vreemde cursor en computer freezes

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudivanhemert

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2012
Berichten
15
Hoi allen :)

ik zit de laatste tijd met een raar probleempje. mijn pc loopt regelmatig even voor een paar seconden vast,
als ik met mijn muis beweeg, en het lijkt er ook op dat mijn cursor soort van crasht. soms blijft hij in de typmodus hangen (verticaal streepje soort hoofdletter I) maar soms ziet hij er ook uit zoals ik in de screenshot kan laten zien.
iemand een idee wat dit probleem kan zijn?

Code:
computer specs:
--------[ EVEREST Home Edition (c) 2003-2005 Lavalys, Inc. ]------------------------------------------------------------

    Versie                                            EVEREST v2.20.405/nl

    Moederbord:
      CPU Type                                          4x , 3900 MHz
      Moederbordnaam                                    Onbekend
      Moederbord Chipset                                Onbekend
      Systeemgeheugen                                   8138 MB
      BIOS Type                                         Onbekend
      Communicatiepoort                                 Communications Port (COM1)

    Scherm:
      Video kaart                                       NVIDIA GeForce GTX 560
      Video kaart                                       NVIDIA GeForce GTX 560
      Monitor                                           SyncMaster 2343BW/2343BWX(Digital) [NoDB]  (H9XS700206)

    Multimedia:
      Geluidskaart                                      Luidsprekers (AnvSoft Virtual S
      Geluidskaart                                      Realtek Digital Output (Realtek
      Geluidskaart                                      Realtek Digital Output(Optical)
      Geluidskaart                                      Speakers (Realtek High Definiti

    Opslag:
      IDE apparaat                                      Standard AHCI 1.0 Serial ATA Controller
      SCSI/RAID apparaat                                AUYGOKAN IDE Controller
      Harde schijf                                      ST2000DL004 HD204UI ATA Device  (1863 GB, IDE)
      Harde schijf                                      OEM Ext Hard Disk USB Device  (1862 GB, USB)
      Harde schijf                                      WDC WD10EACS-00D6B0 ATA Device  (931 GB, IDE)
      Harde schijf                                      OCZ-AGILITY3 ATA Device  (111 GB, IDE)
      Optische Station                                  HL-DT-ST BD-RE  BH10LS38 ATA Device
      Optische Station                                  OFQBUF EB0XERO9 SCSI CdRom Device
      Optische Station                                  Virtual CDROM USB Device
      SMART Status harde schijf                         OK

    Partities:
      C: (NTFS)                                         98787 MB (14674 MB vrij)
      D: (NTFS)                                         15680 MB (8363 MB vrij)
      F: (NTFS)                                         1907726 MB (1174895 MB vrij)
      I: (NTFS)                                         1907025 MB (408302 MB vrij)
      J: (NTFS)                                         953859 MB (909494 MB vrij)
      Geheugencapaciteit                                4768.6 GB (2456.8 GB vrij)

    Invoerapparaten:
      Toetsenbord                                       HID-toetsenbordapparaat
      Muis                                              HID-muis
      Spel Besturing                                    Microsoft pc-joystickstuurprog.

    Netwerk:
      Netwerkkaart                                      802.11n USB Wireless LAN Card  (192.168.2.10)
      Netwerkkaart                                      Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter
      Netwerkkaart                                      Realtek PCIe GBE Family Controller
 

Bijlagen

  • foto (1).jpg
    foto (1).jpg
    59,1 KB · Weergaven: 89
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou eens gaan scannen op malware e.d.,, zal iets op de achtergrond de resources opsoeperen, of een update van een prog die steeds even contact met het net zoekt.

Eventueel eens via start, zoeken en msconfig bij opstarten en met dezelfde weg en eventvwr.msc bij systeem kijken of je iets kunt vinden erover.
 
@pcexpert (bericht verwijderd)
Geef geen off-topic reaties!
Uit de voorwaarden:
Plaats geen off-topic berichten in een thread. Met off-topic berichten bedoelen we berichten die niet over het 'hoofdonderwerp' (de vraag) gaan.
 
malware wordt regelmatig gecontroleerd dmv mbam. ook voor posten gescand, niets gevonden.
msconfig is ook zo leeg als altijd. na restart van pc is het weer over. maar is kwestie van tijd verwacht ik tot het weer begint....
ik zal eens in de gaten houden wat ik dan het laatst gestart heb
 
Ik zie in het Everest logje dat je een GTX 560 hebt. Indien je één van de nieuwere drivers gebruikt kunnen die het probleem veroorzaken.

Er zijn nu al een tijd problemen met 460/560 kaarten en de drivers van de laatste 7 maanden. Deze geven regelmatig crashes en vastlopers, vaak i.c.m. webbrowsers/youtube of op de desktop. Ik heb er zelf ook last van. Driver 314.22 werkt prima, alles wat daarna komt geeft problemen.

Het probleem is nu ook erkend door NVIDIA, zie dit topic op het Geforce forum:

https://forums.geforce.com/default/...e-460-560-gpus-updated-10-29-13-see-page-17-/

Er is al een test driver beschikbaar (op pagina 17), maar deze lost het probleem blijkbaar niet op als je de reacties moet geloven.

Het zou kunnen helpen om in het NVIDIA configuratiescherm --> 3D-instellingen --> Energiebeheermodus op "Verkies optimale prestatie" te zetten. Dit is één van de mogelijke oplossingen die op het Geforce forum gepost zijn. Ik heb dit zelf niet geprobeerd. Mocht je dit proberen, houd er dan rekening mee dat je kaart meer stroom gaat verbruiken.

Ik blijf zelf bij de 314.22 drivers totdat het probleem opgelost is. Hieronder kun je ze downloaden:

http://tweakers.net/meuktracker/30393/nvidia-geforce-ion-31422-whql.html
 
Laatst bewerkt:
thanks, ik krijg ook het idee dat de browser idd ook iets mee te maken heeft. Ik heb de driver al moeten updaten omdat ik anders COD niet fatsoenlijk gespeeld kreeg op een of andere manier.
maar volgens mij waren de problemen daarvoor ook al...

ik ga eens kijken naar die instellingen. thanks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan