Waarneer vista uitkomt & of het aan te raden is

• Onderwerp starter Onderwerp starter l0l
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

l0l

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Ik zou graag willen weten of vista aan te raden is. Als sp 1 van vista uitkomt wil ik hem gaan kopen.

Ook zou ik willen weten of er misschien toch iemand is die weet wanneer sp 1 van vista uitkomt.

Ik hoor graag van jullie,
Tim

Ik zou graag willen weten of vista aan te raden is. Als sp 1 van vista uitkomt wil ik hem gaan kopen.

Ook zou ik willen weten of er misschien toch iemand is die weet wanneer sp 1 van vista uitkomt.

Ik hoor graag van jullie,
Tim

Ik heb gehoord half januari. Maar ze zijden eerst half november. Dus het zal wel februari worden.

Waarom twijfel je aan Vista?
Wat zijn de redenen daarvan?

Graag wat gerichter informatie geven.

Ik heb Vista van bijna het begin af en ben zeer tevreden :thumb:

Sluit ik me helemaal bij aan. Ik wil nooit meer terug naar XP. Het is even een paar dagen wennen maar toch echt gebruiksvriendelijker dan andere versies. Natuurlijk zitten er dingen in waarvan je denkt "tsja...", maar dat had XP en zijn voorgangers ook. Ook zonder SP1 werkt het prima, en na de update schijnt Vista nog sneller en beter te werken.

Ik ben heel erg tevereden. Heb hem zelf ook. Maar ik heb wat problemen met bepaalde software. Zoals mijn FTP-programma. En als op ik hyves zit sluit hij soms zomaar af, omdat er een fout is opgetreden.

ik heb problemen gehad met vista, uiterlijk is het schoner als xp (niets verslaat compiz fusion bij linux, uiteraard :p), en het is wennen, maar van xp naar vista is gemakkelijker wennen als van xp naar linux, uiteraard.
SP1 komt half februari uit.
Ik ben dus ook overgestapt van vista naar linux ubuntu 7.10 gutsy gibbon omdat ik vervelende problemen kreeg met vista, zoals software installeren dat niet meer lukt, maar als er nog een foutje in vista zou zitten na het SP1 dan kan je altijd terugvallen op forum zoals dit.
XP heeft in de beginfase ongetwijfeld ook problemen gekend.
Dus volgens mij is overstappen geen slecht ding (een maand geleden had ik zeker nee gezegt)

Laatst bewerkt:

Hey
Ik hoor van de consumenten dat er nog veel kinderziektes in zitten.
Ik wacht dus toch liever even af tot sp 1 van Vista uitkomt.

Tim

En welke consumenten zeggen dat zoal dan?

En tja, tuurlijk zitten die erin. De vraag is of je daar last mee hebt.

Toch niet de consumentenbond hè mag ik hopen?

Die voeren een verloren strijd tegen Vista. Geloof daar maar niks van...

Er zijn toch nog vele foutjes in vista anders zouden ze geen SP maken :confused:
En het is toch normaal dat het dan beter zou zijn na het SP1
En ik had ook geen problemen met vista, na een half jaar doken ze op en bleven ze maar komen :s, ik gebruik naast vista nu ook linux.

Nou ik gooi het van M'n PC af
wat een *#*^@ programma zeg.
Niets is meer zoals je gewend bent, en de meeste tijd ben je kwijt aan het zoeken hoe je dit nou weer moet doen en waar dát nou weer staat.
Heb het al een half jaar op m'n PC en ook al heb ik nu een harde schijf van 80 Gig of zo, m'n C schijf (partitie) is al bijna vol omdat vista komt met héél veel dingen waar je echt niet op zit te wachten en nooit gebruikt.
Als je geen computer nerd bent niet precies weet wat je wat je nou wel of niet veilig kunt verwijderen, laat je het er maar weer opstaan.

Alles ziet er flashy uit, maar, net als met games, het kan er wel gelikt uitzien, maar als de gameplay niet lekker loopt heb je niks aan mooie graphics.

Nou ik gooi het van M'n PC af
wat een *#*^@ programma zeg.
Niets is meer zoals je gewend bent, en de meeste tijd ben je kwijt aan het zoeken hoe je dit nou weer moet doen en waar dát nou weer staat.
Heb het al een half jaar op m'n PC en ook al heb ik nu een harde schijf van 80 Gig of zo, m'n C schijf (partitie) is al bijna vol omdat vista komt met héél veel dingen waar je echt niet op zit te wachten en nooit gebruikt.
Als je geen computer nerd bent niet precies weet wat je wat je nou wel of niet veilig kunt verwijderen, laat je het er maar weer opstaan.

Alles ziet er flashy uit, maar, net als met games, het kan er wel gelikt uitzien, maar als de gameplay niet lekker loopt heb je niks aan mooie graphics.

idd de ultimate versie zou tegen de 20 Gb in beslag nemen:eek:, ik snap niet hoe ze aan zo veel komen.
Ik heb een basic versie en die neemt ook al genoeg in beslag, dus zorg voor een schijf van 100Gb+, ik heb er eentje van 60Gb en ik kom ALTIJD plaats te kort en men linux gebruikt in totaal 7Gb de overig 50 is aan vista toegeschreven, ik krijg geregeld een berich van ONVOLDOENDE SCHIJFRUIMTE.
Windows vista upgrade advisor
En hou in gedachten dat je op een basic "normaal" niet de effectjes van een premium of ultimate hebt, ja kan dit inschakelen, maar premium en ultimate is natuurlijk meer als alleen extra effecten.

Laatst bewerkt:
I hartje Vista

Zeker voor de "huis- tuin- en keukengebruiker" is het uiters gebruiskvriendelijk. Ik kan me voorstellen dat de wat meer gevordere (gamers?) onder osn het minder geschikt vinden dt XP (of Linux). Maar 'doorsnee' consumenten (en daarmee bedoel ik niets vervelends) zijn er ook genoeg! En juist daarom zou ik willen zeggen: het komt er toch wel in, dus leer er zo snel mogelijk mee om te gaan.
Microsoft zorgt er wel voor dat Vista een marktpositie verovert hoe veel "laster'campagnes er ook worden gevoerd.

I hartje Vista
Ik kan me voorstellen dat de wat meer gevordere (gamers?) onder osn het minder geschikt vinden dt XP (of Linux).

vista heeft direct X10 en XP stop bij 9 wat toch vervelend is voor de gamers, dus vista is beter voor de gamers als ze alle tieralantijntjes af zetten tenminste.
Ik denk dat de gevorderde gebruiker juist moet bijblijven met het laatste nieuwe en dat is dus vista. (linux is niet echt voor gevorderde, het is zoals elk OS, je maakt het zo 'moeilijk' als je zelf wilt)

VISTA is gewoon GAY zoveel problemen dat je krijgt zowel met hardware als met software. Waarom ik vista heb is maar om een aantal spelletjes die niet werken op XP wat de grootste onzin is die er bestaat. Ik raad je vista voorlopig af. Ik kan niet wachten tot SP1 komt wordt strond ziek van de pokke fouten in vista er is altijd wel iets.

Fouten zoals:
Webcam werkt niet :S
Muis werkt niet :S
Veel software functioneert niet zoals 't hoort of zelfs sommige doen 't niet.
En telkens bij 't opstarten krijg ik van die stomme meldingen waar ik doodmoe van word :S

Voorbeeld van stomme dingen in vista. Bij 't opstarten krijg ik telkens van deze stomme foutmeldingen:

Het stuurprogramma voor uw Trust Webcam 14823 moet worden geinstalleerd. Maar dit is geen trust webcam maar een SWEEX :confused: ik heb de software geinstalleerd en de webcam doet 't ook maar toch krijg ik deze melding altijd.

Het Stuurprogramma voor uw Onbekend apparaat moet worden Geinstalleerd. Welke apparaat is dit dan ? deze melding krijg ik 2x

Het stuurprogramma voor uw USB Multi-Smart Mouse moet worden geinstalleerd. De software voor deze muis heb ik ook gewoon geinstalleerd en de muis doet 't maar toch krijg ik van deze stomme foutmeldingen bij 't opstarten.

En Hitman Pro 2 werkt ook niet bij mij op Vista telkens als ik naar spyware laat scannen dan Crasht mijn pc. (blue screen of death)

Laatst bewerkt:
Ik vind het jammer voor je dat je je hardware niet aan de praat krijgt, maar bij mij is juist het tegenovergestelde gebeurd. Veel hardware die niet op XP draaide draait nu prima op Vista, zelfs met de native drivers. Zo doet m'n scanner het na 5 jaar bijvoorbeeld weer.

Software heb ik geen last van. Alle programma's die ik heb (al zijn dat er niet heel erg veel), draaien probleemloos op Vista. En het SP zit er aan te komen, dus de problemen zullen nog wel verminderd worden.

Ik kan niet wachten tot SP1 komt wordt strond ziek van de pokke fouten in vista er is altijd wel iets.

Och arme, maar je zit wel commentaar te leveren op vista, maar zelf de problemen aanpakken doe je niet, bijvoorbeeld SP1RC1 downloaden, en als je hiervan nog nooit hebt gehoord wilt dat zeggen dat je problemen niet zo storend zijn, want dan zoek je niet naar een oplossing voor je problemen.

Toch niet de consumentenbond hè mag ik hopen?

Die voeren een verloren strijd tegen Vista. Geloof daar maar niks van...

Wat? Verloren strijd? Je weet toch wel waarom de consumentenbond is gestart met de "verloren strijd"?? Omdat er zoveel klachten binnenkwamen dat ze er bij MS op aan hebben gedrongen een speciale SD in het leven te roepen om deze klachten te registreren en op te lossen. Iets waar MS na veel gezeik pas mee akkoord is gegaan.

De strijd is niet verloren en juist door de inmengning van de consumentenbond zijn er veel gebruikers eindelijk eens geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan