• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waardes uit tabellen halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dukes199

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2018
Hallo,

voor mijn werk ben ik bezig om een calculatie formulier te maken.

Ik wil graag door middel van een hoogte en een breedte maat in te voeren, een daar bij horende prijs krijgen.
zie afbeelding:

in de groene vakken wil ik een maat in geven
en in het rode vak wil ik dat de prijs er bij komt te staan
is dit mogelijk ?

il.PNG

groet chris

super dankjewel !

is het ook nog mogelijk om een variabel getal in te vullen bijv 1251/1756/2210 in plaats van alleen 1250/1500/1750

excel

top je hebt me hierdoor ontzettend geholpen!

nog een kleine vraag... hoe plaats ik dat afronden van getallen in een cel, {=AFRONDEN.BOVEN(getal;250)}
zo dat je in die cel gewoon kan in typen wat je wil en dat hij altijd afrond ?

In cel H15:

Code:
=ALS.FOUT(INDEX(INDIRECT("Prijzen");VERGELIJKEN([I]AFRONDEN.BOVEN(D15;250[/I]);INDIRECT("Breedte");0);VERGELIJKEN([I]AFRONDEN.BOVEN(F15;250[/I]);INDIRECT("Hoogte");0));"")

Indirect is nergens voor nodig. Verder geloof ik niet dat de formule werkt. De rijen en en kolommen zijn omgedraaid:shocked:

Een beetje afhankelijk van wat je wilt. Moet de invoer 1001 kijken in de matrix bij 1250 of bij 1000 of halverwege?

Code:
=INDEX(Prijzen;MATCH(MAX(D15;1000);Hoogte;1);MATCH(MAX(F15;1000);Breedte;1))*(COUNT(D15;F15)=2)

Bijlagen

het bericht van VenA heb ik gelezen, alleen niet begrepen.
ik wil door middel van een hoogte en een breedte maat in te voeren een daarbij horen de prijs te krijgen.

Wat begrijp je niet aan mijn bericht? Als je in een matrix zoekt zijn er diverse opties. Zoeken op waarden groter dan de voorwaarde, zoeken op waarden kleiner dan de voorwaarde en zoeken op waarden gelijk aan de voorwaarde.

Welke waarde verwacht je bij een invoer van breedte 500, lengte 500?
Welke waarde verwacht je bij een invoer van breedte 1001, lengte 500?
Welke waarde verwacht je bij een invoer van breedte 1001, lengte 1001?

@wds, Heb je mijn opmerking wel gelezen? Toegepast heb je het iig niet. Indirect is niet nodig en ook klopt jouw formule niet. (=Index(bereik,rij,kolom))

in deze situatie heb ik een grotere tabel dan eerst...

nu werk de calculatie niet met maten groter dan 3000

hoe is dit op te lossen ?

in het bestand wat ik hier boven heb toegevoegd wil ik graag het volgende,

breedte: 500 hoogte: 500 = €477 (cel O4)
breedte 1001 hoogte 1150 = €501 (cel P4)
breedte 1250 hoogte 1251 =€544 (cel P6
breedte 1250 hoogte 1250: €523 (cel p5)
breedte: 3900 hoogte 2550: €1157 (cel AA11)

Waarom quote je jezelf en geef je geen antwoord op mijn vragen? Dat je met andere getallen komt is leuk maar ga ik niet naar kijken. Met de aangedragen suggesties moet je eigenlijk ook wel verder kunnen.

Ik denk niet dat je 1 letter tekst leest en enkel maar kijkt of iemand het voor u opgelost heeft.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan