• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde cel niet zichtbaar bij kopieëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterF

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2012
Bekijk bijlage Demo (version 1).xlsHoi Ls.,
Ik heb een werkmap aangemaakt met daarin diverse tabbladen.
Op tabblad "Aanhef" cel B7 staat een verwijzing naar tabblad "gegevens =verificateur"cel C5 en C7
Ik wil de waarde van tabblad "Aanhef"cel B7 dmv een knop(vba) kopiëren naar het tabblad " Output".
Het kopiëren van de gegevens van tabblad " Aanhef" naar Tabblad " Output"lukt.
(Deze demo is met behulp van de kennis en inzicht van "Warme Bakkertje" gemaakt, mijn dank daarvoo:thumb:
Alleen wordt de waarde (Zie tabblad "Aanhef" Cel B7 niet zichtbaar op het tabblad "Output".

Zie bijgevoegd demo

Wie kan mijn helpen svp., Warme Bakkertje misschien?

Bij voorbaat dank,
MisterF

Vervang op blad Aanhef de formule in B7 door onderstaande.
Code:
='GegevensVerificateur '!$C$5&" "&'GegevensVerificateur '!$C$7
Doordat de cellen in je formule niet absoluut waren werd bij het kopieëren verwezen naar lege cellen. Door de '$' toe te voegen wordt dit verholpen.

Goede morgen Rudi,

Je hebt mijn dag weer goed gemaakt.
Weer een heel stuk verder in de legpuzzel.

Is het ook mogelijk om de opdrachtknop op een ander werkblad te plaatsen en toch de gegevens te laten plaatsen op het blad " Output"

Fijne dag.
Mvgr.,
Frank

Code:
Sub Output_Click()
    Sheets("Output").UsedRange.ClearContents
    For i = 1 To 6
        With Sheets("Keuzeblad")
            If .OLEObjects("Checkbox" & i).Object Then
                sSheet = Choose(i, "Aanhef", "NAW", "Document", "DomControl", "FysControl", "Afsluiting")
                sRow = IIf(Sheets("Output").Range("A14") = "", 14, Sheets("Output").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 2)
                Sheets(sSheet).Range("Bereik" & i).Copy Sheets("Output").Cells(sRow, 1)
            End If
        End With
    Next
End Sub
Zet bovenstaande in een gewone module. Nu kan je op elk willekeurig blad een knop zetten en verbinden met de macro.

opgelost

Rudi,

Bedankt. probleem opgelost
Kan weer een heel stuk verder.

:thumb:

Prettig weekend,

Mvg,

Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan