,schijf, nieuwe instal.

lastig verhaal in deze.....

Anders voeding (laten)controleren.:confused:

ja ik kan het nog wel een keer proberen later... maar hoe kan je je voeding controleren? Heb ik echt helemaal geen verstand van, weet zo niet hoe dat moet..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan