vreemde extensies.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Babette

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2001
Ik heb jaren geleden brieven opgeslagen op een diskette en die uiteindelijk weer overgezet naar een cd-rom.
Allen geschreven in Outlook Express.
Nu wil ik ze graag weer integreren in mijn bestaande Outlook Express-versie maar dat lukt niet.
De brieven hebben de extensie: HDR of HPY en er is niets aangevinkt: geen aleen lezen, verborgen of archief.
Nu weet ik dat je het door " openen met "
kunt veranderen maar niets herkent deze data.
Het zijn ongeveer 50 brieven die me heel dierbaar zijn, dus wie oh wie weet hoe ik dit kan lezen dan wel integreren?
Ik wacht met spanning af.....
Groetjes
Babette

Open Outlouk Express en Ga naar Bestand > Importeren > Berichten. Zo Zou het moeten lukken

Lego, als het zo simpel was, zou ik de vraag hier niet gesteld hebben!
Ik heb alles nagelezen in Outlook Express over importeren, op Google gezocht en nu ik er nergens uitkom probeer ik het hier onder de kenners.....

Ik heb voor je gezocht,maar ben alleen via Google aan de weet gekomen dat *.hdr staat voor ''header'',dus dat in mijn ogen kunnen slaan op de kop van een brief inderdaad.

Ik hoop dat je er uit kan komen,wel heb ik zelf ook op mijn laptop hdr bestanden staan,en die kon ik openen met kladblok (notepad),maar dan kreeg ik wat txt met ''rare'' tekens hier en daar.

HDR:

HDR Egret Database
HDR Procomm Plus Message Header
HDR PC-File+ Database Header
HDR Adobe Photoshop File

HPY:

HPY Hewlett-Packard Web PrintSmart Style Sheet

Hier gevonden.
Misschien kom je er verder mee.

Guus.

Geplaatst door LEONEHONDA
wel heb ik zelf ook op mijn laptop hdr bestanden staan,en die kon ik openen met kladblok (notepad),maar dan kreeg ik wat txt met ''rare'' tekens hier en daar.

Vroeg me ook al af of je die bestanden niet met Notepad of Wordpad kan openen. Met die twee programma's kun je bijna alles openen, al zie je soms alleen maar een onbegrijpelijke letterbrij. Misschien vind je de tekst van je brieven daarin terug.

Guus.

met kladblok of wordpad krijg ik uitsluitend vreemde tekens......er valt niet een zinnig woord te lezen......
Ik vraag me af of er niet een progje bestaat die met dit soort "opgeslagen e-mails" uit de voeten kan......
Misschien meldt zich ooit nog iemand die er ook mee te maken gehad heeft.
In ieder geval bedankt tot zover voor het meedenken!

Via http://filext.com kwam ik op dit uit: Apollo HDRU. Na eenzoektocht op google kwam ik er achter dat dit haast wel een afbeelding moet zijn!

Apollo HDRU (*.hdru)

ArcInfo Binary (*.hdr)
(ondersteund bijde types)

Met GRaphic converter kun je deze openen/

Je kunt dit programma downloaden met de volgende link:
http://www.flydragonsoft.com/software/gc2003.exe

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Geweldig Lego! dat je even meedenkt en zoekt!
Ik heb even op de site die je noemde gekeken en inderdaad, dat progje zou het moeten kunnen lezen.....alhoewel...het zijn geen graphics maar brieven....
Snel gedownload en geprobeerd maar helaas:

file not readable unknown format..........

ik zoek nog even verder op de informatie die je gaf en nogmaals: geweldig dat je meedenkt!
groetjes
Babette

Je zou ook nog kunnen proberen de extensie te wijzigen in .dbx.
Wie weet kan je het bestand dan wel in Outlook Express importeren en komt er nog iets zinnigs uit ook.

Guus.

dat zou waarschijnlijk DE oplossing zijn, alleen heb ik geen idee hoe je dat moet doen.
Als ik op een van de brieven klik om het te openen, krijg ik een hulpprogramma te zien waaruit ik kan kiezen om het te openen: zoals Eudora Pro enz.
Of, met die andere extensie, opent Outlook Express maar zie ik geen geopende brief, alleen de geopende Outlook Express.
Zou je me uit willen leggen hoe dat dan moet?

Geplaatst door Babette

Als ik op een van de brieven klik

Ik begrijp hieruit dat elke brief apart is opgeslagen. Je hebt dus toentertijd niet het dbx bestand geëxporteerd, maar elke brief apart opgeslagen. Dan zal mijn oplossing niet werken, ben ik bang. Overigens zouden in een dbx bestand ook begrijpelijke stukken tekst moeten staan en je geeft aan dat dat niet het geval is.
Weet je nog welke methode je gebruikt hebt om de bstanden destijds op diskette te zetten?

Guus.

Inderdaad.....elke brief apart.....Ik heb het destijds gedaan met "oplaan" op een diskette.
Ze dateren uit '97.
Ik weet niet welke Outlook versie destijds gebruikelijk was,, maar ik zou ze zo graag weer leesbaar willen hebben........

Dan zou het dus als Outlook Express bericht opgeslagen moeten zijn op diskette met de extensie eml. Maar zo'n bericht is gewoon leesbaar in Kladblok of Wordpad.
Kon je de brieven nog wel lezen toen ze op diskette stonden?

Guus.

ik heb de brieven destijds stuk voor stuk opgeslagen en ja, ze waren leesbaar.
Ik kan in de eigenschappen zien dat elke brief verschillende kb's heeft, alleen helaas niet openen........

Hadden die bestanden ook deze extensies toen ze op diskette stonden? Ik vind het nl. ook zo vreemd dat er sprake is van twee verschillende bestandstypen.

Guus.

ik denk dat dat te maken heeft met dat ik geprobeerd heb bij : "openen met" en dan verschillende opties aangeklikt heb?
Ik zou het niet meer weten omdat het al zo lang geleden is....
moeilijk he? ik zie aan de verschillende groottes van de brieven dat de inhoud bewaard gebleven is.....alleen vindt nu nog maar eens de sleutel om ze te openen......

Tja, het enige wat ik nog kan bedenken - maar het is een slag in de lucht - is met Windows Verkenner die cd-rom eens af te zoeken op eventuele bestanden die er nog bij zouden kunnen horen. Dit omdat de extensie .hdr er toch op wijst dat het alleen de header is van een ander bestand.

Guus.

Ik heb nog even gezocht en ik heb de volgende informatie gevonden:

.hdr
1. Pc-File+
Database header
2. Egret
Data file
3. Header information
4. Procomm Plus - 1st Reader
Message header

------
HDR = Apollo HRDU image format
HDR = Egret datafile
HDR = Pc-File+ database Header
HDR = Procomm Plus/1st Reader Message Header

----
Extension Information
HDR Apollo HDRU
HDR ArcInfo Binary
HDR ArcView Header File (ESRI)
HDR Egret Data File
HDR MicroSim PCBoard Hole-Drill Schedule Report
HDR PC-File+ Database Header
HDR Photoshop (Adobe)
HDR Procomm Plus Message Header
HDR InstallShield Setup Header (InstallShield)
HDRU Apollo HDRU

----
HDR Database header (Pc-File+)
HDR Datafile (Egret)
HDR Message header text (ProComm Plus)
HDR Message header text (1st Reader)
___

Komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer. Ik heb nog gezocht naar de software maar tot nu toe nog niks gevonden.

Volgens mij heb je hiervoor een van de beschreven softeware gebruikt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan