Vreemde uploads

Status
Niet open voor verdere reacties.

bwetpdpa

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
Berichten
241
Hallo,

ik zit met een vreemd fenomeen.
Mijn upload quotum van mijn provider is overstegen, en ik weet niet hoe dit komt.
Mijn provider, telenet in België heeft me op smalband gezet, heel vervelend.
Ik heb kazaa light en bomma op mijn pc staan maar ogenschijnlijk zijn deze niet geconfigureerd om uploads te maken. Wie kan een tip geven om dit vreemd fenenomeen te ontsluieren?
 
Je kunt inloggen bij Telenet en bij Telemeter zien over welke dag of periode het gaat.
Misschien maakt dat al meer duidelijker.
 
Bij Kazaa Lite kijk je even bij opties, Kazaa Lite opties.
Kijk even of bij het tabblad Verkeer een vinkje staat voor De-activeer het delen van bestanden met andere gebruikers .
Daar moet een vinkje voor staan.

Staat daar geen vinkje en je hebt Kazaa zo ingesteld dat deze start met Windows kunnen andere gebruikers van Kazaa altijd files van je PC uploaden en zit je inderdaad al gauw aan je datalimiet.

Gr. Fred
 
het delen uitschakelen is erg egoïstisch, als je bij mij komt downen en niet shared vlieg je meteen ...
beperk dan gewoon de uploadsnelheid tot een minimum.
 
Wellicht, maar toch is het begrijpelijk.
(na wat je bijv leest over stichting brein en kazaa)
 
Geplaatst door de jean
het delen uitschakelen is erg egoïstisch, als je bij mij komt downen en niet shared vlieg je meteen ...
beperk dan gewoon de uploadsnelheid tot een minimum.

Ik heb eens bij Telenet gekeken en bij die provider lijkt het me toch raadzaam om niet te delen. Zie specificaties.

Aantal aan te sluiten computers (IP)
1 computer

Mailbox 1 mailbox van 50 MB
Eigen webruimte en –adres neen
Gegevens binnenhalen
(downstream) Maximale snelheid 512 Kbps(*)
Volume inbegrepen in maandabonnement: 300 MB
Gegevens uitsturen
(upstream) Maximale snelheid 128 Kbps(**)
Volume inbegrepen in maandabonnement: 100 MB
Volume bereikt?
Verwittiging via mail – bij overschrijding: snelheid verlaagd tot 56 Kbps

Als je geen datalimiet hebt oke, maar in dit geval?
Zelfs bij een minimale upload zit je voor je het weet op 100MB

Wat ze wel kan doen is een on-line teller als OnLineEye erop zetten die waarschuwt als ze een bepaalde Upload/Download heeft bereikt.

Gr. Fred
 
Geplaatst door Lucky Fred


Ik heb eens bij Telenet gekeken en bij die provider lijkt het me toch raadzaam om niet te delen. Zie specificaties.

Aantal aan te sluiten computers (IP)
1 computer

Mailbox 1 mailbox van 50 MB
Eigen webruimte en –adres neen
Gegevens binnenhalen
(downstream) Maximale snelheid 512 Kbps(*)
Volume inbegrepen in maandabonnement: 300 MB
Gegevens uitsturen
(upstream) Maximale snelheid 128 Kbps(**)
Volume inbegrepen in maandabonnement: 100 MB
Volume bereikt?
Verwittiging via mail – bij overschrijding: snelheid verlaagd tot 56 Kbps

Als je geen datalimiet hebt oke, maar in dit geval?
Zelfs bij een minimale upload zit je voor je het weet op 100MB

Wat ze wel kan doen is een on-line teller als OnLineEye erop zetten die waarschuwt als ze een bepaalde Upload/Download heeft bereikt.

Gr. Fred
dat is telenet light of hoe ze het noemen, in de full ( kost bijna 41 € / maand denk ik ) krijg je 10 gieg, waarvan ( niet zeker ) 30 % max up, iig zijn ze in belgie niet populair meer ... ik betaal 29.5 € per maand voor 15 gieg, zonder beperking in up ...
 
nog altijd hetzelfde probleem

Hallo,
ik heb telenet mono, geen light versie.
Ik heb een full system scan gemaakt, met Norton antivirus, en deze detecteert geen virus.

Bij 'mijn telenet' kan ik zien dat er gisteren uploads gemaakt zijn, maar ik zou bij God niet weten hoe.

Ik had uit voorzorg eergisteren dat vinkje in Kazaa al aangezet, (bij tools options traffic) omdat ik eerst wou bekijken of de uploads via dit programma tot stand kwamen, maar zelfs dat vinkje aan gaan de uploads door.

Mijn dochter gebruikt op haar pc MSN, een programma dat skype noemt, vermoedelijk voor internet telefonie, en 'pulse', een programma voor het tellen van aanslagen.
Kunnen zij er mee te maken hebben?
Ik vind echt anders niets.

Behalve misschien Bommanews, maar daar staat ook niets ingesteld om 'up te loaden'.

Is het in deze omstandigheden nuttig 'hijack this' te laten lopen?
 
Re: nog altijd hetzelfde probleem

Geplaatst door bwetpdpa
Is het in deze omstandigheden nuttig 'hijack this' te laten lopen?

Het zou natuurlijk een worm of trojan kunnen zijn.. Ga eens naar deze topic en lees eerst goed de eerste post door. Daarna kun je aldaar je log achterlaten..

Veel succes!
 
BLIJKBAAR GING ER IETS MIS BIJ DE PROVIDER ZELF:

Tussen 23 en 26 juli is er een probleem met de meting van het dataverkeer opgetreden. Het is mogelijk dat er in deze periode te veel dataverkeer is geregistreerd door de Telemeter. Dit probleem is nu volledig opgelost. U hoeft zelf geen actie te ondernemen.

Vanochtend werden de klanten die hierdoor op smalband stonden weer terug op breedband gezet.

Daarnaast hebben we op 27 juli, het verkeer van 23, 24, 25 en 26 juli op nul gezet. Het verkeer dat u in deze dagen genereerde zal dan ook niet meegeteld worden. De totale som wordt later aangepast.

Ondertussen stond ik door hun fout toch maar mooi op smalband.
Een kleine geste zou hier wel op zijn plaats zijn vind ik.
 
Geplaatst door bwetpdpa
BLIJKBAAR GING ER IETS MIS BIJ DE PROVIDER ZELF:

Tussen 23 en 26 juli is er een probleem met de meting van het dataverkeer opgetreden. Het is mogelijk dat er in deze periode te veel dataverkeer is geregistreerd door de Telemeter. Dit probleem is nu volledig opgelost. U hoeft zelf geen actie te ondernemen.

Vanochtend werden de klanten die hierdoor op smalband stonden weer terug op breedband gezet.

Daarnaast hebben we op 27 juli, het verkeer van 23, 24, 25 en 26 juli op nul gezet. Het verkeer dat u in deze dagen genereerde zal dan ook niet meegeteld worden. De totale som wordt later aangepast.

Ondertussen stond ik door hun fout toch maar mooi op smalband.
Een kleine geste zou hier wel op zijn plaats zijn vind ik.
dream on ... teleslet een geste ??? ze hebben duizenden mensen hun tv afgesloten, en iedereen mag betalen voor de heraansluiting ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan