• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vrije dagen in kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben met het bestand bezig en zie dat de datum niet bij elke persoon juist wordt verwerkt (niet wordt verwerkt) Wanneer je kijkt bij Petra heb ik ingevuld dat zij in April vrij is echter wordt dit niet weergegeven in de kalender. Dit had ik ook bij iemand anders Hanneke haar heb ik nu zelf opnieuw toegevoegd even onderaan gezet. Iemand een idee?

Bijlagen

Er zat iets mis met je Conditional Formatting EN je had dubbele waardes ingevuld voor Petra nl Vakantie en Vrij voor hetzelfde tijdslot. Er zal dus idd. zoals @cow18 al aangaf een controle moeten toegevoegd worden zodat er voor dezelfde persoon geen overlappingen mogelijk zijn

Bijlagen

in bijlage alles met een macro, dus overlappingen kunnen nu wel, zie Janet (ook zichtbaar via VO in die tabel van "Database")
Let op : ik denk dat je in de vorige versie de einddatum (inclusief) er ook bij was, hier dus niet, het idee was om met halve dagen ook te kunnen werken (dan moet die userform ook aangepast worden), dus is het eventjes afwachten hoe je straks ermee wenst te werken.
in die usrform geef je bijvoorbeeld 6/11/2024 12:00 en 8/11/2024 12:00 in als je een periode vanaf 6/11 's middags tot 8/11 's middags wilt aanduiden.

Bijkomstig, ik krijg de hyperlink van die vormen niet werkend

Bijlagen

Laatst bewerkt:
bedankt
in bijlage alles met een macro, dus overlappingen kunnen nu wel, zie Janet (ook zichtbaar via VO in die tabel van "Database")
Let op : ik denk dat je in de vorige versie de einddatum (inclusief) er ook bij was, hier dus niet, het idee was om met halve dagen ook te kunnen werken (dan moet die userform ook aangepast worden), dus is het eventjes afwachten hoe je straks ermee wenst te werken.
in die usrform geef je bijvoorbeeld 6/11/2024 12:00 en 8/11/2024 12:00 in als je een periode vanaf 6/11 's middags tot 8/11 's middags wilt aanduiden.

Bijkomstig, ik krijg de hyperlink van die vormen niet werkend
Bedankt heeel fijn

Hallo Leden,

Ik heb het bestand iets aangepast en zou graag willen vragen of het mogelijk is om:

* in de kleuren ook de afkortingen te tonen (zoals in tabblad Gegevens)
* onder het overzicht (tabblad Kalender) berekeningen laten zien;
- Vakantie totaal: totaal per kolom
- Aantal aanwezig: aantal personen niet afwezig per kolom
- Afwezig Ploeg 1: aantal personen afwezig per kolom (bv D10:D30)
- Afwezig Ploeg 2: aantal personen afwezig per kolom (bv D31:D46)
- Afwezig Dagdienst: aantal personen afwezig per kolom (bv D47:D52)

Ook zou ik willen vragen of het mogelijk is om de feestdagen te laten kleuren in de datumnotatie op regel 9 en bij het openen van het bestand naar de juiste datum springt?

Wie zou me hierbij kunnen/willen helpen?

Groet,
Rene

Bijlagen

Met telling vakantiedagen in rij 54, zie bijlage.
Springen naar de huidige datum was al ingebouwd.

Afkortingen tonen in de kleuren kan niet met voorwaardelijke opmaak maar zou via een macro moeten die getriggerd wordt door wijzigingen in Tabel1, maar dat zou ik alleen doen bij ernstige kleurenblindheid.
Hoe kan worden bepaald wie er per ploeg afwezig is?
Feestdagen kleuren kan met voorwaardelijke opmaak, maar dan moet je wel een lijst feestdagen aanleggen op het werkblad gegevens.

Bijlagen

@AHulpje:

Met het invullen van de afkortingen had ik de aantallen wel kunnen tellen, nu telt regel 54 alleen 1 terwijl er op 8-1 al 4 afwezig zijn?
Aanwezigheid per ploeg weet ik niet te berekenen pmdat er in elke cel een formule staat.
Ik zal eens kijken voor de feestdagen en deze aanvullen.

Alvast bedankt voor je hulp.
Rene

Ik zie nu pas dat het rooster gevuld is met de formule
Code:
=SOMPRODUCT((Tabel1[Begin datum]<=Kalender!D$9)*(D$9<=Tabel1[Eind datum])*(Tabel1[Naam]=Kalender!$A10)*(Tabel1[code]))
Iedere roostercel bevat dus een getal van 0 tot 5. Het tellen van vakantiedagen wordt dan veel simpeler:
In cel D54:
Code:
=AANTAL.ALS(D10:D52;5)
Misschien is de SOMPRODUCT formule zodanig aan te passen dat hij niet de code maar de afkorting van de omschrijving kan weergeven. In tabel 3 is deze afkorting al opgenomen.

HELP mijn bestand werkt niet meer zoals het hoort en ik heb geen idee hoe dit komt,
Kan iemand dit weer voor mij fixen 😁 is het ook te zien wanneer dit verkeerd is gegaan en door wie??

Bijlagen

Er zitten nogal wat fouten in, probeer maar eens een tijdvak in te vullen met einddatum 13-12-2025. Dat is overigens in bijgaande versie opgelost.
Ook komen namen meerdere keren voor in kolom A van werkblad Gegevens, dat is ook opgelost.
En bij een foutieve datumingave knalt hij er uit.
En in het werkblad Database staan lege rijen in de tabel, die zijn verwijderd.
Merkwaardig is ook dat de einddatum niet meetelt in de opgegeven periode.
Maar afgezien daarvan worden bij mij de opgegeven tijdvakken wel in de kalender gezet.

Bijlagen

Er zitten nogal wat fouten in, probeer maar eens een tijdvak in te vullen met einddatum 13-12-2025. Dat is overigens in bijgaande versie opgelost.
Ook komen namen meerdere keren voor in kolom A van werkblad Gegevens, dat is ook opgelost.
En bij een foutieve datumingave knalt hij er uit.
En in het werkblad Database staan lege rijen in de tabel, die zijn verwijderd.
Merkwaardig is ook dat de einddatum niet meetelt in de opgegeven periode.
Maar afgezien daarvan worden bij mij de opgegeven tijdvakken wel in de kalender gezet.
helaas werkt het bij mijn niet ik krijg (ook) de melding dat macro's zijn uitgeschakeld Ik werk het meest via Gegevens om de datums on te voeren Ik zie dat wanneer ik het via tabblad kalender en dan links boven invoeren dagen dat dit niet meer werkt ook.

Klik in de verkenner met de rechtermuisknop op het bestand, kies Eigenschappen en klik onderaan op "Blokkering opheffen".

dit is de melding 1738945870743.png

Via eigenschappen zie ik geen vakje blokkering opheffen
of doe ik iets verkeerd?

Ja, je moet het bestand opzoeken in de verkenner en daar met rechtsklikken. Dan zie je wat Warme Bakkertje laat zien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan