Waar moet ik rekening mee houden bij aanschaf videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuup4

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2010
Hallo,

Ik heb een vraag ik heb nu een onboard videokaart maar ik wil een nieuwe kopen een beter maar mijn vraag is waar moet ik rekening mee houden als ik een nieuwe videokaart ga kopen of maakt het niks uit?

MVG

Hoe oud is de pc? Als het al een oudere is heb je misschien nog AGP. Is de pc recenter dan 5 jaar oud, dan is het eigenlijk altijd PCI-e 16x aansluiting voor de videokaart en past elke videokaart die je nu kunt kopen daar in, er vanuit gaande dat je moederbord niet gestript is van die aansluiting.

Het enige waar je dan nog op moet letten is of dat je voeding sterk genoeg is voor de videokaart die je op het oog hebt.

Hallo,

Als goed is heb ik PCI-e 16 x dat is de blauwe aansluiting toch op het plaatje?
Gigabyte_G41M-ES2L.jpg

Dus ik hoef nergens rekening mee te houden zoals welke type ram geheugen je hebt of welke processor je hebt of dergelijke?
En hoe vindt ik uit of de voeding sterk genoeg is?

MVG

Inderdaad de blauwe aansluiting.
Voor de voeding zal je je behuizing moeten openen en kijken wat er op de sticker van de voeding staat (tenzij je nu al het exacte type weet).

Er is nog wel 1 klein ander dingetje: de duurdere videokaarten zijn zelf ook fors en passen niet in kleinere behuizingen. Verder zijn prestaties in games ook afhankelijk van de processor.

Hallo,

Zou iemand mij een videokaart willen zeggen tussen 100-200 euro die spellen zoals FIFA13 Blackops2 NFS Most Wanted 2012 kan draaien enzo?
En geschikt is voor mijn moederbord

MVG

Hallo,

Maar paar linkjes aub?
Heb veel verstand van pcs alleen van videokaart kopen niet.

MVG

Hallo,

Hoe weet ik welke pixel shader versie? Een videokaart heeft.

MVG

En zou niet iemand mij echt een van die op die gegeven site kunnen adviseren dan weet ik in welke richting ik moet kijken kwa specificaties.

specificaties van videokaarten zeggen niets, je zal reviews met benchmarks moeten opzoeken om iets te kunnen zeggen over de prestaties van een videokaart ;)

Ja en ja.

Je hebt wel gelijk de duurste gepakt die je kon vinden he :P voor rond de 150 euro kun je beter een andere nemen: HD7850

Hallo,

Dus die wat ik uitgekozen had was slechter als die van jou?
En is 1 gb ruim voldoende voor dat soort games??, en heeft hij pixel shader 5.0?

MVG

1GB is voldoende tenzij je op hogere resoluties gaat spelen dan full HD. Ga je hoger is 2GB wel aan te raden.

De HD7000 serie van AMD is de nieuwste, dus die heeft gewoon de nieuwste pixel shader.

Hallo,

Dus als ik voor 2gb ga dan kan ik beter de asus? ofniet?

MVG

Hallo,

Wat het is is dat ik niet over 2 jaar weer een nieuwe videokaart moet kopen hij moet even meekunnen en zou wel graag hd willen gamen dus.

wat ik mij eerder afvraag is welke processor je hebt, deze zal mogelijk eerder tekort schieten ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan