w98se met fout "hang en sluitwerk"

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjotr10

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
Berichten
158
Hallo helpers in it land,

Het volgend eis aan de hand : op mijn pc (w98se) sluit vaak de pc in één omgeving niet goed af. Meestal gebeurt dat bij internet-(IE) of outlook express gebruik.

Later blijkt dan via NDD dat er een fout zat in bestand windows/internetlogs/ tvdebug.log => te weinig schijfruimte of verkeerde ruimte toegwezen.

Na reparatie sluit ie dan weer af, tot de volgende keer en dan is het weer zo.
Ccleaner en regclean laten niks zien.

De afgelopen week is het veel erger geworden. PC hangt vaak en sluit niet meer af, dat gebeurt ook in andere gebruiksomgevingen.
De verslechtering komt hoop ik door foutje in laatste adaware update. Via antispyware vandaag blijkt dat logje helemaal schoon is.

Wie heeft voor dit slecht "hang en sluitwerk" een suggestie of oplossing?

´k ben benieuwd.
groet, pjotr10
 
Hallo Gezina,

Bedankt, ik heb dit vanmiddag gelezen en van Buffy op antispywareoffensief advies gekregen. Hij suggereerde dat het afsluitprobleem toch niet aan spyware kan liggen; dat dacht ik namelijk. (mijn logje was dus schoon)

Het niet willen afsluiten van w98se, daar gaat het mij nu om. Dat deed ie al voor de "vaute" update van adaware. Is het telkens te repareren bestand window/internietlogs/tvdebug.log in NDD de boosdoener?
Het valt me op dat als ie niet " zacht" afsluit ( hard kan gelukkig) en daarna NDD draai, deze fout telkens opkomt na internet en outlook gebruik.

groet,
 
Alvorens een alweter antwoord, is dit topic misschien van nut: *klik* (en Buffy is een dame :))
 
Hallo,

da´s een goeie suggestie van je.

Da´s schrikken, internetlogs is 369 MB groot met rijkelijk veel TMP bestanden die soms ettelijke MB´s bevatten. Ook bestanden met zip files o.a. van zonealarm. TVdebug is plm. 12 mB dus niet ál te veel.
Is het niet mogelijk al die TMP bestanden te deleten?


En ja, achter een naam zit soms van alles wat je niet weet. (maar nu dus wel):thumb:

groet,
 
Zeker weten!

dat scheelt ruimte!
Ook windows temp zit het een en ander, ook in content ie 5 onder windowstemp internetfiles.

Ruim je dat via IE5 goed op? of is het eerlijk handwerk? en vegen met die hap?
:)
 
Wat betreft Windows Temp: "In die Windows 98 se maakte ik de map Temp regelmatig (middels ingedrukte linkermuisknop alles selecteren en dan met rechtmuisknop op verwijderen meppen) leeg na een installatie van het een en ander." Uit mijn eerder gegeven link. :)

Je cache (map met tijdelijke internet-bestanden kan je tamelijk schoonhouden door deze instelling: Aanvinken in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Geavanceerd "de map met tijdelijke internet-bestanden leegmaken als de browser wordt afgesloten.'' en klik oke. En handmatig doe ik dit nog: in Internet Explorer/Extra/Internet-opties. In het menu Tijdelijke Internet-bestanden drukt je op de knop "bestanden verwijderen" en sluit af met oke. Je kan ook CCleaner (gratis) gebruiken: klik > download + handleiding.
 
Hallo,

Ccleaner gebruik ik sinds een maand of zo. Werkt prima
Beide methoden die je vandaag aangeeft pas ik om de zoveel tijd toe. Ik zag trouwens dat het aantal mappen in de tijdelijke internetbestanden (content IE5) sterk verminderd is en ook van naam zijn gewijzigd.
Waardoor dit is gekomen kan ik niet acherhalen.

Sinds gister de opruiming van start ging loopt hij ook weer gewoon, d.w.z. dattie niet meer vast loopt en ook weer (vrijwel) iedere keer helemaal afsluit.
Het ziet er naar uit dat de temp bestanden toch een groot deel van de boosdoener zijn. Ik houd het in de gaten. Nu heeft de pc naast de windows omgeving vier gebruikers. Is het nodig om de temp schoonmaak in alle vijf de omgevingen uit te voeren?

Anyway,ik kan tijdens de kerstdagen voor de lol achter de pc en niet voor de reparatie.

Bedankt voor je hulp en tips.:thumb:
enne ook goeie feestdagen!
groet,
peter
 
Nu heeft de pc naast de windows omgeving vier gebruikers. Is het nodig om de temp schoonmaak in alle vijf de omgevingen uit te voeren?
Ik zou dat niet zo weten eigenlijk, heb nog nooit mijn pc met meerdere gebruikers gedeeld. Als je hebt 'geruimd' zou het zichtbaar moeten zijn als iemand anders daarna met de pc werkt? Ook jij en je mede pc-genoten fijne feestdagen. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan