Vrienden uitnodigen via ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soldaatje

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2009
Hallo allemaal,

Ik geef even 1 site als voorbeeld, namelijk Netlog.com

hier heb je een vriendenuitnodig systeem of systeem waarmee ze hun vrienden kunnen opzoeken die al lid zijn op die site:

http://nl.netlog.com/go/register/action=process&friendfinder=tool

ik vraag mij af waar zij het informatie vandaan halen? Wat moet ik doen als ik bijv. zo'n systeem wil op mijn site? Dat de leden hun hotmail, live, gmail of hyves vrienden kunnen uitnodigen etc.?

Waar halen zij dit informatie vandaan om zoiets mogelijk te maken? Welke database etc?

Vaak worden dat soort systemen in PHP geschreven en word de informatie opgeslagen in een MySQL-database. Zij hebben vaak een PHP-script wat in vraagt om userinput, en dat gaat hij dan opzoeken in de database. Hieraan kun je makkelijk allerlei systemen verbinden.

Meer informatie weet ik zo niet te geven, en ook over hoe je het moet maken heb ik geen enkel idee...:o

Je hebt al aangegeven dat je niet weet hoe het gemaakt moet worden, maar uit welke database moet dit gehaald worden?

hoe kan de database (en welke database?) bijv. als iemand zijn/haar @live.nl en zijn/haar wachtwoord invult weten welke personen er in zijn/haar msn zit, welke er lid zijn van mijn site en welke hij/zij kan uitnodigen?

Is hier een standaard database voor (via microsoft, yahoo etc.) of moet ik zelf hiervoor een database aanmaken? ik snap het echt niet.

Ik neem aan dat je gebruikers op je website wilt laten registreren. De informatie van de registratie (naam, email, w8woord etc.) worden opgeslagen in een SQL-database. Deze database draait op jouw eigen server, en werkt alleen als jouw host dit ondersteund. Ook is deze voor anderen niet toegankelijk. (Het zijn dus geen algemene databases)

Met een PHP-script kun je uit die database informatie halen (dus ook emailadressen van anderen). Zo kun je een gebruiker een naam in laten vullen van degene die hij/zij wil uitnodigen, en dan gaat het script op zoek naar die naam in jouw database. Is die naam aanwezig, dan stuurt hij diegene een email, en anders geeft het een error.

Hopelijk is het nu duidelijker (beter kan ik het niet uitleggen)...

Het klopt dat ik internet gebruikers wil laten registreren, maar daar gaat het niet om.
stel (zoals in de voorbeeld gegeven) dat ik op mijn site naar nodig vrienden uit ga..

daar klik ik dan op de hotmail afbeelding.. dan moet ik een scherm krijgen met:

e-mailadres:
e-mail wachtwoord:
inloggen (knop)

zodra ik dit invul, krijg ik een lijst met alle e-mail adressen die IK in mijn msn heb bijv. en dat ik aan kan vinken welke mensen ik uit mijn msn wil uitnodigen en vervolgens op de knop nodig uit moet klikken.

of als u dit doet, ik heb in mijn database niet alle personen die in uw msn heeft staan. Dus als u uw mailadres en wachtwoord invult dan moeten deze verschijnen zodat u kunt zien welke er al lid zijn en welke nog niet (zodat u hem/haar kunt uitnodigen). Ieder persoon vraagt dus zijn/haar hotmail, live of gmail lijst aan om te kunnen zien wie er al lid zijn en welke nog niet

Maar de vraag is hoe?

Laatst bewerkt:
Dan moet je zoeken naar een API voor elk van de services waar je in wilt zoeken...

Dit is die van Windows Messenger:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms630960.aspx

Je zult uit moeten zoeken wat voor calls je moet doen naar hun server, en welke informatie je terug krijgt. Vervolgens moet je die omzetten naar iets waar jouw applicatie mee kan werken :)

Bedankt Frats,

ik zal het even gaan lezen en kijken wat ik ervan kan maken.
Nu alleen nog live, gmail (en misschien yahoo & hyves).

Gewoon Google erbij pakken en zoeken naar hun respectievelijke API's :)

Die staan vast wel ergens op het web.

Halo Frats (en andere helpmij' ers),

ik heb het volgende gevonden:
openinviter.com

is dit wat ik zoek? Want dan kan ik het downloaden (eventueel aanpassingen maken) en uploaden?

Dan zou je het moeten proberen...

Maar ik denk dat dit alleen voor je eigen contact lijst is, niet voor die van andere mensen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan