Wachtwoord in register opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schipperjte

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Berichten
212
Hoi,

Ik wil graag een wachtwoord of iets wegschrijven in het register .

Hoe kan ik dit het beste doen ?

Als het er niet staat , dan het programma niet opstarten.
 
Bedankt voor de tip

Is opgelost.

Code:
Imports System.IO
Public Class Form1

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        My.Computer.Registry.SetValue("HKEY_CURRENT_USER\Software\VB and VBA Program Settings\TestKey", "TestValue", "Papieren")
        Me.Close()

    End Sub



    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        Dim readValue As String
        readValue = My.Computer.Registry.GetValue _
        ("HKEY_CURRENT_USER\Software\VB and VBA Program Settings\TestKey", "TestValue", Nothing)
        Label1.Text = readValue


        If Label1.Text.Contains("Papieren") Then

            Me.Show()
            Button1.Hide()

        Else
            
            End
        End If

    End Sub

   
End Class
 
Laatst bewerkt:
Maar het registery kan je ook zelf aanpassen, en nu je je hele code online hebt gezet, kan ik die registery sleutel gewoon namaken... Dus misschien is het niet de beste manier om een wachtwoord op te slaan...
 
Ach dit is maar een test om te kijken of het werkte of niet.


Bij het programma gebruik ik natuurlijk wat anders en op een andere plaats.
 
Ja, toch wilde ik het ff gezegd hebben, dat je dat dan ook weet...
 
Als je het wat meer beveiligd wil hebben kan je het als MD5 in je settings opslaan, maargoed dat is alleen als je het dus veilig wil spelen ^
 
MD5's kunnen ook nagemaakt worden. Dat zou wel werken als de user zelf iets in moet typen, maar dat is in dit geval niet het geval... Dus dan zou het volgens mij even veilig zijn...
 
Nou kijk als je het zo doet:

Eerst converteer je het wachtwoord naar een MD5 string, deze sla je op in je settings.
Als je inlogt, neemt hij het wachtwoord, maakt er een MD5 string van en vergelijkt deze met de MD5 string in de settings.

Als deze overeenkomt = succes.

Zoiets ^^
 
Maar als er de user het wachtwoord niet in hoeft te typen, dan is er altijd een succes!
Want als je het in de registery namaakt met die md5 string, dan zal die altijd hetzelfde zijn als bij de string die je dan met het programmaatje maakt...

Bij settings is het een ander verhaal: daar kan je bij mijn weten niks in namaken(als user), dus dan zou het waarschijnlijk wel werkena als de user de eerste keer het wachtwoord wel moet invullen.

PS: is het niet zo dat als je een progje iets in het register wilt laten veranderen, dat het dan als admin opgestart moet worden???
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan