vreemde melding tijdens opstarten windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

BEAT

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
Berichten
490
een vriend heeft tijdens zijn vakantie mijn laptop gebruikt,ik vermoed dat hij een eigen account heeft aangemaakt?
tijdens opstarten krijg ik de volgende melding,wat is dit en hoe krijg ik de melding weg?

run dll

er is een probleem opgetreden tijdens starten van c:\users\peit~1\app data\roaming\micros~1\windows\start m~\programs\start up\scanyd~1.dll

kan opgegeven module niet vinden

-probleem opgetreden
c:users\peit~1\sloade8.dll

als ik de meldingen verwijderd start windows wel gewoon verder op,maar wil van de melding af!
 
Mhh. Kun je nog wat doen met systeemherstel enkele weken terug vanaf het moment dat je vriend vertrokken is.
 
Via msconfig bij opstarten of sevices miss uit te vinken, opzoeken in het register en wissen werkt zeker.
 
Alternatief kun je hetzefde doen met AutoRuns.
Let op: Opslaan en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren" als je Vista of Windows 7 gebruikt.

Alles uitvinken op het tabblad Everything waar sloade8.dll in voorkomt, van de rest afblijven.

Tijs.
 
Via msconfig bij opstarten of sevices miss uit te vinken, opzoeken in het register en wissen werkt zeker.
ik zoek me wezenloos in regedit naar ms config en service miss,maar kan het niet vinden.
zal het wel niet goed doen?
 
Haha, keek net een filmpje van Rembo en Rembo, de timmerman.:)

Tis msconfig via uitvoeren, of via het register de naam van het bestand zoeken, krijg je zelf de sleutels in beeld, en met F3 kun je verder zoeken, services gaat via systeembeheer.
Autoruns kun je ook gebruiken zoals eerder werd aangegeven.
 
Ik denk dat hij iets heeft proberen te installeren. Bel hem op en vraag hem eens wat hij probeerde te installeren. Vervolgens, probeer dit programma toch te installeren en wellicht kun je het dan wel goed verwijderen. Of het is een Plugin of iets dergelijks. Kijk eens bij programma en onderdelen staat daar iets vreemds tussen, zoals bijvoorbeeld iets van scanyd of scan bla bla bla ...... En systeemherstel al geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
De eenvoudige manier:

start->uitvoeren->(type) msconfig->tabblad opstarten. Vink alles uit wat niet op voorhand in je geheugen hoeft te worden geladen.
Bij twijfel laten staan.
Je ziet hier progamma's die mee opgestart worden ( bv. Acrobat, Office etc.). Het jouw onbekende progamma zal hier waarschijnlijk ook bij staan. Uitvinken suc6
 
Laatst bewerkt:
de melding met ' scan' is nu weg via het bovenstaande antwoord.
dat was scandisk.
nu nog de melding met,sloadE8.dll,dat probeer ik maar met' autoruns'
 
Laatst bewerkt door een moderator:
iedereen bedankt voor het meedenken,probleem is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan