W98

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door psnyders
Nou het begint al helemaal verkeerd want toen ik op deze site was sloeg de PC vast "tijdens download commando"en de PC ging opnieuw opstarten in veilige modus.
Op zich niet slecht natuurlijk"in veilige modus"maar ik denk toch niet dat ik dat proggie installeer.
Met AVG is absoluut niets mis. Het is de meest gebruikte gratis virusscanner en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Het kan best zijn dat Norton (of een restant ervan) hier ook in de weg zit; vandaar mijn advies om even opnieuw te formatteren.
Mijn ervaring met formatteren en installeren van Win98 is, dat als er in het begin al iets fout gaat je het best meteen opnieuw kunt beginnen.
Anders is de kans heel groot dat je bij installatie van de overige software andere problemen gaat krijgen en uiteindelijk toch weer moet formatteren; dan kun je dat beter meteen nu doen.
Die beslissing is natuurlijk aan jou, maar ga straks niet klagen dat ik je niet gewaarschuwd heb.:D

Guus.
 
Laatst bewerkt:
En nog een tip: aangezien je meteen al problemen kreeg, kun je het best de schijf ook eerst even opnieuw partitioneren.
Handleiding vind je hier.

Guus.
 
Guus ik ga achteraf niet zeuren hoor!!

Ik ben hardstikke blij met je hulp dus BEDANKT.

IK ga wel weer eens proberen AVG te downloaden en deze op de andere PC te installeren.

Je hoort nog van me.

:thumb:
 
Geplaatst door psnyders
Guus ik ga achteraf niet zeuren hoor!!
Gelukkig maar.:D
Maar, even serieus, ik heb genoeg ervaring met mislukte installaties. De ene keer vergeten die /u toe te voegen, de andere keer problemen als ik dat wel gedaan had, maar niet gepartitioneerd.
Als ik nu een schone installatie uitvoer, begin ik met die twee dingen; daarna gaat alles (overige software, Windows/Office updates) probleemloos.
En ik heb nu niet bepaald de nieuwste computer; klik maar eens op de knop Systeem onder dit bericht.:)
Succes, en ik hoor wel hoe de verdere pogingen verlopen.

Guus.
 
Guus,

Inderdaad het is verre van een Ferrari maar een ding moet je altijd voorop stellen.

HET MOET GEWOON GOED WERKEN!!

Ook al heb je een 3.2 ghz wil het niet zeggen dat het een goed geconfigureerd ding is.

Enne,........een pc is maar een PC he.

Erg makkelijk maar het moet wel werken

:thumb:

May the force be with you.
 
Guus,

Nog even.

AVG geinstalleerd en deze werkt uitsteken.

een dikke 10 voor je hulp!!:thumb: :thumb:

Live long and prosporus!!
 
Geplaatst door psnyders
Live long and prosporus!!
Ik zal het proberen. Moet ik natuurlijk geen Pan Galactic Gargle Blasters meer drinken.:D

Bedankt voor je compliment voor mijn site.

Maar weer even on-topic: dat AVG werkt is mooi, maar nu moeten we nog maar afwachten of dat DDHELP-probleem ook weg s.
Ik hoor het wel.

Guus.
 
Drink ... but ... very carefully ...

Dat is het advies Guus.

Enne,.......Nog steeds geen probleempjes met de virusscan

Enfin we wachten af en zien wel.

Wat niet is kan nog komen want een PC is maar een PC

We houden je zeker op de hoogte als er zich weer wat voor doet

Your a champ



:thumb:
 
Geplaatst door psnyders
Enne,.......Nog steeds geen probleempjes met de virusscan
Dat is natuurlijk mooi, maar 29 berichten geleden begon dit topic met het probleem dat DDHELP bleef hangen bij opstarten.
Hoe is het daar nu mee?

Guus.
 
Guus,

De Pc blijft niet hangen meer bij Ddhelp bij opstarten.
Dus dat is prima!!

We hebben alleen nog problemen nu met het goed krijgen van de DVD.

Orginele proggie MSI DVD doet het niet goed.
Power DVD ook niet.
En de nieuwe Power DVD 6.0 ziet geen zelf gemaakte DVD's ( Misschien ligt dat aan regiovrij ??)

De PC werkt dus goed maar nu nog de DVD dei moet ook goed kunnen werken

:thumb:
 
Van dat soort dingen weet ik niet zo veel.
Ik kan je natuurlijk aanraden de nieuwste drivers te installeren, maar dat zul je zelf ook wel bedacht hebben.
Als je er niet uitkomt, kun je hier een vraag over het dvd-probleem stellen.

Guus.
 
Ik neem aan dat je alle essentiële Windows Updates hebt geïnstalleerd.
Misschien moet je daar nog even kijken.
Ik ga na de installatie van Windows altijd eerst naar Windows Update en haal alle essentiële updates op.
Als ik dan alle overige programma's heb geïnstalleerd, blijken er vaak nog een paar updates beschikbaar te zijn.

Guus.
 
Guus,

Alle updates zijn geinstalleerd.

Ik ben echter bang dat het iets te maken heeft met AVG

Het lijkt wel of dat het meedraait en erg veel van de PC vraagt.

Wel is het zo dat we de melding krijgen dat de DVD die we erin doen geen DVD+R is terwijl dat wel zo is.

Op de andere PC doen de DVD's het wel gewoon en ook in de DVD van de TV.

Wel zal ik nog even naar de W98 site gaan om te kijken of er nog een update is de videokaart


:thumb:
 
Geplaatst door psnyders
Het lijkt wel of dat het meedraait en erg veel van de PC vraagt.
Het is wel te hopen dat het meedraait.:)
Of het erg veel systeemvermogen vraagt, kun je even bekijken met de Systeemmonitor - menu Systeemwerkset of Start, Uitvoeren > sysmon.
Zie bijlage - hier draait AVG in de achtergrond (die twee piekjes zijn van Internet Explorer).

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Flinke pieken dat is wat ik zie.

Kan je helaas deze niet laten zien.

ik zal eens weer in msconfig kijken ??

:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan