waarom zo ingewikkeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansVol

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2007
Voor mijn site: http://www.h-a-web.nl ben ik de laatste dagen nogal wat aan het zoeken en leren.
Zo kom ik vragen tegen over het maken van opsommingen, lijsten van links, enzovoort. Zoals op mijn site te zien is, maak ik bijvoorbeeld een lijst van links gewoon met een tabelletje. Maar ik zie bij anderen enorm ingewikkelde manieren met allerlei eigen aanpassingen en voor mij nauwelijks nog leesbare broncode.

Bijvoorbeeld in het "css vraagje" van Belga en zijn site http://www.natuuridee.nl/.
Inderdaad ziet dat er keurig uit. Maar verschil met een tabel?

Hoi,

Tja ... die site Natuuridee ziet er inderdaad behoorlijk 'gelikter' uit dan die van jou.
Maar: wat is je vraag nou eigenlijk precies?

Broncode zo ingewikkeld.

Misschien wat vlot gereageerd en dus onduidelijk.
Ik bedoel vooral:
Waarom zo'n ingewikkelde code als ik vrijwel hetzelfde kan bereiken met een tabelletje?

Overigens, als je tips hebt om mijn site te verbeteren, graag!!!!!!!

Voor alle zekerheid, ik gebruik Dreamweaver en html omdat de PC en de website voor mij niet veel meer zijn dan gereedschap. Ik heb niet veel zin om allerlei codes te leren (gebruiken). Met php bijvoorbeeld schijn je ook meer te kunnen doen.

Hoi Hans,

Mijn eerste versie van mijn site had ik ook met tabellen gemaakt maar ik kwam er al snel achter dat die niet lekker flexibel zijn. Je kunt niet echt creatief zijn met het plaatsten van tekstvakken, plaatjes etc.
Daarom even op de site van Adobe gekeken naar hun Dreamweaver tutorials (http://www.adobe.com/devnet/dreamweaver/getting_started_CS3.html) Kijk dan even welke versie van CS je hebt. Ik ben overgestapt op Div's (CSS) omdat deze veel flexibeler zijn en bijna niemand maakt z'n site's nog in tabellen geloof ik.
Ik weet niet hoeveel tijd je erin wilt steken / of je nu tevreden bent met je site maar het loont zich wel om CSS en Div's goed te beheersen (ik snap er vaak nog steeds niks van maar daarvoor heb je dan de templates binnen Dreamweaver ;)).

Succes ermee!

Gr. Luuk
http://www.natuuridee.nl/

Overigens, als je tips hebt om mijn site te verbeteren, graag!!!!!!!
ik denk dat je sowiezo iets kan doen aan de kleur van je website.
probeer 1 geheel te maken, zeg maar, meer stijlvol. dat geel op geel met blauwe knoppen is heel duidelijk maar ik zou het meer zoeken in de aquasfeer, meer nature-look, dat maak het wat rustiger en kijkt en leest prettiger. :rolleyes:

website uiterlijk

Beste Luuk en Sjaan.
Jullie hebben gelijk, maar 't maakt het voor mij wel moeilijk. Ik ben mijn hele werkzame leven technicus (elektronicus) geweest en ik had nogal wat zakelijke documenten te behandelen. Daarbij is geen sprake van een 'leuk' uiterlijk maar van 'staat alles duidelijk aangegeven'. Ik weet redelijk zeker dat wat ik schrijf over licht en lampen technisch verantwoord is.
Ik heb maar heel weinig artistiek inzicht.
Dus, Sjaan, wat bedoel je met "aqualook"??? Wat voor kleur achtergrond?
En Luuk, jij bent als forograaf, (ouderwets hoor met een zwart-wit site!?) creatief met het plaatsten van tekstvakken, plaatjes etc. Maar tot nu toe vond ik mezelf al creatief met die blauwe knoppen, horizontaal. De meeste sites hebben een standaard tekstlijstje links verticaal.

Dit is waarschijnlijk erg "off topic" maar ik wilde het graag even uitleggen.
Hans

En Luuk, jij bent als forograaf, (ouderwets hoor met een zwart-wit site!?) creatief met het plaatsten van tekstvakken, plaatjes etc. Maar tot nu toe vond ik mezelf al creatief met die blauwe knoppen, horizontaal. De meeste sites hebben een standaard tekstlijstje links verticaal.

Hans

Mwah.. ik noem het stijlvol dat zwart/grijs achtige ;). Er komt meer kleur bij door op de homepage nog een slideshow te maken maar hier heb ik nog geen tijd voor gehad. Voor jou site kun je misschien wat rustigere kleuren nemen die lekker bij elkaar passen maar het ligt inderdaad maar net aan je doelgroep en wat je er zelf mee wilt.

Gr. Luuk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan