Waarom??? gebruik jij je browser?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dolfhin

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 aug 2002
Berichten
1.440
Waarom Gebruik je je browser? Bijna iedereen gebruikt IE en ik wil wel eens weten wat daar beter aan is dan de andere browsers. Ben er tot de dag van vandaag nog niet achter gekomen maar hoop dat ik er ooit nog eens achter kom. Vandaar deze topic! Gebruikers van andere browsers mogen natuurlijk ook posten waarom ze hun browser gebruiker (graag zelfs ;)). Ik gebruik opera om de volgende redenen :

- Veel meer controle over alles (plugins, bestands koppelingen, enz)

- Betere controle over de bookmarks

- Skin support, en zeker de beste met 1 clik de skin instaleren en previewen!

- Sneller sneller snelst, Ook door een prachtige cache systeem!

- Meerdere startpagina's (zoveel als je wilt!!!)

- De zoekfunctie is zeker weten de beste die der is!!!

- Ingebouwde e-mail client dus geen gehannes met 2 progjes!

- De mogelijkheid om notities toe te voegen aan pagina's

- Mogelijkheid om je eigen paneel toe te voegen/ te verwijder/ te hernoemen (veel beter als mozzila dat doet!)

- Zeer goede mail pagina functie! Niet een hele pagina mailen maar alleen de alinea's waar iemand wat aan heeft!

- Ingebouwde download manager!

- Veel beter systeem om crashes op te vangen. Tel daarbij nog eens op dat als opera crasht niet meteen de hele pc meegaat (zoals bij IE)

- Goede ondersteuning van alle standaarden

- Hotkeys en mouse gestures! Iets makkelijkers is er niet

- Mogelijkheid om plaatjes per pagina uit te schakkellen! Aparte optie om die iritante reclame gif banners uit te schakkelen!!!

- Mogelijkheid om je eigen css te makken en die in alle pagina's te gebruiken!!!!!

- 3x zo goede zoekmachine support (die supersearch is vet!
)

- vensters in de browser weergeven en ook nog mooi rangschikken (kijk maar eens in het menu windows)
mss dat ik er 1 of 2 ben vergeten maar de meeste staan er nu wel!
 
Geplaatst door Dolfhin
bla bla bla :p
als ik dit zo lees, zit der alleen maar onnodige troep bij (voor mij dan)...
meerdere startpagina's? ik heb aan 1 meer dan genoeg
zoekfunctie? ik gebruik google
skin support? hoef geen skins
ingebouwde email client? hoef ik niet, gebruik OE en MSN wel...

maar jah...dis mijn mening :D...dus ik blijf mooi IE gebruiken
 
ben het wel met Dolfhin eens ..gebruik zelf ook Opera 7.11 en Modzilla Firebrid 0.6 en allebei vind ik beter als IE...
 
De enige reden dat ik IE gebruik is dat ik Adwatch uit adawarepro6 gebruik en die werkt alleen met IE.
Anders zou ik ook Opera gebruiken, want die is echt een fijne browser.
 
Geplaatst door @temptation
De enige reden dat ik IE gebruik is dat ik Adwatch uit adawarepro6 gebruik en die werkt alleen met IE.
Anders zou ik ook Opera gebruiken, want die is echt een fijne browser.
Gebruik dan spywareguard misschien doet die het wel in opera :D
 
De reden dat iedereen IE gebruikt is dat het gratis is en omdat het standaard in het pakket zit!!!

Bijv. Netscape navigator is sneller als IE o.a. omdat het eerst de plaatjes laad en daarna de tekst !

Maar jah ik heb ook geen enkel probleem met IE...

IE RULEZZZZZZZ
 
Ik gebruik ook IE omdat het er standaard bij zit. Overstappen lijkt me vooral veel gehannes. Maar er staan wel een paar hele handige dingen op dat lijstje. (Ik wil bijvoorbeeld wèl een dubbele startpagina)
 
Geplaatst door edwin1986
De reden dat iedereen IE gebruikt is dat het gratis is en omdat het standaard in het pakket zit!!!

Bijv. Netscape navigator is sneller als IE o.a. omdat het eerst de plaatjes laad en daarna de tekst !

Maar jah ik heb ook geen enkel probleem met IE...

IE RULEZZZZZZZ

ik gebruik beiden, in opera schakel je in 1 klik pop-ups uit, en je kan bvb ook alle pics weglaten tijdens loaden van page, ik heb 7.03 en die werkt zeer goed. Maar ja, ieder zijn gedacht..........
 
IE:

- het zit ingebakken in windows (corecomponenten) dus het is redelijk snel.

- het crashed niet zo veel meer (igg IE 6.0)

-mijn main reden waarom ik geen andere browser gebruik.

die andere verneuken sommige site layouts compleet (dit ligt er vooral aan dat die sites ook voor IE gemaakt zijn) maar goed sucked wel als het er compleet niet uit ziet. dus vandaar dat ik maar weer IE gebruik.
 
ik heb net opera gedownload en het bevalt me wel. Het is zeker sneller dan IE. Kan ik mijn favorieten uit IE importeren in Opera?
 
Geplaatst door meelman
laat maar, ik heb het al gevonden :)

Weten hoe je meerdere start pagina's invoert?

Nieuwe bookmark map aanmakken. Map een bijnaam geven (bijv. dagelijks of gamecube) vervolgens al je startpagina's hier in pleuren (of slepen ;)). Ga dan naar preferences (ofzo, Alt + P) naar start pagina en typ de bijnaam van je map in !!!!! Dat nog niemand anders daar op is gekomen!!!
 
Ik gebruik IE al vanaf het begin dat ik kennis maakte met Windows, heb wel gedacht aan een andere browser maar lees daar toch weer wisselende berichten over. Mogelijk dat ik eens overstap op Opera, alleen maar goeds over vernomen eigenlijk. Aan de andere kant blader ik bijna blindelings met IE en dat is ook wel weer een voordeel, hoef er bijna niet over na te denken en dat is prettig inter(sl)(n)etten. Kortom, is meer gemakzucht dan een bewuste keuze.
 
Mozilla Firebird dus, voordelen:

- tabbed browsen, 1 venster met tabbladen
- eenvoudig reclame blokkeren met een (usercontent.css) bestand
- geen activeX risico's (en geen installatievensters van plugins)
- controle over java en javascript (geintjes als de grootte van het venster aanpassen zijn verleden tijd)
- geen popup vensters (zit in de browser)
- veel thema's beschikbaar om het uiterlijk te veranderen
- veel plugins en extensies beschikbaar
- geschiedenis, cache, cookies, wachtwoorden met 1 knop in 1 keer te wissen
- afbeeldingen worden beter dan in IE aangepast aan de venstergrootte
- betere bescherming tegen redirects en meta cookies

nadelen:
- microsoft update werkt niet met andere browsers dan IE

aanvulling:
- sommige sites zien er idd niet uit met andere browsers dan IE, wat m.i. enkel onkunde toont van de maker en derhalve niet de moeite waard van het bekijken.
- Opera vind ik ook een goede browser en zeker zeer snel. Het heeft alleen een zeer irritante statusbalk die bij elke pagina opkomt en die ook in 7.11 niet uit te zetten is. Wie het wel weet, mag het zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Dolfhin
Waarom Gebruik je je browser? Bijna iedereen gebruikt IE en ik wil wel eens weten wat daar beter aan is dan de andere browsers. Ben er tot de dag van vandaag nog niet achter gekomen maar hoop dat ik er ooit nog eens achter kom. Vandaar deze topic! Gebruikers van andere browsers mogen natuurlijk ook posten waarom ze hun browser gebruiker (graag zelfs ;)). Ik gebruik opera om de volgende redenen :

- Veel meer controle over alles (plugins, bestands koppelingen, enz)

- Betere controle over de bookmarks

- Skin support, en zeker de beste met 1 clik de skin instaleren en previewen!

- Sneller sneller snelst, Ook door een prachtige cache systeem!

- Meerdere startpagina's (zoveel als je wilt!!!)

- De zoekfunctie is zeker weten de beste die der is!!!

- Ingebouwde e-mail client dus geen gehannes met 2 progjes!

- De mogelijkheid om notities toe te voegen aan pagina's

- Mogelijkheid om je eigen paneel toe te voegen/ te verwijder/ te hernoemen (veel beter als mozzila dat doet!)

- Zeer goede mail pagina functie! Niet een hele pagina mailen maar alleen de alinea's waar iemand wat aan heeft!

- Ingebouwde download manager!

- Veel beter systeem om crashes op te vangen. Tel daarbij nog eens op dat als opera crasht niet meteen de hele pc meegaat (zoals bij IE)

- Goede ondersteuning van alle standaarden

- Hotkeys en mouse gestures! Iets makkelijkers is er niet

- Mogelijkheid om plaatjes per pagina uit te schakkellen! Aparte optie om die iritante reclame gif banners uit te schakkelen!!!

- Mogelijkheid om je eigen css te makken en die in alle pagina's te gebruiken!!!!!

- 3x zo goede zoekmachine support (die supersearch is vet!
)

- vensters in de browser weergeven en ook nog mooi rangschikken (kijk maar eens in het menu windows)
mss dat ik er 1 of 2 ben vergeten maar de meeste staan er nu wel!

Ik gebruik Opera (7.11) nu enkele weken en moet er werkelijk niet aan denken weer met die vervelende IE te gaan klooien... Erg handig vind ik de opties 'Quick Preferences' en 'Delete Private Data'. Je hoeft géén aparte pop-upkiller meer te installeren, kunt moeiteloos je cookies beheren, hebt eindeloos veel mogelijkheden de browser er precies uit te laten zien zoals je wilt, etc. En snel dat 'ie is! Echt een geweldige browser.
 
Geplaatst door caveman
...Opera vind ik ook een goede browser en zeker zeer snel. Het heeft alleen een zeer irritante statusbalk die bij elke pagina opkomt en die ook in 7.11 niet uit te zetten is. Wie het wel weet, mag het zeggen.

Die kun je in Opera 7.11 gelukkig wel degelijk uitzetten: View -> Status bar -> Off.
 
Geplaatst door buffy


Die kun je in Opera 7.11 gelukkig wel degelijk uitzetten: View -> Status bar -> Off.

Ik bedoel de statusbalk die laat zien hoeveel plaatjes e.d. geladen worden, hoe groot de pagina is in kb's. Wat je aangeeft, haalt niet die balk weg. Die komt nog steeds opzetten als ik naar een andere pagina ga en verdwijnt als de pagina geladen is. Ik wordt daar hyper van, dus als je nog een tip hebt? Ik vindt Opera verder nl prima, maar die balk moet uit.
 
Laatst bewerkt:
ik heb die balk wel uit ..(opera 7.11)...maar hoe ik dat gedaan heb ..ik weet het niet meer ???...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan