Waarde van een bereik uit filterresultaat opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferdel

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2014
Goedemorgen,

Ik wil binnen Excel de waarde van een bereik uitmijn filterresultaat, bijvoorbeeld de waarde van kolom D ergens in het geheugen plaatsen om later in me macro een vergelijking te kunnen maken. Ik wil namelijk eerst een autofilter draaien op criterea 1, de waarde hiervan bewaren en dan autofilter draaien op criterea 2 en kijken of deze waarden gelijk zijn.

Doel: Ik wil voor het bestand in de bijlage kunnen vergelijken of de bedragen van een bepaalde BU op 1 grootboek gelijk zijn aan de andere grootboekrekeningen van dezelfde BU.

Bekijk bijlage Voorbeeld.xls

Ferdel,

Ook een goeden dag.
Ik begrijp je vraag niet. Als ik van een grootboekrekening van 1 Business Unit het totaal bedrag bereken,
bijvoorbeeld BU 999 rekening 29000 bedrag = 7.000,00, dan is de som van de overige rekening van dezelfde
BU natuurlijk -7.000,00 anders zou je grootboek uit evenwicht zijn. Het is dus theoretisch (hoop ik voor je)
niet mogelijk de het saldo van een van de rekeningen gelijk is aan het saldo van de overige rekening binnen
de BU.

Veel Succes

Hallo Elsendoorn,

In theorie zou dat inderdaad altijd het geval moeten zijn, de macro welke ik wil maken dient dan ook ter controle van het grootboek daar het helaas nog wel eens voorkomt dat deze niet in balans is... Het komt namelijk nog wel eens voor dat er op een andere BU geboekt wordt. Heb het probleem echter zojuist al opgelost door middels een macro te filteren op BU en vervolgens kijken of elke waarde dubbel voorkomt... In ieder geval bedankt voor je reactie!

Ferdel,

Je zou ook gewoon een draaitabel kunnen maken en de gegevens laten tellen op BU.
Het resultaat moet dan per BU 0 zijn, als dat niet zo is kun je in ieder geval zien welke
BU tegen elkaar weglopen.

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan