• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde toekennen aan celbereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geja89

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2019
Goedemiddag,

Mijn collega is bezig met een bestand waarin meerdere prestaties per persoon worden weergegeven. Nu wil ze graag op tab 'mw per pad', een waarde toekennen aan deze prestaties (bijvoorbeeld 1 voor goed, 2 voor gemiddeld en 3 voor slecht) echter krijgt ze de daarbij behorende formule niet kloppend. Kan iemand hiermee helpen?

Bijlagen

Ik zie helemaal geen formules op dat tabblad :).

De formule hebben wij er inderdaad weer uitgehaald :o
Ging ongeveer als volgt: ALS(EN(...=<120;>100;3;ALS...=<140;>120;2;ALS...=<160;>140;1

OK, dus je wilt de kwalificatie op basis van de waarden die in rij 3 staan? Ik zou daar een tabelletje voor maken, waarbij je de waarden in oplopende volgorde zet, met in de tweede kolom de kwalificatie. Die kun je dan met Vert.Zoeken heel makkelijk plaatsen in het grid.

Aangezien elk pad normen heeft en het bestand wordt uitgebreid met tig regels aan data weet ik niet of dat de juiste optie is. Heb je wellicht nog meer goede ideeen? :)

Hallo, als je tevreden bent met een kleurencode kan je ook een conditionele opmaak toepassen en bv. de cellen rood, geel en groen kleuren. Of je kan via VBA een Eigen functie schrijven met een if, elseif, else, end if of case structuur en deze dan gebruiken.

Bedankt NoellaG,
Ik zat inderdaad ook aan een kleurenschema te denken van rood naar groen, lekker visueel ;) Dit ga ik ook zeker als optie terugkoppelen aan mijn collega.
VBA ben ik helaas (nog) niet zo'n ster in, dus hoe je dat bedoeld is mij niet geheel duidelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan