vreemde zaak, gewoon eng.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
1.172
Wil ik een videofile verwijderen die ik van kazaa had opgehaald, 84 MB groot, en toen kreeg ik de melding :
Kan.........(de videofile dus) , niet verwijderen. Het is door iemand anders of door een programma in gebruik !!
Nou erg vreemd, temeer ik er al alles aan gedaan heb om alles te verwijderen!
Ik heb ook al in de veilige modus geprobeerd om het te verwijderen, maar totaal geen resultaat !
Ik kan met geen mogelijkheid het bestand vewrijderen!
Sterker nog... de PC loopt vast, en ik kan niets meer doen !
Aan mijn PC kan het haast niet liggen. Alles is nieuw, en nooit geen troubles gehad, het is een Athlon 1800 met 512 mb DDR geheugen, 80 GB harde schijf ! Nieuw Chaintech moederbord, nou ja noem het maar op.
Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt !
Echt , ik heb van alles geprobeerd, en ben al dagen bezig met dit probleem.
Hoe kan ik dit op lossen ?
 
Kijk eens of het bestand mee opgestart wordt.... ->
msconfig...... (staat 'ie erin, dan uitvinken)

kun je het bestand hernoemen en/of verplaatsen ?
Ja ? Probeer 'm nu nog eens te verwijderen.
 
Hoi.

Hernoemen en verplaatsen heb ik ook al geprobeerd, maar dan krijg ik dezelfde vage melding. Helaas is adt geen optie.
En Msconfig heb ik ook al naar gekeken , maar ik kan er de videofile niet tussen vinden.
 
dan heb je nog een F8 optie :

Met dosprompt opstarten...
lukt het nu nog niet ?
 
en wat mij ook nog te binnen schiet:

systeemherstelpunt uitvoeren van een datum van VOOR de download, dan is het bestand gelijk "fietsen".......
 
Geplaatst door gast0225
dan heb je nog een F8 optie :

Met dosprompt opstarten...
lukt het nu nog niet ?

De dosprompt ?? Ik heb XP.
En hoe zou ik er dan mee moeten werken ?
 
Geplaatst door gast0225
en wat mij ook nog te binnen schiet:

systeemherstelpunt uitvoeren van een datum van VOOR de download, dan is het bestand gelijk "fietsen".......

Ja leuk, dat heb ik dus ook al gedaan , maar het bestand is nog steeds niet fietsen.
 
't is alweer even geleden dat ik met F8 opstartte, maar daarin wordt ook een optie geboden om op te starten met een dosprompt o.i.d.

Hoe je dan te werk gaat ?

Noteer vooraf even de exacte lokatie en naam van het bestand. Stel C:\windows\download\filmpje.avi

Als je dan de prompt in beeld hebt, tik dan in
cd:\windows\download

en dan

del filmpje.avi
 
delete deze sleutel in het register.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32

dit zorgt ervoor dat shmedia.dll niet geladen wordt en explorer het bestand niet vasthoud.

pe.
 
Geplaatst door pete1
delete deze sleutel in het register.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32

dit zorgt ervoor dat shmedia.dll niet geladen wordt en explorer het bestand niet vasthoud.

pe.

Misschien dom van mij, maar zou je iets duidelijker kunnen zijn. Hoe ik in het register kom, dat weet ik wel, maar wat heeft het met de explorere bijvoorbeeld te maken?
En ? Is dat niet erg risicivol?
Heb je wat meer info, misschien ?
 
Geplaatst door gast0225
't is alweer even geleden dat ik met F8 opstartte, maar daarin wordt ook een optie geboden om op te starten met een dosprompt o.i.d.

Hoe je dan te werk gaat ?

Noteer vooraf even de exacte lokatie en naam van het bestand. Stel C:\windows\download\filmpje.avi

Als je dan de prompt in beeld hebt, tik dan in
cd:\windows\download

en dan

del filmpje.avi

En denk je dat dat lukt ? Dat vraag ik om dat ik er vraagtekens bij zet. Ben een beetje angstig, straks moet ik alles weer opnieuw installeren en daar heb ik weinig trek in .
 
Zou het helpen om Kazaa te deïnstalleren ?
Ik bedoel, het bestand staat in de map "my shared folder" en dat hoort bij Kazaa, misschien dat met het deïnstalleren, het betreffende bestand ook verwijderd wordt, zou dat kunnen ?
 
twee opmerkingen:

het middels de "prompt" verwijderen is niet anders dan wanneer je het in de verkenner doet (Windows is slechts een grafische "schil" die vroeger om het DOS is heengebouwd.

Ook al heeft XP geen DOS meer aan boord, het commando cd is niets anders dan Change Directory oftewel te vergelijken met het aanklikken van een andere map in de windowsverkenner.

Het commando cd\windows\download is niets anders dan het binnen de windowsverkenner aanklikken van een map en vervolgens een submap.

Het commando del .... (Delete) enz. is niets anders dan binnen de windowsverkenner (je raadt het al......) kiezen voor "verwijder bestand".

Proberen kan je het altijd maar ik ben bang dat als het in de normale F8 niet lukt, het in de "promptmodus" ook niet gaat lukken, maar niet geschoten is altijd mis...........


Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig naar de uitleg van Pete1 want als DAAR de oplossing zit dan heb ik vanavond toch weer iets bijgeleerd. Jouw probleem is mij nl. ook een keer overkomen, maar ik kon het gelukkig oplossen door opnieuw op te starten en vervolgens liet het bestandje zich gelukkig WEL verwijderen.
 
Het is door iemand anders of door een programma in gebruik !!

Dit komt uit het eerste bericht:
Dit is goed mogelijk, want je heb het van kazaa en waarschijnlijk toen hij het wou verwijdere was iemand anders die videofile aan t downloade van jou.
ik heb dit ook gehad. Maar is die file al verwijderd ?
 
Nou opstarten heb ik ook al zo vaak gedaan, maar zonder resultaat, en wat betreft Pete z'n idee om het op te lossen. Dat zou ik best wel willen doen, maar ik ben er een beetje angstig voor, omdat ik graag eerst een beetje meer info zou willen hebben.
 
Geplaatst door dutchsoulboy


Misschien dom van mij, maar zou je iets duidelijker kunnen zijn. Hoe ik in het register kom, dat weet ik wel, maar wat heeft het met de explorere bijvoorbeeld te maken?
En ? Is dat niet erg risicivol?
Heb je wat meer info, misschien ?

Het register kom je in door start/uitvoeren(windows toets+r) en dan "regedit" in typen en daarna zoek je de sleutel in het linker venster en verwijder je hem.

Ik heb dit ook wel gehad,dan bleef er altijd 1file in de map staan bij het leeg maken.
Ik heb voor video- en audio-files altijd apparte partities(los van het systeem)dus is het relatief eenvoudig om even de partitie te formateren.


B.Jager
 
Geplaatst door Jappie-zland


Dit komt uit het eerste bericht:
Dit is goed mogelijk, want je heb het van kazaa en waarschijnlijk toen hij het wou verwijdere was iemand anders die videofile aan t downloade van jou.
ik heb dit ook gehad. Maar is die file al verwijderd ?
Nee niet verwijderd !
Helaas is dat geen oplossing omdat ik Kazaa uitgeschakeld heb , dus er valt niets bij me te downloaden.
Ik vraag me af of het helpt om Kazaa helemaal te deïnstalleren, volgens mij verwijder je daar dus ook die map "shared folders" mee. Wat denken jullie van dat plan ?
 
Haal alles wat je wil beware uit je shared folders en deinstalleer kazaa, kan geen kwaad, misschien is het wel de oplossing
 
Kazaa verwijderen en daarna weer herinstalleren is een kwestie van 5 minuten dus.........................
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan