Waar staat systeemherstel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Berichten
1.055
Besturingssysteem
Wndows 10
Office versie
2016
Hallo forumleden,

Weet iemand waar de systeemherstel bestanden staan?

Ik heb namelijk win7 moeten her installeren :eek: en wil nu kijken of ik een systeemherstel bestand kan gebruiken van windows.old.

Alvast bedank
 
Waarom zou je dat uberhaupt herstelpunten van een brakke installatie willen terugzetten op een verse install ?
 
Mocht je in die mappen willen kunnen kijken nog, dan zou je windows op een andere partitie geïnstalleerd moeten hebben.
Heb je Windows geïnstalleerd op dezelfde partitie waar die oude op stond zijn die bestanden er niet meer?
Tenzij Windows dat niet opgeruimt heeft, maar bedenk goed dat deze systeemmap belangrijk is.
Windows slaat herstelbestanden in de volgende verborgen systeemmap op:
C:\System Volume Information
Om deze te zien zal je in de mapopties "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)" uit moeten vinken en "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven" aan moeten vinken.
Dan zal je een machtiging voor jou beheerdersaccount moeten toevoegen wil je deze map toegankelijk maken.

Let dan, mocht je in die map gaan kijken, goed op de datums van bestanden en kijk welke er zijn van voor je nieuwe windows install en die van erna.
Maar inderdaad, de vraag is wat je met deze bestanden van plan bent, want of je er echt iets mee kan is de vraag.
Stel je zou die map weer verlaten, zorg er dan voor dat je je gegeven machtiging voor je gebruikersaccount weer verwijderd en alleen die van System in tact laat.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
als je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd dan heb je natuurlijk niets meer aan die oude systeemherstelbestanden, dat gaat niet werken.
Je nieuwe account heeft b.v. een ander ID gekregen en zo zijn er nog een paar zaken.
Daarbij, zoals al gezegd, is het totaal onlogisch als je op een nieuwe schone installatie een herstelpunt v.d. vorige installatie zou gaan gebruiken, als dat al mogelijk was.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie tips.

Waar het mee omging waren de mails, favorieten en nog een paar van dat soort mappen.
Maar ik heb inmiddels alle voor mij belangrijke mappen weer gevonden en alles draait weer.
 
Ja dat is iets anders dan systeemherstelbestanden. :D
Je hebt ons op het verkeerde been gezet. :eek:
Mooi dat het iig gelukt is en succes verder. :thumb:
 
Ja daar heb je gelijk aan.

Maar bij een systeemherstel worden deze volgens mij ook terug gezet vandaar dat ik met deze vraag ben gekomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan