Waarde weergeven in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Segers

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Goeiemorgen Iedereen,

Ik heb 2 tabellen:

- input
- Name

Bij input heb ik oa volgende velden: Name, Lot en referentie

Name = gerelateerd aan Name

Lot = tekst
Referentie = tekst

Ik heb een formulier gemaakt met oa bovenstaande velden in en input zou volgende moeten zijn:

- name bv. One
- lot bv. 1
- referentie = name + "-" + lot = One-1

Maar hij heeft de ID van One (bv. 2)

Dus ik krijg niet One-1, maar 2-1

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!

Om te beginnen: als je in je tabel [Input] een keuzelijst gebruikt voor het veld [Name], gooi die zo snel mogelijk weg, en maak daar een tekstveld van. In een tabel wil je de waarden zien die je opslaat, en niet de een of andere willekeurige alias. Waar heb je anders tabellen voor?
In een formulier is een keuzelijst (met invoervak) wel handig; want dan kun je zoeken op aliaswaarden, zoals een naam. Je zou dan al in je tabel hebben gezien, dat je formule niet klopt. Dat wil zeggen: de formule klopt meer dan voortreffelijk, want die doet precies wat je wilt: de opgeslagen waarde gebruiken. Wat je wilt, kun je bereiken door aan je keuzelijst niet het gebonden veld uit te lezen (zal wel het eerste veld zijn), maar de tweede kolom. Je krijgt dan iets als:
Code:
Me.name.Column(1) + "-" + lot

Beste Michel,

Werkt Perfect!!! Dank u!

In mijn tabel werk ik niet met keuzelijsten hoor. Ik werk met een tabel input en het veld "Name" staat in relatie met de tabel Name.

Hartelijk bedankt!

Heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd; ik ben een beetje overgevoelig voor keuzelijsten in een tabel die zijn gemaakt op basis van een opzoektabel :)
Mag de vraag op <Opgelost>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan