waarom is mijn externe harddisk zo traag???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zit hier nou niet echt om eens lekker afgezeken te worden, heren.....

Ik denk dat een externe harddisk altijd trager is dan een ingebouwde. De data overdracht zal via USB 2 niet zo snel zijn als via Sata of Ide.

Doen we/ze ook niet maar geef even wat meer informatie. Welke externe schijf? Welk besturingssyteem? Waarmee is hij traag? Hoe is hij aangesloten? Krijg je ook foutmeldinegn? Was dit altijd al zo of sinds kort?
Heb je niet een USB 2.0 op een 1.1 poort aangesloten?

Des te meer info des te beter kunnen we je helpen :thumb:

Je moet je vraag niet in het onderwerp stellen. Je hebt wel gelijk dat er ietwat flauw gereageerd wordt.

Je wordt niet afgezeken, maar de info die je geeft, kan niemand iets mee.

Waarom zijn de bananen krom ??

Nou langzaam is bijvoorbeeld, 2 a 3 a 4 minuten wachten tot een map (directory) geopend wordt na de mouseclickerdeclick....?

Nou dat is inderdaad langzaam. Dat is langzamer dan de Usb 2 aansluiting kan verklaren. Zit hij niet op een Usb 1 hubje?

Dat dacht ik ook namelijk. Op iets oudere PC's zijn de USB poorten op de achterkant vaak nog van versie 1.Is de schijf al oud? Waarschijnlijk staat er al veel data op anders kan formatteren ook helpen.

Ik heb een Dell systeem met volgens mij 4 USB poorten aan de achterkant en 2 USB poorten aan de voorkant.

Dit zegt mijn apparaatbeheer:

USB-controllers
Intel(R) 8280 1G (ICH7 Family) Universal Host controller - 27C8
Intel(R) 8280 1G (ICH7 Family) Universal Host controller - 27C9
Intel(R) 8280 1G (ICH7 Family) Universal Host controller - 27CA
Intel(R) 8280 1G (ICH7 Family) Universal Host controller - 27CB
Intel(R) 8280 1G (ICH7 Family) Enhanced Host controller - 27CC
Ondersteuning voor USB-afdrukken
USB-apparaat voor massaopslag
USB-hoofdhub
USB-hoofdhub
USB-hoofdhub
USB-hoofdhub
USB-hoofdhub

Kan hier niet echt aan zien of het USB2 betreft.... jullie?

Groet,

Marcel

En de externe schijf zit op een poort aan de achterkant?
Sluit hem eens aan op een andere poort. Hoe oud is de PC?

Ik zie USB 2 er niet tussen staan.

Dit heb ik hier
USB2.jpg

Ik heb de schijf gelijke geformatteerd (300 Gb / Seagate Sata disk)... ging ook al niet erg vlot overigens.

Zowel voor als achter aangesloten op de USB-poort, niet echt verschil gemerkt.

Kan de harddisk zelf nog een fout hebben waardoor hij zo traag is? Of is de oplossing misschien toch maar gewoon intern inbouwen?

Is hij ooit wel eens "snel" geweest?

Misschien een domme vraag maar het is toch wel een echte externe schijf of een gewone in extern gebruik?

Laatst bewerkt:
Die enhanced USB controller geeft aan dat je USB 2.0 hebt.

Kan wel zo zijn dat de front poorten gedeeld worden met de die op de achterzijde, indien dan deze worden gedeeld krijg je ook vertraging, kijk eens in de manual of dat ook bij jou zo is.

Ook zou je in apparaatbeheer bij die externe schijf bij de eigenschappen of alles wel optimaal staat.

Neem aan dat deze externe schijf ook een aparte voeding heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan