Wachtwoord bij opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niove

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2009
Omdat mijn vader het leuk vind om mij van de computer af te halen heeft hij,als ik wil inloggen een wachtwoord erop gezet. Het gaat om een Laptop met Vista. Het is een Toshiba.
Is er een manier om dit te deleten of te omzeilen?

Mvg.

Niove

Met je vader praten? Hij heeft het er waarschijnlijk niet voor niets opgezet ;)

Dat is hopeloos, hij vind me "computer verslaafd" (kzit er max 2.5uur/dag achter.)

Welkom op Helpmij.:)

Dit is toch iets wat je met je vader zal moeten oplossen. Het is niet iets waar Helpmij voor is.

Dat is hopeloos, hij vind me "computer verslaafd" (kzit er max 2.5uur/dag achter.)

Over het algemeen zijn ouders er toch wat beter in dat te beoordelen. Ik zou toch eens proberen een goed gesprek met je vader (desnoods met je moeder erbij) te voeren, en te vragen wat zij dan vinden. Ik weet (uit persoonlijke ervaring) dat je als snel minder tijd beweert te computeren dan je in werkelijkheid doet, meestal heb je het niet eens door ;).

Er zijn wel wegen om dit te omzeilen, maar van mij krijg je ze niet te horen, sorry.

kan je het omzeilen? ja maar

ik denk dat je met je pa moet gaan praten en zeggen wat je doet op de pc speel je spellen of surf je op het net stel bv vor dat je eerst je huiswerk doet en dan achter de pc mag.je ouders zijn bang dat je 1 de verkeerde mensen tegen komt en die kom je tegen ook ik heb dat soms iedereen heeft dat.en ze denken dat je niks anders meer doet als achter de pc hangen.als je alleen spellen speeld spreek wat af bv jij zorg dat je huiswerk klaar is op een bepaalde tijd of zoiets dat jij er ook iets voor over heb.en een pc is leren leren en nog eens leren.en ja eris een weg omheen maar zoals iedereen zegt je pa doet het niet voor niks.mvg rico:mad:

Laat je vader hier eens naar kijken. Een duitstalig (jammer) programma waarmee hij je computer- en internettijd kan toewijzen. Zeer uitgebreid programma en waarschijnlijk precies wat jullie zoeken.

***lig dat ze niet ff helpen he ze zijn vergeten dat ze ook jong zijn geweest

Omdat mijn vader het leuk vind om mij van de computer af te halen heeft hij,als ik wil inloggen een wachtwoord erop gezet. Het gaat om een Laptop met Vista. Het is een Toshiba.
Is er een manier om dit te deleten of te omzeilen?

Mvg.

Niove

als jij een manier weet anders met me in contact te komen wil ik wel helpen hoor lijken wel koor knapen zo vroom zijn ze ineens,maar alles wat hun doen is meer als jij zou doen wat niet mag want ik ken zulke gasten hun alles jij niks ik kan alleen m,n adres niet nerzetten hier wat een huichelaars zeg.:evil:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmm, geen hoofdletters, geen punten, komma's op verkeerde plaatsen, "als" in plaats van "dan" en "hun" in plaats van "zij". Gokje; VMBO...?

Echt geliefd maak je je niet met dit soort comments. Beter is het dan ook om maar niets te zeggen.

De vader van TS heeft kennelijk een zeer goede reden om het computergebruik aan banden te leggen. Het is niet aan ons om die restricties (beperkingen) te omzeilen. We geven beter oplossingen zoals in mijn comment hierboven. Werkt dat niet dan zal TS op een andere manier aan z'n info moeten komen. Jammer dat je dat niet begrijpt.

jij bent tog ook jong geweest

En ik kan wel hoofd letters gebruiken en komma,s,maar de bedoeling is dat ik begrepen word.en al kan je nauwelijks schrijven dan is er een spel check, als ik aan het typen ben kijk ik niet naar het toetstenbord.en mensen zeg nou zelf is het beter dat die jongen in de maling word genomen? dat hij advies krijg van iemand die gelijk een backdoor in zi,n pc in praat.of is het beter(want hij komt er tochwel achter ff googlen)dat hij een antwoord krijg die goed is.snap je het nu een beetje.jijzelf kan wel een analfabeet zijn en met een spelcheck alles precies goed neerzet.wat een onzine op die forems ongelooflijk:evil:

Laatst bewerkt door een moderator:

Vermoedelijk wel, daarom even verplaatst ;)

@Rico, Graag respect houden voor de andere leden op dit forum. en toch een vriendelijk verzoek om de nederlandse spelling iets meer in het oog te houden. Ik heb ook even het overdadig gebruik van smilies iets teruggebracht.

@Niove, Een gesprek met je ouders is toch het beste. Zoals Maestro al zegt, een BIOS ww word lastig zo niet onmogelijk. Mocht het wachtwoord op Windows zitten is het wel degelijk mogelijk aangezien er voldoende tools zijn om die eraf te slopen. Maar bij een foutje in die tools help je je hele machine om zeep (iig zul je waarschijnlijk opnieuw moeten installeren. en dan is natuurlijk de vraag wat prettiger te bespreken is met je ouders:
- De discussie hoelang je achter de pc mag op dag basis
of
- De discussie waarom je hun regels omzeilde en daardoor de pc omzeep hielp.....

`je heb helemaal gelijk

ja je heb helemaal gelijk maar in mijn tijd hadden ze geen pc om mee te spelen de hele dag.buiten voetballen maar als ik nog kind zou zijn zou ik er zelf achter komen want je weet hoe die knapen zijn onder elkaar bespreken en ik ken kinderen die kunnen beter met een pc omgaan als mij en ja ook een nieuwe bios is geen probleem voor m,n neefje daar komen ze togwel achter alleen ik help er niet bij simpelweg omdat het niet mag op de site anders heb ik er geen probleem mee kennis is macht.groeten rico

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan