w32.Bugbear.B@mm

Status
Niet open voor verdere reacties.

svenson

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2003
mijn pc is besmet met 't w32.Bugbear.B@mm virus(7 infecties).Ik heb norton 2003 erop los gelaten maar hij kan deze bestanden niet herstellen niet in quarantaine plaatsen en niet verwijderen.Ook heb ik de removeltool gebruikt en de instructies haarfijn opgevolgd(systeemherstel uitgeschakeld-veilige modus-geen contact met internet) dan beweert ie dat de virus niet aanwezig is terwijl mijn scanner zegt van wel.Weet iemand hoe ik van deze hardnekkige infectie verlost raak?

Hij is hardnekkig,en je heb alles geprobeerd,ben bang dat er niets anders op zit al fomaat c:......sorry

Even afhankelijk van de windows die je draait: aanwijzingen exact volgen, desnoods herhalen. Zorg voor deïnstalleren van en herinstalleren met de nieuwste updates van je virusscanner/spywarescanner(s) als je controleert:
www.virushelp.nl/bugbearb.htm

Probeer dit 's?

Hoi Svenson,

Laatst heb ik een besmette computer onder handen gehad. Alle besmettingen kon ik, net als bij jou, niet repareren of in quarantaine plaatsen. Toch wilde ik de bestanden, besmet en wel, bewaren en kopiëerde ze naar een ZIPschijf. En wat schetst mijn verbazing? Tijdens het kopiëren kon Norton ze ineens wel repareren. Ikzelf heb NAV 2002 met alle updates. Misschien wat voor jou om te proberen??

svenson,
De reden dat de bugbear niet te verwijderen is, is omdat je het in de normale modus probeert te verwijderen. Dat zal niet lukken omdat de bugbear ook een trojan erop zet genaamd Hooker die actief is in de normale modus waardoor hij niet te verijderen is.

Doe dit. Download de removal tool van Symantec vanaf hier:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBugb.exe

Start op in de veilige modus door op F8 te tikken bij het opstarten van de pc.

En run de tool nog een keertje.
Je zult zien dat je het virus dan zonder probleem kunt verwijderen.

Mocht je ME of Xp hebben en het zit in de restore mappen, dan moet je dit doen:

Zie hier hoe je de restore functie uitzet (in het nederlands):
in ME:

Ga naar Configuratiescherm/systeem/prestaties/bestandsysteem, en klik dan op het tabblad 'probleemoplossing'.

Vink 'de Optie System Restore uitschakelen' aan, klik op toepassen, en OK.

In XP:

Klik op Start/Instellingen/Configuratiescherm en klik dubbel op het pictogram Systeem.

Op het tabblad Prestaties klik je op de knop Bestandssysteem, die zich onder Geavanceerde instellingen bevindt.
Vervolgens selecteer je het tabblad Probleemoplossing en zet een vinkje naast de optie 'Systeem herstellen uitschakelen'.

Klik op OK en Sluiten om de wijzigingen op te slaan, en start nu opnieuw op.

Daarna kun je restore weer aanzetten en zou het weg moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan