• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarshuwing bij openen bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Als ik een bepaalde file wil openen, komt deze waarschuwing erop
Waarschuwing; Office-bestandsvalidatie heeft een probleem gededecteert bij het openen van dit bestand.
Als U dit bestand opent , loopt u waarschijnlijk een risico en kan een kwaadwillig gebruiker de computer overnemen.
Neem contact op met de afzender en vraag deze het bestand opnieuw op te slaan en te verzenden. Controleer voor alle zekerheid persoonlijk of via de telefoon of de afzender heeft bestand heeft verzonden.
Aanvullende acties dit is een link
-Bescherm de computer hieree
Veiligere opties dit is weer een link naar de windows office site

Deze file is nog nooit verzonden geweest naar iemand, en heeft steeds op mijne computer gestaan.
In deze file worden soms externe files ingelezen en zou daar iets mee verkeerd zijn?
Dit zijn files die externe personen invullen , naar mij toezenden en ik lees die dan in , in de risico file.
Groetjes
Lode

In een Office-Document kunnen Macro's zitten, dit zijn scriptjes die alles kunnen doen op jouw computer, ik adviseer je sterk om eerst volledig zeker te zijn dat het bestand veilig is alvorens het te openen!

Ik heb die Virus Total laten lopen en geeft geen enkel commentaar en Detection ratio 0 / 42
Wat zou er dan kunnen verkeerd zijn. Of maakt het niet uit dat ik ze open.
Lode

Ik ken niet zo veel van macro's, alleen dat ze bestaan en schade kunnen aanrichten.
Kan je de macro bekijken alvorens het document te openen?

Dat zou ik niet weten of je dat kan. Hij is opgeslagen in de file zelf. Mocht hij nu in een extern bestand dan zou dat kunnen vermoed ik. Of is er een bepaalde manier om die macro te zien.
Lode

Schakel die waarschuwing voor Macro's uit, dan ben je er vanaf.
Hoe je dat uitschakelt is afhankelijk van je Excel versie maar het zit in de Opties en dan waarschijnlijk Vertrouwenscentrum.

Maar moet ik dan niet eerst die "file " openen of kan ik dat door excel te openen en dan naar opties te gaan en is dit dan voor alle files die daarna geopend worden.
Lode

Je kunt inderdaad Excel openen zonder document en dan die instelling wijzigen.

Ja dat heb ik net gedaan en zag toen je antwoord binnen komen. Ga nu de file eens openen en we zien .
Lode

Ik heb dit gedaan in het vertrouwens centrum en de file ge-opend en de waarschuwing komt er steeds op.
Lode

Laatst bewerkt:
Wat heb je precies aangepast in het vertrouwenscentrum?
Het gaat hierom:

33ua7tz.jpg

Laatst bewerkt:
Ik had het bovenste aangevikt , waat och staat Alle macro's uitschaklen
Ik heb gedaan zoals je gezonden hebt, en alles is nu in orde.
Maar daar staat toch Alle macro's inschakelen (wordt niet aanbevolen omdat mogelijk schadelijke programmacode kan worden uitgevoerd)
En toch werkt het nu. Dat begrijp ik niet.
Ze zeggen dat je dit niet mag aanvinken omdat schadelijk programmacode kan worden uitgevoerd. En ze worden blijkbaar verhinderd.......
Raar . Maar alleszins BEDANKT Zo er dan daarvoor al eens iets mis kunnen gegaan zijn???? Omdat ik die al eens geopend heb en ik blijkbaar als eens iets geconstateerd heb dat niet klopte.
en groetjes Lode

De bedoeling ervan is dat wanneer je sheets van anderen krijgt waarin macro's zitten dat je dan een waarschuwing krijgt.
Van je eigen sheets met macro's ga ik er vanuit dat je weet wat deze macro's doen.

Was ik ook blij, maar ik zet de computer af. Start hem terug op en ga eens naar die instellingen zien en ze zijn er no. Dan open ik terug die file en lap , terug die waarschuwing.
Lode

Heb je al eens geprobeerd het bestand opnieuw op te slaan op jouw computer (lokaal)?

Bedoel je onder een andere naam? Ik heb het opgestart en de macro eruit gedaan en onder een andere naam opgeslagen, terug ge-opend en blijkbaar komt de waarschuwing er niet meer op. Ik moet ze vandaag weer opstarten en ga ze elke dag onder een andere naam opslaan.
Ik laat wel iets weten. Vandaag nog .

Ik heb ze al drie keer onder een andere naam opgeslagen en eerst de macro er terug in gestoken. En uiteraard terug elke keer ge-opend en tot hiertoe komt de waarschuwing er niet meer op.
Maar war gebeurt er dan in feite. Als er iemand binnenkomt wat is zijn bedoeling dan. hier bij mij valt toch niets te rapen. komt zijnmanupilatie dan binnen via een downloading van "iets"?

Ik heb wel eens voorgehad , van de week, dat er in een kolom, waar een formule van boven naar benden gekopieerd is en in de de derde cel andere cijfers in de formule stond. Kan die indringer ? dat gedaan hebben ?
Groetjes
Lode

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan