waar is icoon software?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jo Briels

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Ik kocht voor mijn zus (79 jaar) een laptop ACER.
Bij opstarten, zag ik dat de harde schijf (20 GB) verdeeld is in twee partities.
Windows XP home
Tot daar alles o.k.
Ga ik in start naar configuratie dan is er geen icoon van Software te vinden (ik heb nochtans al wat geïnstalleerd) een open ruimte geeft aan waar de icoon zou moeten staan. Erop tikken, levert niets op.
Kan ik die ergens anders vinden misschien?

In de link een heel verhaal van Microsoft over het niet goed werken van de visualisatie binnen toevoegen/verwijderen van software. Nu is dat wellicht niet exact het probleem, maar voordat je stopt met lezen is het misschien handig om te weten dat midden in het verhaal onderstaande NOTE staat en die is WEL interessant denk ik. (De note verwijst namelijk naar de registerverwijzingen die in het verhaal er direct boven staan).

Ik wens je veel lessplezier toe................

NOTE: If the previous registry keys are blank, the Add/Remove Programs tool may also be blank.

De link : klik

Ha! Ha! Pasja
Veel plezier viel aan dat artikel niet te beleven.
Dat is Latijn voor me.
Daar durf ik niet aan te raken.
Zal er leren mee leven, zonder icoontje dan maar.
In ieder geval bedankt.

als je eerst een kopie maakt van het register en daarna wat experimenteert, kan in het ergste geval je register overstuur raken, maar daar heb je dan weer de kopie voor ;) :D

regedit / file /export, krijg je een reg file als output

Heb misschien een idee.
Maar moet eerst weten of "gpedit.msc". werkt in XPhome.
Ga via start naar uitvoeren en toets daar gpedit.msc in en druk op enter.

Krijg je nu een window over groepsbeleid?

op hoop van zegen
dat kan slechts morgen,
want de laptop staat bij mijn zus
dank voor de moeite

gpedit.msc werkt niet in XP home, tenminste bij mij niet.
krijg de melding dat windows het bestand niet kan vinden.

Net gelezen dat het niet werkt.
Weet iemand anders dan hoe je dit opent of bestaat het gewoon niet in home.
Toch maar even een bijlage van wat het anders misschien kon zijn.

Bijlagen

P.last, ik denk dat het gewoon niet in XP-home zit.
welke versie van windows gebruik jij?

aha, heb aan home genoeg, maar, zie nu wel dat er toch wel bepaalde voordelen aan de pro-versie zijn
(mar dit zal de topicstarter niet veel verderhelpen ben ik bang:( )

Om maar in het oorspronkelijke topic verder te gaan :

het is idd. vervelend (en ik baal er ook van) dat we niet DE oplossing kun vinden voor je, maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

Een daarvan is een onverharde met nogal wat kruispunten :

als het dus niet wil lukken om dat icoontje te krijgen kun je geinstalleerde software handmatig verwijderen. Een nadeeltje hierbij is het feit dat je bepaalde files mogelijk nooit vindt (ze zijn mogelijk "ergens" op je HDD terecht gekomen, zonder dat er een logische verwijzing naar de rest van dat progje is) Op zich is dit geen ramp, want als je de mappen binnen de verkenner verwijdert, zal een ergens achtergebleven file ook geen kwaad kunnen doen / heb je geen last van.

Optie is dus : de mappen binnen de verkenner verwijderen. (Dit is geen fraaie manier, maar als je geen keuze hebt en je wilt ze perse kwijt...........)

Daarna is het handig om in het register staande sleutels van de software te verwijderen.
Stel het verwijderde progje heette "Krokodil", dan moet je in het register laten zoeken naar "Krokodil". Pas wel op, want gerommel in het register kan een niet meer startende pc opleveren. ALS je in het register gaat zoeken / verwijderen, wees er dan van overtuigd dat de te verwijderen sleutel ook idd. van het verwijderde progje is.

Voorbeeld:
staat er ergens "Krok", neem dan NIET aan dat dit behoort bij het progje "Krokodil", m.a.w. verwijder die sleutel NIET. Verwijder alleen sleutels die Krokodil in hun naam hebben.

Als je later nog een progje als Regcleaner draait, heb je een hele beste kans dat nog overbodige sleutels worden gevonden en verwijderd. Je kan dan aannemen dat de software voor 80 tot 100% van de HDD af is.

Jozo,

Da's idd. een goede tip.

(Ik ben het overigens met Tanje eens: vanwaar jouw *ullige reactie in dat andere topic ?)

Control Panel - Icons Missing

Click Start, Run and enter REGEDIT

Go to: HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\don't load

Look in the right pane and you'll see the Control Panel Icons that have been disabled. You can either right click on the "don't load" subkey and select Delete to restore all disabled icons, or you can right click on each of the items in the right pane and select Delete to selectively restore them. Scroll up to Control Panel Applets for a listing of what each one is.

The change will be seen the next time you open Control Panel.

Jozo,
jouw raad ook geprint,
ik neem hem mee en probeer.
Ik heb de indruk dat dit binnen mijn mogelijkheden ligt.

Geplaatst door Jo Briels
Jozo wat het herstellen betreft.
Dat deed ik al met mijn huiscomputer.
Bij die laptop zijn alleen recoverdiskettes en die heb ik nog niet eens bekeken

Als je zelf een XP Home cd hebt kan je het daar ook mee doen.

Ik heb een cd 'windows XP Professional'
en ik geloof dat het een ugrade is,
hoewel ik niet weet hoe ik dat kan zien.
Ik plaatste die indertijd (met hulp van helpmij- over of ter vervanging van mijn windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan