waar is die C-schijf ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter oshi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
C =19.5 waarvan 1,4 gb vrij
D= 278 waarvan ruim 44gb vrij
dan is er ook een paar mb unallocated

Hoi,

Je eigen niet dom noemen we hebben het allemaal moeten leren;) Ik weet niet wat met de pc gedaan wordt maar 40 gig vrij is tegenwoordig niet veel meer je hebt tenslotte ook n 234 gig op d gebruikt dus hier ben je ook gauw uit gespit. Ik zou dus een andere plaatsen maar dat is en keuze die je zelf moet maken, anders zou ik inderdaad die van frankwannet maar eens proberen.

Laatst bewerkt:
ok...

Kun je even een printscreen plaatsen van het progje wat ik je gegeven heb?
we kunnen wel wat van D afhalen maar je begint al aardig vol te geraken.

Laatst bewerkt:
ProgramManager_2011-01-07_17-24-43.png

Ok....

Dit gaat ff een lang verhaal worden.Dit bericht pas ik zo aan moment

Klik de D aan
in linker venster komt er een regel move /resize en klik die aan
Er komt een popup van je D
Ga met je muis naar de rechter vertikale lijn van de D balk.houdt muisklik in en maak schuifbeweging naar rechts tot je niet verder kan.laat muis los.
Ga nu naar linker vertikale lijn en muisklik inhouden.Schuifbeweging naar rechts en maak D een 20gb kleiner.laat muis los en klik op OK

Klik nu de C aan en in linkervenster move/resize.
Er komt een pop up van C met rechts daarnaast een grijs gebied.muisklik op rechter vertikale lijn van C en maak schuif beweging nar rechts.Je vult als het ware het grijze gebied op.Klik op OK

Nu linksonder op APPLY.Prog zal zijn werk doen en hoogstwaarschijnlijk de pc een keer herstarten.

Laatst bewerkt:
Hhaha..ja moet zo ook maar eens beginnen.

Doe bovenstaande met beleid.Dus rustig kijken hoe en wat en of het exact zo gaat als ik zeg.
Je D zal iets van 268-272gb aangeven.Verklein hem tot 255 ofzo.Dan heb je ongeveer 15gb bij je C erbij.

die regel
in linker venster komt er een regel move /resize en klik die aan
wordt niet aktief = niet aan te klikken
wel kan ik het icoon move/resize gebruiken, toch ?

2x ja
overigens: de rechter verticale lijn was niet te 'pakken', de linker wel
ik ga nu naar de volgende stap

Je hebt een andere versie van wizard als ik...;)

Je moet de home 5.2 full version hebben

nu ik eten

Laatst bewerkt:
zo,dat heeft even geduurd. Aanvankelijk lukte het niet omdat er altijd wel een progje ergens draait. Een andere optie was een herstart te doen.Ik moest erchter tot 3x het hele stappenplan opnieuw doen, voordat-ie pakte. Toen verscheen er een dos-achtig scherm waarop de progressie van het her-partitioneren te zien was. Dat proces duurde wel twee uur !
Maar eind goed al goed, en ik heb nu 33 gb op m'n C-partitie staan. Moet voldoende zijn omdat ik verder alles op de D zet. Hoewel een terrabyte erbij.....
Iedereen bedankt voor het meedenken, en Frankwannet in het bizonder :thumb: :thumb:
Wat een fantasties medium is helpmij.nl toch !

Was idd vergeten te zeggen dat wat lang zou duren.Je D stond idd behoorlijk gevult.Sorry daarvoor.

Maar mooi dat nu is zoals je hebben wilt.Denk wel dat je aan een tweede schijf toe bent??:D:D

Succes verders en graag gedaan.

Heb ik toch nog een vraagje,wat zijn die 2 unlocated van ongeveer 5 gb?
Recovery ofzo?En dan 2x?
Mss anders dat deze ook toegevoegd kunnen worden bij C.

Is al gebeurdt maikel9.
Ts was eerst zelf aan het klooien gegaan.
zie bericht van 17..11 uur

Ik heb daar in mijn stappenplan rekening mee gehouden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan