Ik heb een probleem met draadloos internet op een ASUS laptop. Het internet is Belgacom ADSL (België) via een draadloze Philips SNA6600 18 (2P) router van Belgacom. Het heeft altijd veel moeite gekost om er een draadloze verbinding te maken (pc opnieuw opstarten, netwerk herstellen, draadloze adapter uit/in schakelen,...). De verbinding is beveiligd via WPA. Na enkele malen proberen lukt het meestal wel eens.
Als ik inlog op de router via een kabel is er verbinding met ADSL. OP de laptop heb ik verbinding met de router (signaalsterte is uitstekend tot zeer goed) maar het probleem is telkens "wachten tot het netwerk klaar is" op "IP adres vernieuwen" waar hij blijft hangen.
Wat heb ik al gedaan:
1. Router gereset (hardware + software) + firmware update. Draadloze verbinding op de pc gewist.
2. Verbinding inclusief WPA codering opnieuw ingesteld.
3. MAC adres filtering op de router staat af.
4. Firewall op de router staat af.
5. IP / DNS op de pc staan op automatische configuratie
6. Met de firewall op de PC af is er ook geen verbetering.
7. Chanel van de router gewijzigd (1,6,11)
Iemand een idee naar de oorzaak en oplossing voor dit probleem ?
Dank u wel.
Cold.
Als ik inlog op de router via een kabel is er verbinding met ADSL. OP de laptop heb ik verbinding met de router (signaalsterte is uitstekend tot zeer goed) maar het probleem is telkens "wachten tot het netwerk klaar is" op "IP adres vernieuwen" waar hij blijft hangen.
Wat heb ik al gedaan:
1. Router gereset (hardware + software) + firmware update. Draadloze verbinding op de pc gewist.
2. Verbinding inclusief WPA codering opnieuw ingesteld.
3. MAC adres filtering op de router staat af.
4. Firewall op de router staat af.
5. IP / DNS op de pc staan op automatische configuratie
6. Met de firewall op de PC af is er ook geen verbetering.
7. Chanel van de router gewijzigd (1,6,11)
Iemand een idee naar de oorzaak en oplossing voor dit probleem ?
Dank u wel.
Cold.