W98

Status
Niet open voor verdere reacties.

psnyders

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2001
Berichten
167
Bij opstarten van de PC ( W 98 ) blijft de PC geruime tijd hangen op Ddhelp ( reageert niet )
Dit zag ik door in taakbeheer te kijken.

Kan ik hier iets aan verbeteren want dit is erg vervelend.

:evil:
 
ey dat heb ik ook telkens alleen dan met win.98 se.
is het toevallig niet onder het virusscanneropstarten of dat er bij taakbeheer locumserver nogwat erbijstaat?
ik vind ut ook irri hoop dat iemand me ook kan helpe
 
Ga eens naar start, uitvoeren en typ daar in MSCONFIG en geef enter. Klik op het tabblad opstarten. Staat ddhelp daar ergens tussen? Vink hem dan uit.
 
Nee het gebeurt nergens anders dan bij het opstarten.

Ddhelp blijft ie een tijdje op hangen en gaat dan wel verder.

Is echter iets wat niet hoort dus vandaar de vraag aan het forum

Heb wel het idee dat het te maken heeft met de direct-X ??

Enfin ik hoor het wel.

:thumb:
 
Gekeken in msconfig maar daar staat Ddhelp niet bij in de rubriek opstarten?

Andere optie?

:thumb:
 
Geplaatst door psnyders
Gekeken in msconfig maar daar staat Ddhelp niet bij in de rubriek opstarten
En dat hoort ook zo.:)
Geplaatst door psnyders
Andere optie?
Heb je alle Windows Updates geïnstalleerd?
Met name DirectX 9.0c End-User Runtime?
En kijk ook eens of je de laatste driverversie voor je grafische kaart hebt.

Guus
 
We krijgen elke keer explorer fouten als we deze 9c end user time installeren.
Dus dat helpt ook niet.
De nieuwste driver van de videokaart moesten we wel installeren anders kregen we ook gedonder met de DVD.
Hebben we nooit gehad maar nu komt dat gewoon.

We hebben 9b direct x erop staan en dan blijft nog steeds de pC hangen bij het opstarten op de Ddhelp.

Zeg het maar.

Zou er iets met de video kaart kunnen zijn hardwarematig gezien??

:thumb:
 
Geplaatst door psnyders
Zou er iets met de video kaart kunnen zijn hardwarematig gezien?
Dat zou je kunnen testen door er eens een andere videokaart in te zetten.
Maar ik zou eerst eens proberen Windows98 over de huidige versie heen te installeren.
Dat is dus iets anders dan een schone installatie.
Je stopt de cd-rom in het station en klikt in Verkenner op Setup.exe.
Tijdens de installatie worden eventueel ontbrekende of beschadigde bestanden hersteld en het register wordt zonodig gerepareerd.
Je systeeminstellingen en programma's blijven bewaard en je hoeft ook het registratienummer niet opnieuw in te voeren. Het geheel duurt ongeveer een half uur.
Probeer daarna nog eens of je DirectX 9.0c End-User Runtime kunt installeren.

Guus.
 
We hebben de afgelopen dagen de PC al 2X geformateerd en een schone installatie gedaan maar ook dat hielp niet.

Ik denk dus niet dat het herstellen vanuit de W9X cd zal gaan lukken

:thumb:
 
Geplaatst door psnyders
We hebben de afgelopen dagen de PC al 2X geformateerd en een schone installatie gedaan maar ook dat hielp niet.
Hoe heb je geformatteerd? Als je dat met alleen format c: doet, wordt lang niet alles van je schijf gewist.
Ik had ooit een probleem dat na drie keer formatteren nog terugkwam.
Door te formatteren met de opdracht format c: /u (spatie achter c:!) wordt de schijf echt gewist.
Verder is het ten zeerste aan te raden om direct na de installatie de Visual Basic 6.0 Runtime update te installeren.
Download die, zet hem op floppy en installeer hem direct na installatie van Windows.
Die update zorgt er voor dat je een programma als SpywareBlaster kunt installeren voordat je een eerste internetverbinding maakt (heel belangrijk met de huidige agressieve spyware); dit lukt niet met een Visual Basic Runtime die niet ge-update is.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
We hebben geformateerd met format c:/q met dus niet de spatie achter de c:

Zou het nu echt daaraan liggen en zoals ik al uit je verhaal opmerk is er dus spyware achter gebleven die de problemen veroorzaakt.??

:thumb:
 
Geplaatst door psnyders
We hebben geformateerd met format c:/q met dus niet de spatie achter de c:
Zou het nu echt daaraan liggen en zoals ik al uit je verhaal opmerk is er dus spyware achter gebleven die de problemen veroorzaakt
Geen spyware, maar bijvoorbeeld bepaalde (foute) systeemgegevens.
Format c: /q staat voor quick format.
Hierbij wordt dus inderdaad lang niet alles gewist. Tijdens de installatie worden die foute gegevens weer overgenomen en zo kan een probleem zelfs na formatteren blijven bestaan.
De u in format c: /u staat voor unconditionally (onvoorwaardelijk).
Als je zó hebt geformatteerd weet je zeker dat oude systeemgegevens de boel niet weer in de war schoppen tijdens een nieuwe installatie.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
OK Guus,

We gaan aan de slag en je hoort er nog wel van.

Voor zover alvast bedankt

:thumb:
 
Succes! :thumb:

En nog even ter aanvulling: die Visual Basic Runtime update heeft niets met het probleem te maken.
Maar het is momenteel wel van het grootste belang dat je een anti-spywareprogramma hebt geïnstalleerd voordat je een internetverbinding maakt - met een niet ge-update Win98 begin je namelijk weer met IE 4 en die is zo lek als een zeef.
Dat je ook een virusscanner en firewall geïnstalleerd moet hebben voordat je die eerste verbinding maakt, lijkt me duidelijk.
En als je gaat updaten, haal dan als eerste het Microsoft Internet Explorer 6 Service Pack 1 op. Dat is de belangrijkste beveiligings-update.

Guus.
 
Dank Guus voor de aanvulling.

Wij hebben Norton Antivirus 2002

Wel zitten we achter een router die ook een eigen firewall heeft.
kan ik er nog wel eentje bij zetten maar dat geeft dan alleen maar vertragingen en problemen denk ik.

We werken met 2 PC's op deze router en de PC waar ik nu mee mail met jou heeft niet zo veel problemen ( W 2000) en ik heb hier Adaware SE opstaan die ik regelmatig draai.
 
Geplaatst door psnyders
Wel zitten we achter een router die ook een eigen firewall heeft.
Dan is een firewall op de machine zelf niet nodig.
Geplaatst door psnyders
We werken met 2 PC's op deze router en de PC waar ik nu mee mail met jou heeft niet zo veel problemen ( W 2000) en ik heb hier Adaware SE opstaan die ik regelmatig draai.
Ad-aware is om spyware achteraf te verwijderen.
SpywareBlaster zorgt ervoor dat het spul niet eens binnenkomt. Zonder dit programma met een niet ge-update Internet Explorer internet opgaan is vragen om moeilijkheden.
Dus na installatie Visual Basic Runtime updaten, SpywareBlaster installeren en virusscanner installeren.
Haal als EERSTE de updates voor SpywareBlaster binnen en klik op Enable all protection. Het programma belast je systeem niet, omdat het niet in de achtergrond draait; het brengt wijzigingen in het register aan, waardoor spyware er niet in komt.
Update vervolgens je virusscanner, installeer Microsoft Internet Explorer 6 Service Pack 1 en haal dan pas de rest van de updates op.

(Je moet tegenwoordig heel wat maatregelen nemen om niet al vanaf het begin met spyware opgescheept te zitten.:rolleyes: )

Guus.
 
OK

We hebben de PC schoon gemaakt en weer opnieuw geladen met W98.
VBR geupdate en Spyware Baster geinstalleerd zoals je dat zei.

Echter we komen nu toch weer een probleempje tegen en dat is onze virusscanner.
Het is Norton system works met daarin antivrus 2002
Deze begint echter gelijk te *****n en de pC wordt weer erg traag en gaat haperen.
Dus deze er maar weer afgegooid en nu is weer alles goed.
We moeten nu wel een nieuwe virusscan hebben.
Misschien dat jullie er een weten die FREE is en geinstalleerd kan worden.

Mcafee??


:thumb:
 
Geplaatst door psnyders
Misschien dat jullie er een weten die FREE is en geinstalleerd kan worden.
Heb hier een standaard antwoord voor. (Sommige vragen komen zo vaak terug op het forum dat ik de antwoorden op die vragen opgeslagen heb.:))

Een beveiliging die bij mij uitstekend werkt (nooit last van virussen, wormen of spyware):

- AVG Antivirus free edition
- ZoneAlarm free edition
- SpywareBlaster
- SpyBot S & D met Resident ingeschakeld en TeaTimer uitgeschakeld
- Ad-aware SE
- Smart Popup Blocker

AVG Antivirus is zo ingesteld dat hij elke dag automatisch update.
ZoneAlarm staat zo ingesteld dat hij in full stealth modus werkt, waardoor de pc onzichtbaar is voor andere pc's.
Met Windows taakplanner worden SpywareBlaster, Spybot en Ad-aware 1 x per week gestart en vervolgens geupdate en uitgevoerd. En er wordt 1 x per week een volledige virusscan gedraaid.

Bijkomend voordeel: Al deze software is gratis.

Downloaden:

AVG Antivirus
ZoneAlarm
SpywareBlaster
Spybot S & D
Ad-aware SE
Smart Popup Blocker

Handleidingen:

AVG Antivirus
ZoneAlarm
SpywareBlaster
Spybot S & D
Ad-aware SE

Een goede beveiliging is alleen gewaarborgd bij regelmatig updaten: Virusscanner dagelijks (automatisch) en SpywareBlaster, Spybot en Ad-aware elke week. Voor die laatste 3 is Windows Taakplanner erg handig.


Guus.
 
Ik raad je overigens dringend aan even opnieuw te formatteren. Dit is nu nog relatief eenvoudig en je weet zeker dat er geen spoor van Norton achterblijft.

Guus.
 
Guus,

Die AVG antivirus ben ik naar op zoek geweest.
Nou het begint al helemaal verkeerd want toen ik op deze site was sloeg de PC vast "tijdens download commando"en de PC ging opnieuw opstarten in veilige modus.
Op zich niet slecht natuurlijk"in veilige modus"maar ik denk toch niet dat ik dat proggie installeer.

Verder denk ik niet dat ik weer eens de PC ga formateren.

Handmatig het een en ander verwijderen kan toch ook.

DE PC draait nu Ok.

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan