Waarschuwingen bij het verzenden van een automatische email naar outlook.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Timg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Timg

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Beste,

Ik heb een probleempje met het automatisch verzenden van een E-mail in access 2003.
Het versturen lukt prima, maar ik krijg eerst 2 meldingen, waar ik telkens 'ja' moet klikken.
Aangezien dit niet echt interessant is voor de werknemers die het formulier moeten invullen, zou ik dit graag willen verhinderen.

Heeft iemand hier al enige ervaring mee?

Alvast bedankt,
Timg

Ik heb geprobeerd de meldingen hier terug te spoelen, maar dat is helaas niet gelukt :(
Wat voor meldingen krijg je dan ??

Ik heb geprobeerd de meldingen hier terug te spoelen, maar dat is helaas niet gelukt :(
Wat voor meldingen krijg je dan ??
Foutmeldingen.JPG

Beste,

Dit had ik er inderdaad moeten bijzetten.
De 2 foutmeldingen staan in bijlage.

Alvast bedankt,
Timg

Je hebt te maken met de ingebouwde beveiliging van Office. Deze controleert automatische mails, en voorkomt dat die zomaar doorlopen. Vandaar de schermpjes. Deze kun je afvangen met het programma ClickYes; ik gebruik het zelf ook, en het werkt prima.
Een alternatief is dat je Outlook gaat verbouwen, zodat hij de mailtjes als Simple mail verstuurt. Daarvoor heeft Everything Access een oplossing geschreven.

Hallo,

Er is nog een andere oplossing, gebruik een addin van mapilab zie:
http://www.mapilab.com/outlook/security/

Een andere 'oplossing' is om Outlook 2007 of hoger te gebruiken, deze toont de waarschuwing niet, indien een up-to-date anti-virusprogramma wordt gebruikt.

Grt. JanvP

Beste,

Beiden bedankt voor het antwoord. Dit wil dus zeggen dat er op alle PC's die gebruik maken van mijn formulier, (+- 50) een programma moet geïnstalleerd worden?

We maken op het bedrijf gebruik van 2003 en een update zit er niet meteen aan te komen. :)

Alvast bedankt,
Timg

Dat zie je goed. ClickYes is een relatief simpel en gratis programma; ik kom het bij veel bedrijven tegen. De oplossing van perpon ken ik niet, maar lijkt ook gratis te zijn, en ongeveer hetzelfde te doen. Probeer ze eens uit, zou ik zeggen! Een goede ict afdeling kan dit soort programma's wel geautomatiseerd installeren bij de gebruikers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan