• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde uit naastgelegen kolom weergeven, bij dezelfde waarde in de eerste kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tielemans5

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2012
Allen,

ik heb een tabel met een kolom met daarin eenvoudige Ja/Nee uitkomsten en in de kolom ernaast een (eventuele) opmerking, bij een Nee staat er altijd een opmerking. Nu wil ik in een andere tabel alleen de Nee-tjes noteren met daarnaast de corresponderende opmerking. Nu is het me wel gelukt met een hulptabel door index, vergelijken en grootste toe te passen. Niet helemaal zelf bedacht maar gevonden op internet. Maar nu wil ik het liefst zonder de hulpkolom, dus rechtstreeks zoeken op "Nee".

Dat is me enigszins gelukt alleen de volgende nee zoeken daar loop ik steeds op vast. Ik krijg de RIJ variabele er niet in werkend, tenminste dat is volgens mij het ontbrekende. Zou iemand in kolom O de RIJ erin kunnen verwerken?

Bij voorbaat dank!

Bijlagen

Heb je al een draaitabel geprobeerd?

Heb je al een draaitabel geprobeerd?

Dit excelblad is een uiterst versimpelde weergave van het werkelijke document. Een formule zou me heel erg helpen anders moet ik eerst een tabel maken om de data uit de verschillende tabbladen bij elkaar te krijgen. Of kan een draaitabel de data verwerken/samenvoegen uit verschillende tabellen vanaf verschillende pagina's? Dat heb ik nog nooit onderzocht.
Plus zoals ik het voor ogen heb staat het meteen klaar voor de rapportage die erop volgt.

Dezelfde oplossing van plongske is ook via een draaitabel te verkrijgen.
Je blijft dus met het probleem zitten van data uit verschillende tabbladen.

Bijlagen

Dezelfde oplossing van plongske is ook via een draaitabel te verkrijgen.
Je blijft dus met het probleem zitten van data uit verschillende tabbladen.

Is ook een mooie oplossing. Voor korte termijn ga ik met de oplossing van Plongske aan de slag. Voor 2015 gaat het document helemaal op zijn kop eens zien of ik deze toe kan passen.

Ook al was mijn probleem opgelost, ik zet de vraag weer open aangezien ik een aanvullende wens heb gekregen. Eerst moest ik zoeken op alleen de Nee-tjes, maar nu wil ik alleen de Nee-tjes maar afhankelijk van een weeknummer. In mijn voorbeeld gaat het nu om kolom R. De eerste (R3) is simpel met een & en zoekwaarde erbij. Alleen ik krijg het maar niet in het Verschuiven deel goed en ik heb al heel wat varianten geprobeerd.

Heb ook gekeken naar een draaitabel maar als ik het goed zie kan ik een filter in een draaitabel niet afhankelijk maken van de wisselende waarde in B4?

Bekijk bijlage Kopie van test ja nee (1).xlsx

Mooi om te zien dat er verschillende oplossingen zijn voor een probleem. Alle meedenkers hartelijk dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan